Gå til innhold

Alternativ røykekampanje?


Anne Mona

Anbefalte innlegg

Gjest: vel, når jeg startet å røyke, så var det bare meg og EI jente til som røyka. Og ingen av oss var kuule i den kuule gjengens øyne. Men vi var kule blandt de som var viktige for oss, de harry.

Jeg slutter ikke på grunn av verken samfunnet eller andre rundt meg! Jeg slutter pga min egen økonomi!

Jeg har aldri, jeg gjentar meg selv ALDRI!!!!! bedt om sympati fra deg fordi det er hardt å slutte å røyke! Jeg synes ikke synd på meg selv, så hvorfor skulle jeg ville at du syntes synd på meg? Jeg tar i aller høyeste grad konsekvensene av mine valg, det er JEG som tar dem, ikke du! eller andre!

At du tror det kun er svake mennesker som røyker, og i samme slengen føler at du er nødt til å slenge ut med personangrep.... sier vel mer om deg en om røykere!

At du hadde det tøft fordi du valgte å ikke følge strømmen kan faktisk ikke sammenlignes med nikotin-avhengighet. Men det vet jo ikke du, og jeg lærer av folk som jobber med røykeavvenningskurs og røykere hver dag, at ikke-røykere stort sett ikke klarer å forstå hva avhengighet gjør med deg, at det å bli avhengig av røyken IKKE er ett valg vi tar, fordi vi når vi starter å røyke, skjønner like lite av alvoret av avhengigheten som den vanlige ikke-røykeren gjør (les:deg og andre som aldri har røyket..), hadde vi visst at vi kom til å bli styrt av nikotinen og alle de andre stoffene hver dag videre, og ikke klart å komme ut av det igjen uten (for mange) store problemer, så er jeg ikke så sikker på at jeg hadde startet gitt!

Kari: jeg forsøker ikke å være negativ for å gi meg selv lov til å røyke, jeg er realistisk! Det er stoooor forskjell på det! Det er også mye enklere å bekjempe ett problem når du kommer dit at du innrømmer at det er ett problem! Og det er det jeg gjør, jeg forbereder meg på hva som KAN komme, og skriver opp hva jeg kan gjøre når disse problemene oppstår.

Dette er ikke noe jeg gjør for å syke meg ned, dette er mulige problemer vi blir gjort oppmerksomme om på røykeavvenningskurs! Av utdannede kursledere som til daglig sitter enten med røykesluttkurs eller på røyketelefonen!

Dersom man skal løse ett problem, så må man jo se omfanget av problemet vel? eller er man negativ dersom man ønsker å vite så mye som mulig, og forberede seg så godt som mulig? være realistisk og møte dette med åpne øyne?

Nei vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt på sida:

Verdens kuuuuleste røykeslutthistorie?

Sambo hadde røyka i det lange og det breie, og visste selvfølgelig at det var farlig og spurte stadig vekk de forskjellige legene sine om HVOR farlig. Joda, det er selvfølgelig farlig og sånt, svart de alle som en; han burde selvfølgelig ikke røyke. Å ja, det var ikke verre enn det, tenkte sambo, da kan jeg jo fortsette da.

Så flyttet vi, han fikk ny lege, med turban og det hele.

- Røyker du? spurte legen første gangen.

- Ja, litt, svarte sambo, han regna med å lure seg unna igjen.

- Det syns jeg du skal slutte med. Det er nemlig veldig farlig for deg.

- Å ja, sa sambo.

Og stumpa røyken. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei alle røykere! jeg er selv en røyker, men har nå trappet kraftig ned... og jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare meg med bare 2-3 røyk i løpet av dagen, men det som er så irriterende at det går så utrolig bra! ja det går så bra at jeg angrer på at jeg ikke har kuttet ned tildligere...

Røyk er farlig godt for oss røykere, det vet jeg... men abstinensene lurer kroppen ved å fortelle oss at: dette er godt, dette er godt, dette MÅ DU Ha, ellers så blir du gal, vel det var i hvertfall dette jeg tenkte da jeg hadde de verste abstinensene... og det å slutte er ingen enkel prosess, folk har sagt til meg at jeg må kutte ned med EN GANG eller så greier du ikke å slutte.. bullshit! jjeg tror man må høre på kroppen sin, og høre på den, jeg selv har brukt flere måneder på dette.

Hemmeligheten min har vært ¨å kutte ut en etter en røyk, og jeg syntes det var hardest med morgen røyken og natta røyken, men jeg tenkte som bare det at: disse abstinensene varer ikke for alltid, tenk på noe annet i stedet, og det funket! til slutt følte jeg at det gikk kjempebra...

Håper noen andre slutter med røyken, selv om du må bruke måneder eller år, det er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjesten uten svakheter:

Ja, jeg innrømmer uten blygsel at røyking er min største svakhet. Hva er din?

Å, det glemte jeg jo: Du har jo ingen... Det må være helt fantastisk å leve hele livet uten å trø feil, og helt uten plett og lyte. Fortell meg hvordan du får det til.

Foruten røyking, tror jeg nok jeg er et sterkt og oppegående menneske. Uff da, jeg kan kanskje nevne en og annen svakhet til, men å være etterdilter er ikke en av dem. :wink: Heller ikke å rakke ned på andre mennesker for deres svakheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Til gjesten uten svakheter:

Ja, jeg innrømmer uten blygsel at røyking er min største svakhet. Hva er din?  

Å, det glemte jeg jo: Du har jo ingen...  Det må være helt fantastisk å leve hele livet uten å trø feil, og helt uten plett og lyte. Fortell meg hvordan du får det til.

Foruten røyking, tror jeg nok jeg er et sterkt og oppegående menneske. Uff da, jeg kan kanskje nevne en og annen svakhet til, men å være etterdilter er ikke en av dem.  :wink:  Heller ikke å rakke ned på andre mennesker for deres svakheter.

skjerp deg!

makan til idiotkommentar har jeg ikke sett på lenge!!!

jeg har massevis av feil -selvfølgelig

men personlig så mener jeg at det å være røyker er en av de verste egenskapene de menneskene omkring meg har (jeg har ingen mordere, voldtektsmenn osv i min omgangskrets ;) )

derfor mener jeg at en så dårlig egenskap som det å være røyker.. det har jeg ikke... men massevis av andre dårlige egenskaper.. som alle andre ikke-røykere og røykere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, psst. Skikkelig trist. Og så unødvendig.

Er det helt umulig å diskutere dette tema uten å gå i skyttegrava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt var at det er forskjell på å ha svakheter og å være svak. Jeg synes det er trist når noen dømmer en hel masse mennesker som svake, og da kommer ofte de syrlige kommentarene fram.

Jeg kan imidlertid ikke se at jeg har gått i skyttergraven, da jeg innrømmer at røyking faktisk er min største svakhet. Men jeg jobber med saken... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint om dere kan diskutere dette uten å angripe enkeltpersoner. Dette gjelder både røykende og ikke-røykende enkeltpersoner. -Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For det første så er de som røyker ikke dummere eller svakere enn de som aldri har begynt, men de røykerne som har klart å slutte, fortjener en real belønning!

Det er virkelig hardt å prøve å slutte, og jeg vet hva det vil si å prøve å slutte å røyke, det er nesten UMULIG, men bare nesten... det er mulig å overvinne røyken, men da må man ville det 110% selv, hvis ikke blir det en fiasko fra ende til annen... men må bare virkelig slutte...

Jeg valgte å trappe ned på det grunnlag at jeg ble svimmel og uopplagt av mye røyk, og til slutt giddet jeg ikke mer, og nå greier jeg med noen få hver dag.... om jeg klarer å slutte helt? tror ikke det, for jeg vil det ikke selv 110%... hadde jeg virkelig villet det, hadde det ikke blitt noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...