Gå til innhold

Rasisme i kvinneguiden


Ellen26

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lei meg for aa se alle innleggene med rasistiske undertoner som har dukket opp her i Kvinneguiden den siste tiden.

Jeg trodde vi hadde kommet lenger i 2003, men jeg tok vel desverre feil. Ja, dette ble vel ikke ett veldig spennende innlegg, men jeg folte bare ett veldig stort behov for aa uttrykke min tristhet og oppgitthet over denne utviklingen.

Hilsen Ellen-

som har norsk familie; utenlandsk "mann"; muslimske venner og fargede kollegaer og naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å påstå at andre er hjernevasket samtidig som du forfekter slike holdninger, Ola, gjør at du blir slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis vi kan ta en pause fra Inneavls-Ola her ett øyeblikk.

Det er ikke rasisme og stille enkelte spm. ved feks. flerkulturelle ekteskap.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget ditt var?

Moderator; skulle ikke slike innlegg som dette bli fjernet? Gjentatte ganger logger folk seg inn som gjester og linker til avisinnlegg av denne typen, uten i det hele tatt og begrunne sitt innlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Ola... du fattet visst ikke poenget. Kanskje du skulle skrevet et helt eget innlegg om dette, dersom du føler behov for å spre galle.

Jeg er helt enig med deg, Ellen... men vi får bare være litt slemme tilbake, det er jo gøy å være vrang. Så får vi noe ut av det, vi også.

Trist når folk blir så til de grader tullete i kakeboksen. Gå og legg deg i penalet, Ola...

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt siste innlegg var ment til Ola.

Nei Milla, det er ikke rasisme aa stille saklige sporsmaal....men det var heller ikke disse jeg siktet til da jeg skrev dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener, Ellen.

Det er en del "hverdagsrasisme" også her.

Og det er noen mer "ekstreme" varianter her.

De "ekstreme" er det lettere for meg å forholde meg til, for de avslører ofte sin egen tilkortkommenhet og mangel på kunnskap.

"hverdagsrasismen" er vanskeligere for meg å forholde meg til - det er av typen "jeg er ingen rasist, men hvorfor....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er mange her som er mot rasisme også, Ellen26 :ler:

Rasismens største medspiller er uvitenheten, så det er bare å sette i gang og opplyse folk :sjarmor:

En påstand blir ofte til en sannhet hvis den får stå ukommentert...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khalid Hagen

Ellen26, jeg er hjertens enig med deg!

MEN samtidig tror jeg det virker mot sin hensikt med de velmenende menneskene som tror at det å stille spørsmål ved ulike ting (tvangsekteskap, menneskesmugling, omskjæring osv.) er det samme som å være rasist.

Jeg kjenner flere innvandrere jeg ikke liker (særlig to svenske naboer!), men gudene skal vite at det finnes mange dustete urinnvånere også! Tenk på "rasehetsen" mellom samer, kvener og nordmenn der nord for moralsirkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...