Gå til innhold

Gode tips til barnebursdag!


tuji

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Jeg laget rosa "prinsesse" kake til 3 åringens bursdag, si i fra om du vil ha oppskrift.(du vet Tuji, når jeg klarer å lage den, er den lett :ler:)

JEG trenger også oppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gunn_*
Jeg laget rosa "prinsesse" kake til 3 åringens bursdag, si i fra om du vil ha oppskrift.(du vet Tuji, når jeg klarer å lage den, er den lett :ler:)

Hei, fant dette nå da jeg søkte etter gode tips til barnebursdag. Kan jeg også få oppskrift på kaken?

hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Wenche_*
Jeg ønsker meg en tråd full av tips til barnebursdag, både når det gjelder mat og dekorering. Vi skal ha toårsdag til helgen med bare noen få gjester, og menyen er så langt slik:

Pølser og minipizzaer

Fruktspidd

Minipavlova (mest for de voksne)

En eller annen kake

Ønsker meg tips om en god drikke man kan servere som ikke er brus, og en uvanlig og god kake. Noen som har suksesshistorier å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hos oss har det alltid vært en "slager" med en bursdagsdrikke bestående av en blanding av saft og brus. Drikken er ikke så "sterk" (p.g.a kullsyren), og egner seg derfor godt for de minste barna. Bruker som regel husholdningssaft og litt sitronbrus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Småbarnsmor_*

Hei...

Jeg skal også ha 2 års bursdagsselskap :)

Jeg bruker å lage gele i forskellige fager i firkantede bokser og sette de på en lang plate (golvlaminat eller en planke ettersom vi er i oppussing) som et tog og pynte med seigmenn, non-stop og melkerull som hjul :) barna syns det er morsomt go kult :)

Ellers bruker jeg å lage godteposer med litt forskjell som små barn klarer å spise, og også en liten flaske med såpebobler til hver. Det slår godt ann på 2 åringer :)

Jeg bruker å lage en pinjata. Da blåser du opp en ballong (jo større ballong jo større pinjata). Klipp strimler av avispapir. Bland 50/50 hvitt skolelim og vann. Dypp avisstrimlene i blandingen og "bandasjer" ballongen i tre lag. La den tørke 2-3 dager. Ta en kniv eller saks og skjær en luke (da smeller ballongen). Oppi kan du putte godterier, konfetti og kanskje noen små leker (vær obs på vekta). Mal pinjataen og dekorer med bånd, krepp-papir eller lignende. Heng den opp å la barna prøve å slå den i stykker med en trepinne (kosteskaft eller lignende), men vær forsiktig så ikke noen blir skadet. Barna tror gjerne at "leken" er å slå på pinjataen og blir veldig overrasket da godterier og leker detter ut da de klarer å slå den i stykker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg skal også ha 2 års bursdagsselskap :)

Jeg bruker å lage gele i forskellige fager i firkantede bokser og sette de på en lang plate (golvlaminat eller en planke ettersom vi er i oppussing) som et tog og pynte med seigmenn, non-stop og melkerull som hjul :) barna syns det er morsomt go kult :)

Slikt tog har jeg prøvd å lage også, men gelen blir for løs når den skal stå for seg selv. Lager du gelen på vanlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en tråd full av tips til barnebursdag, både når det gjelder mat og dekorering. Vi skal ha toårsdag til helgen med bare noen få gjester, og menyen er så langt slik:

Pølser og minipizzaer

Fruktspidd

Minipavlova (mest for de voksne)

En eller annen kake

Ønsker meg tips om en god drikke man kan servere som ikke er brus, og en uvanlig og god kake. Noen som har suksesshistorier å dele?

En kul måteå ordne fruktspidd er å skjære en ananas i to og stikke pinenne inni den. Da ser det ut som et pinnsvin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt tog har jeg prøvd å lage også, men gelen blir for løs når den skal stå for seg selv. Lager du gelen på vanlig måte?

Jeg brukte å kjøpe ferdige pakker (Freia?). Klippet de opp i begge ender for å unngå vakuum. Da gled de rett ut. Tok en treplate som jeg dekket med aluminiumsfolie som jeg hadde det på. Kjøpte en gele, en sjokoladepudding og en karamellpudding. (Og sauser, vanilje og karamell) En ekstra gelepakke som jeg delte i to og brukte halvparten til lokførerhuset. Det ble knallstilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest

Nå er vel ikke dette noe uaktuelt tema i dag heller..... Jeg leser og lærer.

For å lage geletog har jeg brukt tomme melkekatonger, samt et shotsglass e.l. for "pipe". Bare geleen er stiv nok og det ikke er for varmt på kjøkkenet går dette så det suser. Melkerull til hjul, seigmenn som passasjerer og evt. non-stop e.l. til ekstra pynt. Stor suksess til små og litt større.

For kake finnes det masse kakeformer i dag, men jeg foretrekker faktisk en langpanne som formes til skip, bil, prinsessekrone, piano.... eller en rund kake som et dyreansikt, klovneansikt, klokke.... løve er min spesialitet, den er alltid suksess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde bursdag for 5 åringer i november laget vi refleksskattejakt i hagen. Pakket inn små godteposer i papirposer og surret en refleks fast - gjemte så pakkene rundt om i hagen. Inne i busker, og i gresset og i blomsterbeddet. Så ble ungene delt opp i lag med to og to, hvor hvert lag hadde en lommelykt. Så var det ut på skattejakt. Veldig moro!

Vi gjorde dette ca en halvtime før bursdagen var slutt, så da foreldrene kom for å hente var ungene allerede ferdig påkledd og ute. Veldig greit. De fikk også løpt av seg litt sukkerkick før foreldrene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Pappa til to

Hva med aa lage en liten pose med noe spennende til hver av barna som de maa finne i en skattejakt ? Eller "fiske" med en fiskestang (kosteskaff med tau) opp fra bak et laken? Kan putte litt morsomme ting paa foer de faar den virkelige overraskelsen. (Vi synes det var kjmpemorsomt naar noen fisket opp en gulrot eller en sko) Fungerte alltid bra da vi var smaa , selv om vi var nok litt eldre enn 2 aar. Og overraskelsen vi fikk var en pose med godterier, i dag er vel ikke det saa politisk korrekt :)

Ta en titt på www.barnebursdager.no, der kan man laste ned skattejakter direkte til sin pc eller få tilsendt i posten. Genial løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Tusen takk for masse gode råd og tips!Dattera mi skal feire sin åttende bursdag og jeg tenkte jeg skulle lage "restaurant"for småjentene og ta med mange av forslagene her. Både papirduk til å tegne på og geleglass med paraplyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

En toåring er vel ikke så voldsomt opptatt av maten, eller?

Finn på noen usaklige leker. Toåringer elsker alt som er uten poeng:

Løp over golvet på sko som ikke passer.

Hopp over en strek på de rareste måter.

Løp rundt huset.

Kast en våt svamp på pappa!

fantstisk :hoppendeglad::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Masse gode tips her, takk for det :-)

Sønnen min blir 5 år om en månded, og han ønsker seg karnevalsbursdag (han skal være Spiderman).

Noen som har forslag til leker/aktiviteter som kan passe? Pynt? Mat?

Bør vel ha masse fargerike ballonger til karneval?

Jeg ser for meg programmet omrent slik: Lek - gaveåpning - mat - en par leker/aktiviteter - så litt frilek igjen - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...