Gå til innhold

Nyttårsforsetter


Kajsa

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke røykt idag, og er bestemt på å klare å slutte.

Noen andre som har noen forsetter for det nye året???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nyttårsforsetter har jeg aldri brydd meg om. Har liksom alrdi vært snakk om det hjemme. prøvde vel et par ganger når jeg gikk på barneskolen, men jeg glemte det alltid etter noen dager.

men lykke til med røykeslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår!!

Ja,jeg mange nyttårsforsetter jeg.

Jeg skal begynne å trene, å slutte å spise mye mellom måltidene,ikke spise så mye godteri,besøke mine besteforeldre og min fadderunge oftere.

Så skal jeg bli mer glad for "de små ting" , som man stadig glemmer.

Dette ble jo litt mange forsetter. At de begynner nå er egentli kun fordi de snakkes så mye om forsetter, det er jo et nytt år og nye muligheter. Kansje dette gjør at det blir lettere å holde dem..

Om jeg klarer å holde dem blir jo en annen sak, har jo forsatt MYE julesnop igjen!

Kanskje jeg skal begynne på den "godtedelen" den 6.januar - det er jo da hverdagen begynner igjen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Være flinkere på skolen enn jeg til nå har vært i 2002

- Trene mer og få litt orden på mage og rygg

- Være mer glad og positiv

- Prøve å være mindre sinna og oppgitt

- Ha mer tålmodighet

- Ha større tro på meg selv

- Lære meg å sy

- Spare til miniferie til meg og sambo

- Klare eksamen til våren slik at jeg kan komme meg inn på ønsket studium

- Ta en kveld i uken og sette av til hobby-dill og kreativitet

- Være mindre syk

- Legge meg tidligere

- Lære meg litt 3D og webside mekking

Tja, det var vel alt (?)

Jeg kommer nok ikke til å følge dette slavisk, men cluet for meg er å forbedre ting som jeg vet jeg må jobbe med og på den annen side være god mot meg selv og de jeg er glad i. Ikke overbelaste meg selv. Det er ikke bra for noe.

Nyttår er på en måte en periode folk føler de kan begynne på "ny" frisk. Vet ikke om jeg får gjort alt, men det er veldig greit å sette opp en liste, og prøve i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som min veeeldig kloke mamma sier : Lev den gyldne middelvei!

Den skal jeg følge hele livet mitt.

Med andre ord: Jeg kommer ikke til å følge noen forsetter,bare leve som jeg gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Trene( skal melde meg inn på treningssenter snarest)

2) "5 om dagen". På tide.

3) Drikke mer melk( hater melk...)

4) spise sunt og regelmessig

Er fast bestemt på å holde dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har blitt enige om å ikke krangle med hverandre, vi skal heller gå rett på kilden til problemene. (Vi krangler ikke direkte oss imellom nemlig, heller om andre mennesker, og da er det bedre å gå rett til dem som skaper problemene). Ellers så er et annen forsett å male bilder oftere enn jeg har gjort forrige år. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Haugtussa skal:

-Kanskje skifte nick, siden jeg innser at jeg høres ut som ei gammel kjerring. Forslag mottas med takk.

-Røyke mindre.

-Bruke mindre penger på tull. Mål: Ha nok til skolepengene hver mnd.

-Begynne å skrive dagbok.

-Lime inn bilder i album.

-Gå ned noen kilo. Fem kanskje, til 60.

-Slutte å ligge med ex.

-Trene mer.

-Finne ut om jeg er hetero eller homo :-?

-Lese ferdig mursteinen før jeg begynner på enda en ny bok.

-Bli snillere mot mamman min.

-Skrive brev

Oioioi, ble mange det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestandig nyttårsfortsetter jeg da, men å holde dem er en annen sak. :oops:

1. Trene mer

2. Gå ned noen kilo

3. Være like snill som jeg alltid har vært

4. Like blid

5. Bli flinkere til å gå på pøbben

6. Ringe oftere til min gamle tante i Oslo

7. Redusere ned på røyking

8. Redusere kaffeinntaket mitt

9. Være like flittig på KG

10. Ønsker alle brukere et riktig Godt Nyttår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av nyttårsforsettenes vesen er at de ikke holder. Det er fordi man legger listen veldig høyt, og ikke tilrettelegger hverdagen.

Det hjelper ikke å si man skal trene mer, hvis man ikke har sagt man skal trene mandag, onsdag og fredag, for da er det ingen andre aktiviteter, det går en time jeg kan like, og det passer med resten av familiens gjøremål.

Eller slanke seg, som jeg er i mot, men man kan legge om kostholdet. Spise gryn med vann på mens resten av familien spiser kjøttkaker og poteter er ikke lett. Da er det bedre hvis hele familien kutter ned på usunt fett og overforbuk av sukker, og sammen spiser mer salat og fisk.

Skjønner?

Det sto en glitrende artikkel om dette i Aftenposten i dag. Les den, og bli klok. Og kanskje du i mai finner ut at vesentlige deler av livet ditt er lagt om til det mer positive - for deg - og da trenger du ikke nyttårsforsetter neste år.

Lykke, lykke til alle sammen - i streben etter et nytt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..........hadde bare et nyttårs forsett helt til jeg leste denne tråden, da så jeg at jeg burde ha flere..... :-?

Det jeg har klart og finne ut av meg selv er:

Bli flinkere til og besøke andre!!!!

Får se hvor flinke vi er, da...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...pleier heller aldri å ha nyttårsforsetter. Er d noe jeg bestemmer meg for å forandre på/forbedre el. begynne m, må jeg gjøre d m én gang, ellers går d i glemmeboka. Iår har jeg gjort et unntak, og d var å bli reg. medl av KG, og d syntes jeg passet bra fra 1. jan 2003. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

I fjor hadde jeg kun et nyttårsforsett og det holdt jeg! Forsettet var å kjøpe ei flaske vin hver gang jeg fikk lønning. Dette viderefører jeg i år også. I tillegg så ønsker jeg å bli flinkere til å invitere venner til god mat og godt drikke. Jada, jeg vet at jeg burde slutte å røyke, trene mer, spise sunn mat, men det er ikke noe jeg vil velge som nyttårsforsett. Det ligger og surrer i hodet mitt uansett. Velger heller noe som er til glede for meg selv og ikke en masse må, burde og skal. Da har jeg også en mulighet til å holde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...