Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble helt satt ut i dag, jeg spurte om en kunde trengte hjelp, men hun sa nei takk, selv om hun prøvde joggesko..

Anonymkode: 2ef60...3f0

Hun ville nok bare fikse det selv og prøve i fred. Det er ikke alle som er komfortabel med at folk ser på og følger med. Og så er det jo noen (jeg sier ikke at du er sånn:)) butikkselgere som er svært påtrengende og villige til å gå over lik for å få et mersalg. I slike tilfeller synes jeg det er greit å si nei takk til "hjelp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble helt satt ut i dag, jeg spurte om en kunde trengte hjelp, men hun sa nei takk, selv om hun prøvde joggesko..

Anonymkode: 2ef60...3f0

Jeg takker også nei i slike tilfeller, liker å prøve sko alene, samme med klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
16 timer siden, Sphynx skrev:

Hva er greia med kunder som ikke vil ha varen de selv har åpnet?

Er altfor mange kunder som åpner esken til en vare og sier ''jeg vil ha denne, har du den??'' Ja? Du står å holder i den? ''nei, jeg vil ha en som er uåpnet!'' Men det er jo du som har åpnet den??? Både jeg og kunden står som et sprøsmålstegn.

Hadde en sånn i dag. Han ville se på en vare og jeg åpner den for han. ''Jeg tar den, hvor finner jeg den varen?'' Uhm, rett her? Det er denne? ''Nei, har du ikke flere? Jeg vil ha en ny?'' Altså, nei, vi har som regel bare 1 av hver vare inne, så kommer det en ny med neste varlevering. Denne varen er helt ny, jeg åpnet den nettopp for deg!!!? ''Nei, da venter jeg til du får en ny!'' Ok, det kommer ikke en ny før denne er solgt.

HVA ER GREIA?????

Føler med deg! Har god erfaring med serviceyrke selv og har innsett at sund fornuft så absolutt ikke er en selvfølge! 

Det er så mange mennesker som ikke har sosiale antenner og som ikke aner grenser på rettighetene de har som kunde. Mange tror de har fått eierandel i butikken din fordi de har lagt igjen et par hundre kroner.

 

Må bare si jeg elsker denne tråden! Kg's beste! :) kjenner så godt til flere beskrivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sphynx skrev:

Hva er greia med kunder som ikke vil ha varen de selv har åpnet?

Er altfor mange kunder som åpner esken til en vare og sier ''jeg vil ha denne, har du den??'' Ja? Du står å holder i den? ''nei, jeg vil ha en som er uåpnet!'' Men det er jo du som har åpnet den??? Både jeg og kunden står som et sprøsmålstegn.

Hadde en sånn i dag. Han ville se på en vare og jeg åpner den for han. ''Jeg tar den, hvor finner jeg den varen?'' Uhm, rett her? Det er denne? ''Nei, har du ikke flere? Jeg vil ha en ny?'' Altså, nei, vi har som regel bare 1 av hver vare inne, så kommer det en ny med neste varlevering. Denne varen er helt ny, jeg åpnet den nettopp for deg!!!? ''Nei, da venter jeg til du får en ny!'' Ok, det kommer ikke en ny før denne er solgt.

HVA ER GREIA?????

Enig!! Vi har omtrent alle varene utstilt rett ved siden av de uåpnede varene, men fortsatt så skal folk finne en ny eske, åpne den og ikke pakke den sammen før de tar en ny uåpnet eske og betaler..

er det så vanskelig å bare se utstillingen som står rett over boksen? Eller kjøpe den varen du nettopp åpnet? 

Blir gal! Og kaster bort så mye tid på å pakke sammen slike varer igjen!

Anonymkode: 0a439...67c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Enig!! Vi har omtrent alle varene utstilt rett ved siden av de uåpnede varene, men fortsatt så skal folk finne en ny eske, åpne den og ikke pakke den sammen før de tar en ny uåpnet eske og betaler..

er det så vanskelig å bare se utstillingen som står rett over boksen? Eller kjøpe den varen du nettopp åpnet? 

Blir gal! Og kaster bort så mye tid på å pakke sammen slike varer igjen!

Anonymkode: 0a439...67c

Hvis jeg åpner esken til et produkt, så er det fordi jeg vil sjekke at produktet ikke er ødelagt, og da gir det jo null mening å ta en annen, uåpnet eske.

Jeg skjønner ikke hvilke andre grunner man egentlig har til å åpne esken, med mindre man er usikker på hvordan produktet egentlig ser ut, og det trenger man jo ikke være hvis det står et ferdig utpakket produkt i hyllen. 

 

Anonymkode: d8589...fc6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Flere merkelige historier her, fra USA.

 Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte av alle merkelige skruer man kan lese om... 

Anonymkode: 12aae...960

Amerikanere er seg selv lik

Anonymkode: bbf69...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg åpner esken til et produkt, så er det fordi jeg vil sjekke at produktet ikke er ødelagt, og da gir det jo null mening å ta en annen, uåpnet eske.

Jeg skjønner ikke hvilke andre grunner man egentlig har til å åpne esken, med mindre man er usikker på hvordan produktet egentlig ser ut, og det trenger man jo ikke være hvis det står et ferdig utpakket produkt i hyllen. 

 

Anonymkode: d8589...fc6

Jeg forstår de som åpner en eske for å sjekke at produktet er helt, men da tar man jo den varen man har åpnet og betaler for den, det er helt greit. Jeg bare forstår ikke de som ser på utstillingen, åpner en esken for å så kjøpe en uåpnet en. 

Anonymkode: 0a439...67c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg åpner esken til et produkt, så er det fordi jeg vil sjekke at produktet ikke er ødelagt, og da gir det jo null mening å ta en annen, uåpnet eske.

Jeg skjønner ikke hvilke andre grunner man egentlig har til å åpne esken, med mindre man er usikker på hvordan produktet egentlig ser ut, og det trenger man jo ikke være hvis det står et ferdig utpakket produkt i hyllen. 

 

Anonymkode: d8589...fc6

Jeg bruker å handle inn mat ca 1 gang i uken med tante. Da jeg har ikke bil. Og ofte så gjør hun nettopp dette. Åpner forpakning, sjekker ut varen, legger alt tilbake (uten å legge varen tilbake i esken) også tar hun en uåpnet en. Jeg blir så flau at jeg bare går. Når jeg spør om hvorfor hun ikke tar den åpnet varen så får jeg bare til svar "Ja men det er jo åpnet". Nytter ikke å diskutere heller. Mamma er forøvrig også fæl til å gjøre nettopp dette. Enten så er det noe arvelig, eller så er dette et syndrom som rammer de som er 50+ 

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å handle inn mat ca 1 gang i uken med tante. Da jeg har ikke bil. Og ofte så gjør hun nettopp dette. Åpner forpakning, sjekker ut varen, legger alt tilbake (uten å legge varen tilbake i esken) også tar hun en uåpnet en. Jeg blir så flau at jeg bare går. Når jeg spør om hvorfor hun ikke tar den åpnet varen så får jeg bare til svar "Ja men det er jo åpnet". Nytter ikke å diskutere heller. Mamma er forøvrig også fæl til å gjøre nettopp dette. Enten så er det noe arvelig, eller så er dette et syndrom som rammer de som er 50+ 

Anonymkode: b2244...0dd

Er jeg den eneste som aldri åpner en pakning før jeg har betalt for varen? De gangene jeg har ønsket å sjekke om varen er hel eller ønsker å se hvordan den ser ut, så tar jeg varen med meg til en ansatt og spør om de kan åpne den slik at jeg ikke ødelegger noe. Kanskje jeg tenker slik fordi jeg har jobbet i butikk selv i så mange år og satt stor pris på kunder som spurte før de rev fra hverandre varer....

Til tema: Jeg hadde en kunde en gang som åpenlyst knakk seks sjokoladeplater fra hverandre og så kom bort i kassen og ba meg om å få rabatt fordi sjokoladen var ødelagt... Hun måtte pent betale fullpris for de tre sjokoladene hun ville ha rabattert pluss de tre som hun la igjen i hyllen :) Hun ble sur, men ikke pokker om jeg gav meg på den. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke dum, men søt.

Liten gutt: Du? Hvis du tar alle pengene som er i kassen og ingen ser det. Kommer du i fengsel da? 

Meg: Jeg vet ikke om jeg kommer i fengsel, men jeg må gi alle pengene tilbake og litt av mine penger og sjefen blir veldig sinna på meg.

Liten gutt: Ja, men hvis ingen ser det da? 

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum kunde egentlig, men en ganske artig situasjon.

Koselig, eldre dame fra et eller annet østeuropeisk land som verken kan norsk, engelsk eller andre språk jeg klarer å gjøre meg forstått på, og som jeg virkelig ikke klarte å fange opp hva ønsket. Jeg klarte heller ikke å fange opp ordet hun sa på sitt språk. Klødde meg i hodet en stund, før hun tok meg med bort til berlinerbollene, pekte på disse og deretter tegnet hun en firkant i luften. Firkantede berlinerboller altså, så jeg tok en sjans og tok henne med bort til lefsene, og det var jammen akkurat det hun skulle ha! Noen dager bare funker ting. :nori:

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke en dum ting, men noe som jeg syntes var merkelig:

Da jeg jobbet i butikk, var det mange som tok ut penger. De sa da gjerne: "Da kan du slå inn så det blir 300 til sammen" hvis de hadde kjøpt noe som kostet f.eks. 117,-. Så skulle de ta ut resten av pengene. For meg var det en stor gåte, og jeg fikk virkelig testet hoderegning-skillsene mine i stressituasjon med kø. Hvorfor ikke bare ta ut en hundrelapp eller to! Var de helt fokusert på at de kun ville ha uttak av runde summer fra bankkontoen? Jeg pleide å spørre, i en vennlig men litt tilgjort undrende tone: "Ja, du vil altså ta ut 183 kroner?"

Hvorfor ikke bare ta ut en rund sum oppå det varen koster???

Anonymkode: 00d40...ef3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke en dum ting, men noe som jeg syntes var merkelig:

Da jeg jobbet i butikk, var det mange som tok ut penger. De sa da gjerne: "Da kan du slå inn så det blir 300 til sammen" hvis de hadde kjøpt noe som kostet f.eks. 117,-. Så skulle de ta ut resten av pengene. For meg var det en stor gåte, og jeg fikk virkelig testet hoderegning-skillsene mine i stressituasjon med kø. Hvorfor ikke bare ta ut en hundrelapp eller to! Var de helt fokusert på at de kun ville ha uttak av runde summer fra bankkontoen? Jeg pleide å spørre, i en vennlig men litt tilgjort undrende tone: "Ja, du vil altså ta ut 183 kroner?"

Hvorfor ikke bare ta ut en rund sum oppå det varen koster???

Anonymkode: 00d40...ef3

De vil ha mynter 

Anonymkode: 3b661...5ba

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil ha mynter 

Anonymkode: 3b661...5ba

Eller bare "rene" tall i bankkontoutskriften sin :) 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet nettopp denne i finn-tråden, men føler den passer her og selv om det ikke er en butikk-situasjon. Å lage finn annonser og prøve å få solgt ting er jammen meg ikke lett.

Jeg har nesten gitt opp finn. Har laget annonser som ser omtrent slik ut:

"Pris på gjenstand: HØYSTBYDENDE OVER 200"

SENDER IKKE. MÅ KUNNE MØTE MEG I "nærliggende område"

 

Summen er gjerne flere hundrelapper under det folk vanligvis legger tilsvarende varer ut for. 

"Kan jeg får den for 100?"

" Kan du sende den?"

"Er varen gratis?"


Eller min personlige favoritt da jeg solgte brukte skolebøker. Da slettet jeg fortløpende bilder av bøkene som var solgt og skrev i annonseteksten (Legg merke til at jeg bruker mye caps lock i håp om at det skal få det til å synke inn... gjorde ikke det i begynnelsen, men det virker tydeligvis ikke selv med caps lock)

"BOK SKOLE5678 ER SOLGT"

Fjorten mennesker dagen etter:

"Har du fortsatt skole5678?"

"Jeg vil gjerne kjøpe skole5678"

"Jeg skal ha skole5678"

 

Hvorpå jeg høflig svarer 

"Dessverre. Som annonseteksten sier, så er den solgt"

Kunde "Åh.... har du ikke flere? "

Ja... Da jeg kjøpte skolebøker passet jeg på å kjøpe flere av hver bok sånn i tilfelle 

 

Eller klassikeren med dem som avtaler å hente bok/møte meg og aldri dukker opp....

Endret av altflyter
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg postet nettopp denne i finn-tråden, men føler den passer her og selv om det ikke er en butikk-situasjon. Å lage finn annonser og prøve å få solgt ting er jammen meg ikke lett.

Jeg har nesten gitt opp finn. Har laget annonser som ser omtrent slik ut:

"Pris på gjenstand: HØYSTBYDENDE OVER 200"

SENDER IKKE. MÅ KUNNE MØTE MEG I "nærliggende område"

 

Summen er gjerne flere hundrelapper under det folk vanligvis legger tilsvarende varer ut for. 

"Kan jeg får den for 100?"

" Kan du sende den?"

"Er varen gratis?"


Eller min personlige favoritt da jeg solgte brukte skolebøker. Da slettet jeg fortløpende bilder av bøkene som var solgt og skrev i annonseteksten (Legg merke til at jeg bruker mye caps lock i håp om at det skal få det til å synke inn... gjorde ikke det i begynnelsen, men det virker tydeligvis ikke selv med caps lock)

"BOK SKOLE5678 ER SOLGT"

Fjorten mennesker dagen etter:

"Har du fortsatt skole5678?"

"Jeg vil gjerne kjøpe skole5678"

"Jeg skal ha skole5678"

 

Hvorpå jeg høflig svarer 

"Dessverre. Som annonseteksten sier, så er den solgt"

Kunde "Åh.... har du ikke flere? "

Ja... Da jeg kjøpte skolebøker passet jeg på å kjøpe flere av hver bok sånn i tilfelle 

 

Eller klassikeren med dem som avtaler å hente bok/møte meg og aldri dukker opp....

 

HAHAHAHHA seriøst?! :skratte:  

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

HAHAHAHHA seriøst?! :skratte:  

Anonymkode: a6878...2bb

Dessverre :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OF, men var det ikke en tråd for dumme ting folk sier på Finn? Jeg har prøvd å finne den igjen, men klarer ikke :grine:

Anonymkode: 55596...836

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
På 23.4.2018 den 21.26, The Kitten skrev:

Denne er ikke dum, men søt.

Liten gutt: Du? Hvis du tar alle pengene som er i kassen og ingen ser det. Kommer du i fengsel da? 

Meg: Jeg vet ikke om jeg kommer i fengsel, men jeg må gi alle pengene tilbake og litt av mine penger og sjefen blir veldig sinna på meg.

Liten gutt: Ja, men hvis ingen ser det da? 

Da jeg jobbet i butikk, spurte min niese om jeg var rik, nei svarte jeg, hvordan det? Jeg måtte jo være rik når det var så masse penger i kassa, på butikken, hun trodde alle pengene var mine og at jeg kunne bruke de helt fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Litt OF, men var det ikke en tråd for dumme ting folk sier på Finn? Jeg har prøvd å finne den igjen, men klarer ikke :grine:

Anonymkode: 55596...836

Du mener ikke denne da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...