Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjule spor.

Alt man betaler med kort blir registrert og lagret. Er nok bare et tidsspørsmål før forsikringsselskapene kan kjøpe disse listene og tilpasse premiene etter hvor mye junk, alkohol og tobakk folk kjøper. 

Det er ikke sikkert han var paranoid for forsikringsselskapet, det kan jo være ektefellen skal ha ham til å slutte og han snuser i skjul. :P 

Anonymkode: 15011...0b9

Jammen det står jo ikke spesifisert på kontoen hva man har kjøpt. Det blir jo trukket 110 kr (ca for brus og snus) uansett om man tar ut de 89 kr og betaler med de etterpå, eller om man betaler alt samlet på kort?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Christiane_W skrev:

Kunden foran meg i køen på Kiwi i dag betalte en flaske brus med kort og ba om å få ut 89 kroner.  Så kjøpte han en boks snus som han betalte med de 89 kronene han nettopp hadde tatt ut.  Hmm...hvorfor kunne han ikke bare betale brusen og snusen med kort samtidig???:klo:

Kanskje han brukte kortet tll en forelder som ikke vet at han snuser? Derfor ville han ikke ha det på kvitteringen, ei heller registrert noe sted :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 6.28, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt. Alt man gjør som kunde er visst feil..Snakker man lavt så er man dum og fortjener himling med øynene,ansatte er ikke kloke nok til å forstå at du er sjenert/har angst osv.

Snakker du høyt,så skriker du. At du kan ha dårlig hørsel spiller ingen rolle.

Når de ikke priser riktig og du melder ifra,blir de sure.

Er det skittent og du melder ifra,blir de sure.

Om du våger å spørre om de kan sjekke lageret så er du fæl som ikke vet at lageret er bare et lite kott.

Stenger butikken 21 så skal du helst komme senest 20.30

Er du sur e.l så er du en vanskelig kunde. Ingen forståelse for at det kan være en grunn til at du er sur.

Å si "jeg skal ha/jeg vil ha" er totalt feil. Du skal si "Ærede ansatt. Kan jeg så vennligst få lov til å kjøpe denne varen av Dem?"

Du skal alltid hilse si takk osv,men den ansatte kan sitte der pottesur og ikke gidde det samme.

Og spør ihvertfall IKKE om hjelp!

Anonymkode: 73fcc...a61

Nei, alt vi ønsker er normal høflighet.

Det kan godt være gode grunner til at folk er sur, men prøv å ikke la det gå ut over noen. Det gjelder både kunder og ansatte!

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Jobbet som salgssjef i et bilfirma for noen år siden og fikk da besøk av en meget sint dame som mente vi hadde lurt sønnen hennes i forbindelse med et bilkjøp han hadde gjort hos oss noen måneder tidligere. Han hadde kjøpt en bruktbil av oss der vi hadde 6mnd bruktbilgaranti på bilen. Hennes sønn(på 26-år) hadde hatt bilen på NAF for å sjekke om det var noe Feil med bilen like før garantien utløp etter anbefaling fra oss. Der hadde de gått igjennom hele bilen og funnet ut at et plastdeksel under motor Manglet 2 plastklips og at en lyspære var gått. Hun kom da med bilen og aller helst ønsket å Heve kjøpet og få igjen pengene fordi hun mente at vi hadde lurt hennes sønn på 26-år siden vi hadde solgt ham en bil(8år gammel bruktbil) som IKKE var strøken. Forklarte henne st disse 2 plastklipsene og lyspæren fikset vi på garantien uten problem. Men hun ga seg ikke, mente vi måtte heve kjøpet fordi hun likte ikke at sønnen hadde kjøpt denne bilen. Hun fortalte at HUN skulle egentlig blitt med den dagen han skulle kjøpe bil, men hadde blitt syk så han hadde dradd alene....og kjøpt bil uten hennes godkjennelse. For hadde hun blitt med så hadde det blitt en annen bil mente hun(dette var en Toyota 7seter). 

Anonymkode: aee7c...d9d

Hahahaha folk 😂 Jeg solgte en nesten 20 år gammel bruktbil en gang. Den var hel, pen og akkurat EU-ok. Hadde vært utsatt for en skade noen få år tidligere (ble rygget skikkelig på) og ble i den anledning hel lakkert og all rust tatt. Alt var så klart gjort på verksted og jeg hadde papirer på alt. I og med at bilen var et "prakteksemplar" solgte jeg den ganske dyrt til å være en sånn type bil. Ny eier angret tydeligvis litt på at han hadde betalt noen tusenlapper mer for denne strøkne bilen enn for en tilsvarende med masse rust og riper. Han ville derfor heve kjøpet fordi at "læret" på rattet var litt slitt 😂 Det sto i annonsen at bilen hel og pen og uten skader men den hadde jo bruksmerker på rattet 😱 Altså, bilen var nesten 20 år gammel og hadde rullet 350,000km. Hva i alle dager forventer du? 

På 11.2.2018 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Blir nervøs for å dra i butikker her jeg..

Anonymkode: e4226...18f

Hvorfor det? Så lenge du oppfører deg som folk så er det null problem. De fleste historiene her er jo av folk som ikke eier oppdragelse.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 4.28, The Kitten skrev:

Hadde en kunde som kom inn, pekte på noen sko og sa "jeg har noen slike til datteren min og den ene lekker" er det en reklamasjonssak? 

 

Meg: De er gore-tex, så i utgangspunktet er det det hvis de lekker, men vi er pålagt å teste dem i 24 timer. Har du skoene med deg?

 

Det hadde hun ikke, men skulle komme med dem ved en annen anledning. 

 

Hun kom så til en kollega av meg en annen dag. Forklarte det samme som til meg, og viser kollegaen skoene. 

 

Kollega: Dette er nok ingen reklamasjonssak, den lekker nok p.g.a det store hullet i tuppen av skoen, og det hullet kommer av f.eks bremsing på sparkehjul. 

 

Kunden: Jeg tror begge lekker, så kan dere teste dem?

 

Det ble gjort, og da gir vi alltid kundens navn og nummer til sjefen så det er hun som tar den endelige avgjørelsen. 

 

Det var bare var bare skoen med hull i tuppen som lakk, og hun kunne ikke fatte og begripe at vi ikke ville ta det som reklamasjon. 

Wow, alt folk får deg til å gjøre. Godt brukt sko.

Anonymkode: c1712...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe en kunde sa, men gjorde. Regner med det er innafor.

Jeg var på jobb og en kunde som er veldig "klein" stod og plukket salat fra salatbaren. Da han var ferdig gikk han tok seg en is-te i tillegg og stilte seg opp et par meter unna kassen. Jeg stod og ekspederte en annen kunde, men hadde han andre i sidesynet. Han holdt salaten sin i ene hånden og isteen i andre. Han begynte å kaste isteen opp i lufta for å liksom snurre den rundt i lufta ta den imot igjen og dette gjorde han flere ganger. Plutselig så er han uheldig og is-teen treffer salatbegeret så salaten spruter utover gulvet og isteen faller på gulvet. Jeg prøve å late som ingenting fordi jeg ikke ville gjøre han flau, så jeg lot som jeg ikke la merke til det.

Han gikk tilbake til salatbaren og fylte på med dressing igjen (siden alt fallt på gulvet), og gikk deretter tilbake på samme plass og fortsatte å kaste isteen sin i luften 😂 Jeg tenkte kanskje han kom til å fortelle meg at han var litt "uheldig" og søle med salaten sin da han skulle betale, men neida. Han bare lot som ingenting, betalte og gikk 😂

Det var FULLT i dressing og salat på gulvet. 

Syns det var så utrolig merkelig at når han var uheldig å søle EN gang så fortsetter han å kaste is-teen sin i luften på samme måte etterpå.

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hattifnatten skrev:

Jammen det står jo ikke spesifisert på kontoen hva man har kjøpt. Det blir jo trukket 110 kr (ca for brus og snus) uansett om man tar ut de 89 kr og betaler med de etterpå, eller om man betaler alt samlet på kort?

Jeg hadde en kollega som alltid tok ut cash for å kjøpe snus og cola. Han fikk ikke lov av kona til å snuse eller drikke sukkerbrus, og hun kontrollerte bankutskriftene. Av samme grunn betalte han alltid cash på macdonalds :P

Jeg forsto aldri logikken i det, men de har tydelivis et system.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg hadde en kollega som alltid tok ut cash for å kjøpe snus og cola. Han fikk ikke lov av kona til å snuse eller drikke sukkerbrus, og hun kontrollerte bankutskriftene. Av samme grunn betalte han alltid cash på macdonalds :P

Jeg forsto aldri logikken i det, men de har tydelivis et system.

 

Jeg forstår ikke helt. For om man tar ut penger for å bruke på f.eks snus og cola, vil det stå *sum* trukket fra kontoen på kontoutskriften. Det samme vil stå om man faktisk betaler med kort for snusen og colaen i stedet for å ta ut pengene først? Så uansett hva man velger å gjøre vil det stå at samme sum er trukket fra kontoen. Er det jeg som tenker feil her nå?

Unnskyld avsporingen btw 😬

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hattifnatten skrev:

Jeg forstår ikke helt. For om man tar ut penger for å bruke på f.eks snus og cola, vil det stå *sum* trukket fra kontoen på kontoutskriften. Det samme vil stå om man faktisk betaler med kort for snusen og colaen i stedet for å ta ut pengene først? Så uansett hva man velger å gjøre vil det stå at samme sum er trukket fra kontoen. Er det jeg som tenker feil her nå?

Unnskyld avsporingen btw 😬

Forskjellen ligger i hva bankutskriften sier etterpå.
Du kan enten ha et kjøp på McDonalds som avslører at du har kjøpt noe der som du egentlig ikke skulle,
eller du kan ha et uttak på minibanken rett utafor på kjøpesenteret.

Endret av Emmelise
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Forskjellen ligger i hva bankutskriften sier etterpå.
Du kan enten ha et kjøp på McDonalds som avslører at du har kjøpt noe der som du egentlig ikke skulle,
eller du kan ha et uttak på minibanken rett utafor på kjøpesenteret.

Ja, den ser jeg, men sånn jeg forstod det var det en kunde som tok ut pengene i en matbutikk. Da står det jo isåfall 89kr på Kiwi på kontoutskriften uansett om pengene er tatt ut og betalt med etterpå, eller betalt med rett fra kortet. 

Sånn, jeg er ferdig :P

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presterte å legge denne historien i "gjerrigknark-tråden", men det er her den skulle vært:

Var innom Subway i går ettermiddag.  Foran meg i køen stod en familie på fire (mor, far og to ganske små barn) og et par andre kunder.  De to sistnevnte var i ferd med å bli ekspedert.  Jeg vurderte å gå da jeg så køen, for jeg har erfart at å stå bak barnefamilier på Subway kan være et "mareritt", men siden de var to på jobb og det virket som de greide å ta ting unna ble jeg stående.

En ansatt ble ganske raskt ferdig med en kunde og det var barnefamiliens tur.  Først var det mye om og men med hvilke brødtyper de skulle ha og om de skulle ha hele eller halve subs.  Deretter hva de faktisk skulle ha av pålegg.  En skulle ha beef, nestemann bare ost, så en ost og skinke og til slutt en taco sub.  Alle skulle varmes.

Den andre ansatte ble ledig og kom for å ekspedere meg som var nestemann i køen i det subene til familien ble satt i ovnen. De neste minuttene var jeg mer fokusert på min egen bestilling.  Mens jeg var i ferd med å bestemme grønnsaker og dressing til min sub fikk jeg med meg at moren i familien som i utgangspunktet hadde vært før meg i køen (jeg kom til kassa før fordi min sub ikke skulle varmes) ble hissig i det de ble bedt om å velge grønnsaker til sine suber.  De skulle jo hatt tacokjøtt på suben som ble bestilt med bare ost og den ansatte var en idiot som ikke hadde skjønt det.  

Trivelig dame som ble sur for å få det hun bestilte...🙄

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hattifnatten skrev:

Ja, den ser jeg, men sånn jeg forstod det var det en kunde som tok ut pengene i en matbutikk. Da står det jo isåfall 89kr på Kiwi på kontoutskriften uansett om pengene er tatt ut og betalt med etterpå, eller betalt med rett fra kortet. 

Sånn, jeg er ferdig :P

Ja, det var på Kiwi. Kunden betalte for en brus og tok samtidig ut 89 kroner. Så ba han om en boks snus og betalte den med de 89 kronene han akkurat hadde tatt ut.  Som Hattifnatten påpeker står jo hele summen som ble belastet kortet på kontoutskriften som uansett, og på en eventuell kvittering står det jo brus + kontantuttak 89 kr, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han gjorde det sånn.  Men nok avsporing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 og på en eventuell kvittering står det jo brus + kontantuttak 89 kr, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han gjorde det sånn. 

Kontantuttak kan bortforklares overfor kjæresten med loddsalg, gatemagasinselgere, nær sagt hva som helst, alt etter beløp. Men om han ikke tok imot kvittering er det 100% ulogisk.

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Christiane_W skrev:

Ja, det var på Kiwi. Kunden betalte for en brus og tok samtidig ut 89 kroner. Så ba han om en boks snus og betalte den med de 89 kronene han akkurat hadde tatt ut.  Som Hattifnatten påpeker står jo hele summen som ble belastet kortet på kontoutskriften som uansett, og på en eventuell kvittering står det jo brus + kontantuttak 89 kr, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han gjorde det sånn.  Men nok avsporing.

Noen får kvittering på digipost for eksempel, eller får beskjed av kone/foreldre/whoever om å ta med kvittering, og da kan 89kr lettere bortforklares enn snus. I tillegg så registrerer butikksystemene alt du kjøper på en database (spesielt tydelig når man er medlem i medlemsklubber og får skreddersydde tilbud), så man kan bare være litt paranoid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver.eneste.pensjonist som kommer for å betale sier «jasså, det er du som skal ha pengene ja, høhøhø»

Anonymkode: b368d...5e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fast kunde som irriterte meg noe helt forferdelig, en kvinnelig taxisjåfør som ofte var innom om morgenen for å kjøpe seg frokost. Hun kjøpte alltid en brus også, og hadde da også med den tomme brusflasken fra dagen før for å pante. Denne ene flasken ønsket hun å spille pantelotteriet for, men ifølge henne så virket ikke denne funksjonen på pantemaskinen vår, jeg kunne forklare at man måtte trykke to ganger på lotteriknappen for å kunne spille, dette påsto hun at hun hadde gjort men det gikk ikke. Slik var det HVER gang hun var innom «den virker ikke den lotteriknappen deres», når hun sa dette foreslo jeg at hun kunne hente meg neste gang så kunne jeg vise henne, noe hun alltid sa at hun skulle gjøre men aldri gjorde, men rett som det var fortsatte gnålingen neste gang hun var innom om at knappen ikke virket «jeg tapte gjerne en million kroner nå når knappen ikke virket»

 

aaaahrrr 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver.eneste.pensjonist som kommer for å betale sier «jasså, det er du som skal ha pengene ja, høhøhø»

Anonymkode: b368d...5e1

Hvis man skal irritere seg over alt mulig så blir dagen fryktelig lang..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver.eneste.pensjonist som kommer for å betale sier «jasså, det er du som skal ha pengene ja, høhøhø»

Anonymkode: b368d...5e1

Jeg irriterer meg over pensjonistene som uffer seg om å måtte betale med kort på småbeløp.... Jeg har sjeldent mye veksel i kassa, så hvis 5 pensjonister kommer på rad med 500-lappene de vil "splitte" (nedturen ved å være nærmeste butikk til minibanken.....) har jeg seriøse vekselproblemer resten av dagen. Derfor spør jeg ofte om de har mulighet til å betale med kort, slik at vekselen min holder litt lenger enn klokken 12 :) Og de syns det er sååå gruuuusooomt å måtte betale med kort på småbeløp... Det koster jo absolutt ingenting å bruke kort, så dette er bare en rar gammel vane de har. Det har jo INGENTING å si! :bond: 

Og jaaadaaaa, jeg tvinger ikke folk til å betale med kort, jeg bare SPØR om de har mulighet. De fleste (av den yngre garde) syns det er 100% greit, og i verste fall sier de bare nei. Men pensjonisters vaner er tydeligvis ikke noe å kødde meg :fnise:  Og jaaaaadaaaa, jeg har tatt opp dette med at vi bør ha mer veksel i kasse til butikksjefene, men det er både dyrt, risikofyllt osv så det vil de ikke.

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens brilliante;

Klokken halv åtte på en fredagskveld sitter det noen nede på grensa til Telemark og innbiller seg at det er greit å ringe gjentagende, sende opptil flere meldinger over sms og facebook om at nettet er nede og at det MÅ kikkes på sporenstraks.
Til tross for at det ikke er noen vaktordning eller responsavtale som de betaler for.

Spesielt også til tross for at det var strømbrudd... og derfor funket ikke nettet... eller noe annet i bygning.

Jeg trodde seriøst disse menneskene var en myte!?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2016 den 8.12, Lafemmemauvaise skrev:

Apropos å finne mat andre steder enn der det hører hjemme:

Var på det lokale supermarkedet mitt og skulle handle inn litt basisvarer. Bak hermetikkboksene med tomat fant jeg nesten to kilo med fersk kalvefilet fra ferskvaredisken. Kjøttet var fortsatt kaldt, og jeg gikk og leverte det i ferskvaredisken. Gu' hjelpe meg var jeg glad for at jeg kjenner de ansatte på butikken, for da ble tysk bannskap tatt opp til et nytt nivå. De ansatte i disken husket tilfeldigvis hvem som hadde bedt om såpass mye kalvekjøtt, og sjefen fant kunden. Vedkommende ble skjelt ut etter noter og måtte pent betale for kjøttet han hadde bedt om. 

Etter at han hadde betalt og gått - sur som en sitron - stod de resterende kundene og humret litt for seg selv. Konfliktsky som jeg er, stod jeg og gjemte meg bak buljonghylla. 

Hvem ber om kjøtt og får det pakket inn for så å gjemme det? Kalv spiser ikke de fleste hver dag, så man ombestemmer seg liksom ikke på vei videre i butikken :dry:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...