Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil. Hilsen butikkansatt.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Vi har hatt denne diskusjonen her inne før, og den ender dårlig uansett... Selv synes jeg ikke ny kasse er det samme som ny kø med mindre det er ørten kassen (slik at det er vanskelig å holde oversikt over hvem som står først / blir bare rot) eller hvor det er litt avstand mellom den kassen man står i kø for og den som åpnes. Om kassen som åpnes er rett ved den som allerede er åpen - såpass nærme at man kan stille seg i kø til den andre ved å ta ett skritt til venstre eller høyre - så synes jeg det er frekt at mennesker som står bak meg i kø løper foran meg til den "nye" kassen.

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å først betale med penger og så samtidig ta ut penger? Dette forstår jeg ikke. Hvis han har 50 kr i kontanter og varen koster 150 kr og han trenger 100 kr i kontanter etterpå er det vel bedre å betale alt med kort og ta ut 50 kr i tillegg? Eller er det noe åpenbart jeg ikke ser her?

Anonymkode: e1cf9...c12

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvitte seg med småmynt og få en hundrelapp? jeg aner ikke... men folk får så mye rart for seg at jeg blir ikke engang nysgjerrig lenger.

Anonymkode: a6878...2bb

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er noe i dette. Si jeg har akkumulert en del kronestykker her og der, noen femmere etc som jeg vil bli kvitt, samtidig som jeg trenger sedler til et bursdagskort.

Eller at jeg har ca 150 igjen på konto, så jeg betaler en del med mynt for at der skal være igjen en 'hel' hundrelapp som jeg skal legge i et bursdagskort, og dermed ønsker å ta ut.

Anonymkode: 3e488...a3b

Men kan ikke folk bare spørre om å få veksle de myntene i sedler? Mye enklere det (og ofte nyttig for butikken også) enn at kunden skal prøve å krangle seg til noe som er fysisk umulig ..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Men.. om en person har flere enn 2 varer la oss si 10 varer, skal splitte betaling (kort og kontant) og ta ut penger. Da kan du jo enkelt og greit gjøre det slik; Kjør 9 varer igjennom, splitt betaling "100 kroner i kontanter og resten på kort". Så skanner du inn siste vare, betaler med kort og tar ut 200 kr.
Det skal vell gå an? 

Ja, sikkert. Men som du også leste så virka jo fyren helt blåst og så ikke ut til å helt få med seg noe som helst. Da er alt man gjør feil uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også bør vi komme tilbake til det tråden handler om. Diskutere kan vel gjøres i andre tråder. 

Anonymkode: 3624f...10d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ti10 skrev:

 

 

Men kan ikke folk bare spørre om å få veksle de myntene i sedler? Mye enklere det (og ofte nyttig for butikken også) enn at kunden skal prøve å krangle seg til noe som er fysisk umulig ..?

 

Hvordan i allverden skal man kunne veksle en tier, tre femmere og 22 kronestykker til en hundrelapp? 

Ikke at det er nødvendig å krangle på noe som er fysisk umulig, men når folk etterspør årsaken så må man da kunne lansere en teori uten at det gir kunden fripass til å være vanskelig? 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i allverden skal man kunne veksle en tier, tre femmere og 22 kronestykker til en hundrelapp? 

Ikke at det er nødvendig å krangle på noe som er fysisk umulig, men når folk etterspør årsaken så må man da kunne lansere en teori uten at det gir kunden fripass til å være vanskelig? 

Anonymkode: 3e488...a3b

Jeg så ingen steder at beløpet var nevnt, jeg svarte på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en stjerne av en mann bort til meg i kassa og ville ha nytt gavekort (på vår regning) fordi han hadde klart å miste gavekortet han fikk til bursdagen sin. Jeg svarte at det var synd å høre at han hadde mistet gavekortet sitt, men at det dessverre er umulig for meg å bare gi han et nytt gavekort uten noe som helst kjøpsbevis eller identifikasjonsnummer på gavekortet han fikk til bursdagen sin. Denne voksne mannen presterte så å brøle FUCK YOU i ansiktet på meg og stormet så ut av butikken. Jeg stod å gapet, heldigvis begynte damen som stod i kø bak denne mannen å le så vi fikk ledd av situasjonen, men må innrømme at jeg ble satt ut over hvor dumme enkelte kan være!

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom en dagligvarebutikk i går ettermiddag.  Da jeg kom til kassa begynte det å bygge seg opp en del kø i den ene kassa som var åpen, la oss kalle den kasse 1.  Det var tre stykker foran meg, en som var i ferd med å betale, en som bare hadde noen få varer som lå på båndet og en dame med ganske full handlevogn som hadde begynt å legge på varer.  Selv hadde jeg en kurv med fem-seks ting i.  Da det kom til to-tre stykker å stilte seg i kø bak meg ringte den ansatte etter hjelp, for å åpne en kasse til.  

Mannen som stod bakerst i køen, som bare hadde en flaske brus, sprintet frem og stilte seg ved kasse 2, altså kassa ved siden av den som var åpen.  Det tok noen minutter før kom en ansatt til og ingen andre stilte seg i ny kø, de forble som meg i køen til kasse 1.  

Da dama foran meg var i ferd med å betale og jeg hadde lagt mine varer på båndet kom det endelig en ansatt til.  Som åpnet kasse 3.  Han "luringen" som stod og blomstret ved kasse to ble lynende forbanna.  Her hadde han stått og ventet i flere minutter og i følge ham var det "standard" praksis å åpne neste kasse ved siden av den som var åpen.  De kunne altså ikke bare "hoppe" over en kasse på den måten.

De ansatte ga beskjed om at det var trøbbel med cashguarden i kasse 2, så den var dessverre ikke i bruk.  Da kom han med et foredrag om at det burde stått lapp der om at den ikke var i bruk.  Hvorfor det svarte den ansatte?  Den var jo STENGT, inkludert at "bommen" ved den var ute.  Den ansatte prøvde også å forklare at det faktisk ikke er en automatikk i at det er den kassa som blir åpnet når det må åpnes en til, at det er flere faktorer som teller, men det nyttet ikke å snakke fornuft med ham.  Kasser skal åpnes i nummerrekkefølge, først 1, så 2, så 3 osv. var hans logikk.  Enden på visa ble at han, meget motvillig, stilte seg i kø igjen og fikk betalt brusen sin.  For en nisse!

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Christiane_W skrev:

Jeg var innom en dagligvarebutikk i går ettermiddag.  Da jeg kom til kassa begynte det å bygge seg opp en del kø i den ene kassa som var åpen, la oss kalle den kasse 1.  Det var tre stykker foran meg, en som var i ferd med å betale, en som bare hadde noen få varer som lå på båndet og en dame med ganske full handlevogn som hadde begynt å legge på varer.  Selv hadde jeg en kurv med fem-seks ting i.  Da det kom til to-tre stykker å stilte seg i kø bak meg ringte den ansatte etter hjelp, for å åpne en kasse til.  

Mannen som stod bakerst i køen, som bare hadde en flaske brus, sprintet frem og stilte seg ved kasse 2, altså kassa ved siden av den som var åpen.  Det tok noen minutter før kom en ansatt til og ingen andre stilte seg i ny kø, de forble som meg i køen til kasse 1.  

Da dama foran meg var i ferd med å betale og jeg hadde lagt mine varer på båndet kom det endelig en ansatt til.  Som åpnet kasse 3.  Han "luringen" som stod og blomstret ved kasse to ble lynende forbanna.  Her hadde han stått og ventet i flere minutter og i følge ham var det "standard" praksis å åpne neste kasse ved siden av den som var åpen.  De kunne altså ikke bare "hoppe" over en kasse på den måten.

De ansatte ga beskjed om at det var trøbbel med cashguarden i kasse 2, så den var dessverre ikke i bruk.  Da kom han med et foredrag om at det burde stått lapp der om at den ikke var i bruk.  Hvorfor det svarte den ansatte?  Den var jo STENGT, inkludert at "bommen" ved den var ute.  Den ansatte prøvde også å forklare at det faktisk ikke er en automatikk i at det er den kassa som blir åpnet når det må åpnes en til, at det er flere faktorer som teller, men det nyttet ikke å snakke fornuft med ham.  Kasser skal åpnes i nummerrekkefølge, først 1, så 2, så 3 osv. var hans logikk.  Enden på visa ble at han, meget motvillig, stilte seg i kø igjen og fikk betalt brusen sin.  For en nisse!

Hvor er det du handler? opplever så mye rart.. Fått med meg at du også er fra Drammen :) Tror jeg har lyst til å begynne handle der bare for opplevelsen sin skyld.

Anonymkode: c6d72...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du handler? opplever så mye rart.. Fått med meg at du også er fra Drammen :) Tror jeg har lyst til å begynne handle der bare for opplevelsen sin skyld.

Anonymkode: c6d72...ef0

Drammen her og, like nysgjerrig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du handler? opplever så mye rart.. Fått med meg at du også er fra Drammen :) Tror jeg har lyst til å begynne handle der bare for opplevelsen sin skyld.

Anonymkode: c6d72...ef0

På 14.2.2018 den 23.06, Haugenjenta skrev:

Drammen her og, like nysgjerrig :danse:

Handler ikke i en fast butikk.  Butikkene jeg oftest er innom er Meny og Kiwi på Liertoppen og Brakerøya, Spar på CC, Kiwi på Vitbank og Rema på Lierstranda.  Noen av historiene er fra disse butikkene, men det hender også at jeg handler andre steder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som kom inn, pekte på noen sko og sa "jeg har noen slike til datteren min og den ene lekker" er det en reklamasjonssak? 

 

Meg: De er gore-tex, så i utgangspunktet er det det hvis de lekker, men vi er pålagt å teste dem i 24 timer. Har du skoene med deg?

 

Det hadde hun ikke, men skulle komme med dem ved en annen anledning. 

 

Hun kom så til en kollega av meg en annen dag. Forklarte det samme som til meg, og viser kollegaen skoene. 

 

Kollega: Dette er nok ingen reklamasjonssak, den lekker nok p.g.a det store hullet i tuppen av skoen, og det hullet kommer av f.eks bremsing på sparkehjul. 

 

Kunden: Jeg tror begge lekker, så kan dere teste dem?

 

Det ble gjort, og da gir vi alltid kundens navn og nummer til sjefen så det er hun som tar den endelige avgjørelsen. 

 

Det var bare var bare skoen med hull i tuppen som lakk, og hun kunne ikke fatte og begripe at vi ikke ville ta det som reklamasjon. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nesten bare hatt sure kunder i dag. Her er to av de.

Kunde 1:

Handler for 60 kr og betaler med 500 lapp. (Jeg har allerde veldig lite veksel i kassa.)

Jeg: du har vel ikke noe mindre? Eller kanskje du har mulighet til å ta det på kort? Ellers blir det veldig mye mynt og enkroninger tilbake. *smiler*

Kunde: nei.

Jeg gir tilbake veksel i mynt som jeg advarte om.

Kunde: jamen! Så mye?! Jeg er jo en gammel dame, jeg kan ikke ha så mye mynter.. uff og uff nei!

Så presterer ho i å dra opp en 200 lapp og vil gjøre alt på nytt. Jeg SPURTE om ho hadde mindre når ho ville betale med 500 lappen, og advarte om at det ble mye i smått tilbake. Går det an?!

Kunde 2:

Denne kunden kom rett bak den første. Handler for 80 kr med en 500 lapp. Jeg spørr også denne kunden om ho har mindre, eller kan betale med kort. ellers blir det veldig mye smått tilbake. Samme regla her.

Kunde: det går fint med smått. (Sur)

Jeg gir tilbake alt i smått og enkroninger. 

Kunde: nei! Så mye?! Det går ikke. Uff. Hvordan skal dette gå da...

Meg: jeg beklager så mye, men jeg advarte deg, og jeg har ikke noe annet å gi deg. *smiler*

Kunde: jeg må ihvertfall telle dette her for å se om du har gitt meg  nok tilbake!

Meg: det går fint.

Noen kunder altså...

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg ganske mye over de "alltid i siste liten" - kundene, men idag var det ei dame som tok kaka.
Hun kom innom meg 5 minutter før jeg stengte - helt ok, selvfølgelig. Kjøpte det hun skulle ha, tydelig stressa, men det var bare to duftlys hun skulle plukke seg ut, så det gikk rimelig fort.

"Håper jeg rekker innom de to neste butikkene også," sa hun idet hun løp ut.

En kombinasjon av lite i kassa og lite folk i butikken gjorde at oppgjøret og stenging gikk veldig raskt, og da klokka var 2 minutter over stengetid hadde jeg allerede rukket å slukke alle lysene i butikken og stemplet meg ut. Når jeg bokstavelig talt sto med nøkkelen i for å ta ned det ene gitteret - hvem tror dere vel ikke kom inn da? Hun kom løpende inn i butikkens andre inngang, så på meg som sto der og ropte "så dere hadde noen løpere på salg, skal bare kikke på dem jeg".
"Jeg må faktisk stenge nå," sa jeg. 
"Jaja, jeg vet. Bare gjør det du - skal bare se på de løperene".

Seriøst? 

Endret av Anette.94
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anette.94 skrev:

Irriterer meg ganske mye over de "alltid i siste liten" - kundene, men idag var det ei dame som tok kaka.
Hun kom innom meg 5 minutter før jeg stengte - helt ok, selvfølgelig. Kjøpte det hun skulle ha, tydelig stressa, men det var bare to duftlys hun skulle plukke seg ut, så det gikk rimelig fort.

"Håper jeg rekker innom de to neste butikkene også," sa hun idet hun løp ut.

En kombinasjon av lite i kassa og lite folk i butikken gjorde at oppgjøret og stenging gikk veldig raskt, og da klokka var 2 minutter over stengetid hadde jeg allerede rukket å slukke alle lysene i butikken og stemplet meg ut. Når jeg bokstavelig talt sto med nøkkelen i for å ta ned det ene gitteret - hvem tror dere vel ikke kom inn da? Hun kom løpende inn i butikkens andre inngang, så på meg som sto der og ropte "så dere hadde noen løpere på salg, skal bare kikke på dem jeg".
"Jeg må faktisk stenge nå," sa jeg. 
"Jaja, jeg vet. Bare gjør det du - skal bare se på de løperene".

Seriøst? 

Du skulle bare stengt da 😂 så kunne ho ha blitt der i natt hvis de løperne var så veldig viktige 😂 frister og bare stenge og la disse kundene være igjen av og til xD så lærer de kanskje noe xD haha huff, skjønner frustrasjonen din!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.2.2018 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Blir nervøs for å dra i butikker her jeg..

Anonymkode: e4226...18f

Skjønner deg godt. Alt man gjør som kunde er visst feil..Snakker man lavt så er man dum og fortjener himling med øynene,ansatte er ikke kloke nok til å forstå at du er sjenert/har angst osv.

Snakker du høyt,så skriker du. At du kan ha dårlig hørsel spiller ingen rolle.

Når de ikke priser riktig og du melder ifra,blir de sure.

Er det skittent og du melder ifra,blir de sure.

Om du våger å spørre om de kan sjekke lageret så er du fæl som ikke vet at lageret er bare et lite kott.

Stenger butikken 21 så skal du helst komme senest 20.30

Er du sur e.l så er du en vanskelig kunde. Ingen forståelse for at det kan være en grunn til at du er sur.

Å si "jeg skal ha/jeg vil ha" er totalt feil. Du skal si "Ærede ansatt. Kan jeg så vennligst få lov til å kjøpe denne varen av Dem?"

Du skal alltid hilse si takk osv,men den ansatte kan sitte der pottesur og ikke gidde det samme.

Og spør ihvertfall IKKE om hjelp!

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Glasuren på dette kakestykket har gaffelspor, så jeg vil ha et stykke til gratis."

"Hvordan har dere skam til å ta så mye betalt for varmt vann til te?" "Det er teposen som kost...." "Så dyr er ikke en tepose!!" (Nei. Men kaffepulveret du bruker hjemme er heller ikke så kostbart som det du betaler for ferdig kaffe på café. Ikke er det spesielt dyrt i innkjøp heller, men det koster faktisk mer for en kopp traktet kaffe når man kjøper den ute.) 

Men kunden har selvsagt rett. Jeg ga avslag på kaken. Hun fikk ikke et stykke til. Jeg tror hun hadde lagd det gaffelsporet selv, forresten. Den andre kunden valgte å betale uten mer mikkmakk. Men hun så stygt på meg, hele tiden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden foran meg i køen på Kiwi i dag betalte en flaske brus med kort og ba om å få ut 89 kroner.  Så kjøpte han en boks snus som han betalte med de 89 kronene han nettopp hadde tatt ut.  Hmm...hvorfor kunne han ikke bare betale brusen og snusen med kort samtidig???:klo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Christiane_W skrev:

Kunden foran meg i køen på Kiwi i dag betalte en flaske brus med kort og ba om å få ut 89 kroner.  Så kjøpte han en boks snus som han betalte med de 89 kronene han nettopp hadde tatt ut.  Hmm...hvorfor kunne han ikke bare betale brusen og snusen med kort samtidig???:klo:

Skjule spor.

Alt man betaler med kort blir registrert og lagret. Er nok bare et tidsspørsmål før forsikringsselskapene kan kjøpe disse listene og tilpasse premiene etter hvor mye junk, alkohol og tobakk folk kjøper. 

Det er ikke sikkert han var paranoid for forsikringsselskapet, det kan jo være ektefellen skal ha ham til å slutte og han snuser i skjul. :P 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...