Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Hei, jobber du her?"
"Nei, jeg bare liker å gå rundt i Kiwi klær" 

JA SELVFØLGELIG JOBBER JEG HER 

Anonymkode: 5b8da...cbe

Det er bare en måte å spørre om hjelp på. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går denne trappen opp?

Anonymkode: 34997...396

Var det en rulletrapp?  Minnet meg i alle fall om denne historien. 

På Jernia i Torggata hadde vi en rulletrapp som hovedsakelig gikk opp og de som skulle ned måtte bruke den vanlige trappa ved siden av, men det hendte vi snudde retningen på rulletrappa når det kom folk som var dårlige til beins, folk med barnevogner eller i rullestol.  

En lørdag i julerushet var det innmari travelt og masse kunder.  Jeg hadde akkurat hjulpet en dame med barnevogn og en mann i rullestol ned rulletrappa og løp opp trappa ved siden av for å snu retningen på rulletrappa igjen (det kunne gjøres nedenfra også, men når det var mye folk valgte vi å stå oppe når vi snudde den til å gå opp igjen og nede når vi snudde den til å gå ned så vi kunne hindre folk å gå på av sikkerhetshensyn). Kort tid etter at rulletrappa var snudd og gikk oppover igjen huket en dame jeg hadde sett i butikken mange ganger før tak i meg og skjelte meg ut for at hun hadde måttet stå nede og vente så lenge for å komme seg opp siden rulletrappa gikk feil vei (ned).  At hun kunne gå opp trappa ved siden av hadde ikke slått henne at var mulig.  Den gikk hun jo alltid når hun skulle ned.🙄🤣

Endret av Christiane_W
Skrivefeil + la til noe for å få frem poenget bedre
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, altflyter skrev:

I dag var jeg på en butikk og skulle kjøpe noen bilderammer til julegaver. Det var akkurat 8 bilderammer igjen i den størrelsen jeg skulle ha, så jeg tok alle. I det jeg hadde lagt dem i kurven kom en dame og kjeftet på meg for å være så grådig. Hun skulle jo også ha bilderammer.

Jeg unnskyldte meg og sa at jeg trengte 8 til julegaver, men vi kunne dele hvis hun bare skulle ha et par (tenkte at hvis hun skulle ha en eller to, så ville ikke jeg være kjip). Da så hun surt på meg og sa "nei. Jeg skal ha 10"... Såååå... jeg er grådig fordi jeg tok 8 rammer når hun selv skulle ha 10? Hvor er logikken?

Ingen logikk der nei. Det å kjøpe varer sol tilbys har uansett ikke moe med grådighet å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ingen logikk der nei. Det å kjøpe varer sol tilbys har uansett ikke moe med grådighet å gjøre. 

Hadde de vært på tilbud eller noe slikt, så hadde det kanskje vært litt annerledes, men dette var ganske dyre rammer til ordinærpris... Hun mente tydeligvis at jeg var grådig som tok 8, fordi hun ikke kunne være grådig før meg og ta dem først :P 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vinglass skrev:

Det er bare en måte å spørre om hjelp på. 

Helt enig, det er bare en høflig måte å innlede kontakt på.

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig, det er bare en høflig måte å innlede kontakt på.

Anonymkode: c1712...a4a

Jeg synes det er veldig snodig. Enklere og greiere å bare si "hei - kan du hjelpe meg med ...."

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vinglass skrev:

Det er bare en måte å spørre om hjelp på. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, det er bare en høflig måte å innlede kontakt på.

Anonymkode: c1712...a4a

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig snodig. Enklere og greiere å bare si "hei - kan du hjelpe meg med ...."

Anonymkode: 92671...4e4

Det jeg synes er merkelig er at jeg fikk spørsmålet "Jobber du her?" jevnlig da jeg jobbet i kjedebutikker hvor vi hadde arbeidsuniform som var lett gjennkjennelig med firmalogo både på ryggen og foran, men de siste årene har jeg jobbet i butikker hvor vi bruker egne klær og ikke engang har navneskilt og kan ikke huske sist jeg fikk det spørsmålet. Hmm...🤔

Endret av Christiane_W
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Poenget var at noen av de godt voksne menneskene som allerede nærmest stod der med mobilen i hendene burde ha ringt. Jeg burde ikke ha trengt å be noen av dem. Jeg var typ 18 år gammel. Kun fordi en arbeider i butikken så betyr ikke det at kunder som ser noe sånt skje bare kan bli stående som tilskuerer uten å gjøre noe som helst. Jeg ble utrolig stresset av at den ene mannen i køen nærmest skrek etter meg at jeg måtte ringe etter en ambulanse. Jeg ante ikke hva som var "korrekt" måte å håndtere en slik situasjon, det er var ikke akkurat en del av opplæringen min. 

Anonymkode: 92671...4e4

Forstår at det ikke var en enkel situasjon, du gjorde ikke noe galt. Vi mennesker kan reagere irrasjonelt (som de i køen) under plutselig stress, tenker at det også førte til at situasjonen ble som den ble.

 

Kanskje gutten hadde diabetes og skulle kjøpe noe å spise? Hvis du skulle møte på noe lignende igjen, varsle nødnummer og prøv å gi sukker (brus, syltetøy eller honning smurt i munnen).

Det kan også ha vært hjertestans eller andre ting, men barn og unge som faller om kan trenge sukker. Kanskje nyttig for deg videre? :) 

Anonymkode: 28e3c...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår at det ikke var en enkel situasjon, du gjorde ikke noe galt. Vi mennesker kan reagere irrasjonelt (som de i køen) under plutselig stress, tenker at det også førte til at situasjonen ble som den ble.

 

Kanskje gutten hadde diabetes og skulle kjøpe noe å spise? Hvis du skulle møte på noe lignende igjen, varsle nødnummer og prøv å gi sukker (brus, syltetøy eller honning smurt i munnen).

Det kan også ha vært hjertestans eller andre ting, men barn og unge som faller om kan trenge sukker. Kanskje nyttig for deg videre? :) 

Anonymkode: 28e3c...4d0

Han hadde et eller annet epileptisk anfall. Det gikk over av seg selv etter en stund. Poenget mitt var egentlig at jeg ikke skjønte hvorfor alle andre godt menneskene i køen ikke gjorde noe, og dermed la alt ansvaret på relativt unge meg. En vil tro at noen som har mange flere år på baken har bedre peiling på slikt enn yngre. 

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei, jobber du her?"
"Nei, jeg bare liker å gå rundt i Kiwi klær" 

JA SELVFØLGELIG JOBBER JEG HER 

Anonymkode: 5b8da...cbe

Jeg blir ofte spurt om jeg jobber på steder, selv om jeg bare kunde der selv. Vet ikke om det er måten jeg «kikker» på varene på, eller om jeg utstråler en form for servicemenneske, men stadig blir jeg spurt om hjelp :fnise: «har dere disse skoene i flere størrelser?» «Hvor finner jeg disse t-skjortene?» «Selger dere jakker her?» «Hvor står mel og sukker?» Senest i dag spurte en dame om jeg jobbet på bokhandelen da jeg sto å kikket på bøker haha.

 Har opplevd at en dame bokstavelig talt skrek til meg i andre enden av butikken og lurte på om jeg kunne finne kjolen hun holdt opp, i en annen str. 😳 Snudde meg for å se om noen ansatte sto bak meg, men nei, hun ropte på meg:fnise: Ble litt flau da hun innså at jeg ikke jobbet der.

Men det morsomste er når folk spør meg i butikker jeg er kjent i, og jeg faktisk kan hjelpe dem likevel. Haha. Pleier å si at jeg ikke jobber der, men jeg kan selvfølgelig vise dem hvor tingen de leter etter er. 😅

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en gang sto jeg å pratet med en som var på jobb. Han hadde på seg både skilt og arbeidslogo. 

Til tross for dette kommer en dame TIL MEG og spør om hjelp. 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på kiwi, og har faktisk hatt folk som spør om jeg jobber der, da pleier jeg å si nei :P de skjønner jo selv at det er komisk sagt og ler med!

Anonymkode: 3b661...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på kiwi, og har faktisk hatt folk som spør om jeg jobber der, da pleier jeg å si nei :P de skjønner jo selv at det er komisk sagt og ler med!

Anonymkode: 3b661...5ba

Det er en måte å starte samtalen med. 

Anonymkode: af770...972

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olava skrev:

Jeg jobber ikke i butikk, men jeg kan fortelle om en gang som jeg var en dum kunde :P

Hadde kjøpt en vannkoker. Så fant jeg ikke den plata som skal være under vannkokeren, den med ledningen og sånt. Så jeg dro tilbake til butikken og mente den mangla. Jeg er konfliktsky og ydmyk av meg, så var ikke kjeftete, men jeg sa ifra at den delen mangla. Også.. jeg blir egentlig flau av å tenke på det enda. Han selgeren åpner esken, så åpner han selve vannkokeren, og oppi der lå den delen jeg «mangla»! :bond:Dere kan kanskje tenke dere hvor flau jeg ble, som ikke hadde tenkt på at delen kanskje var oppi kokeren. Så jeg takket pent for hjelpen, rødmende og flau, og gikk min vei. Var nesten redd for å gå dit igjen, var så innmari flau. Godt at jeg ikke er en frekk kunde, for da hadde det vært enda verre! :lol:

Hadde en ganske lik opplevelse en gang. Da var det faktisk en feil, å den platen under fulgte ikke med. Gikk i kassa og sa i fra, å han gikk for å hente en ny en. Han ga meg ikke den nye, men tok plata ut fra den nye, og over i gamle .. dette var litt av et prosjekt:fnise: han stappa og stappa, å sleit med å få plass:fnise::fnise: 

Anonymkode: 4cc97...199

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en ganske lik opplevelse en gang. Da var det faktisk en feil, å den platen under fulgte ikke med. Gikk i kassa og sa i fra, å han gikk for å hente en ny en. Han ga meg ikke den nye, men tok plata ut fra den nye, og over i gamle .. dette var litt av et prosjekt:fnise: han stappa og stappa, å sleit med å få plass:fnise::fnise: 

Anonymkode: 4cc97...199

Hahaha er det mulig?😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2017 den 21.53, ti10 skrev:

:fnise: sikkert en av de samme som ber om ost på cheeseburgeren ...

eller plain hamburger UTEN NOENTING PÅ ALTSÅ BARE KJØTT OG BRØD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å høre historiene deres, men herregud, for noen drittkunder!!!  :kjefte: Skulle ønske dere ville svare dem like frekt tilbake, men det er vel sikkert ikke innafor? :overrasket:  Får lyst til å banke litt vett inn i hjernebarken deres...  altså kundenes hjernebark...!  uff...  

Anonymkode: ffad5...ae2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å høre  LESE historiene deres, men herregud, for noen drittkunder!!!  :kjefte: Skulle ønske dere ville svare dem like frekt tilbake, men det er vel sikkert ikke innafor? :overrasket:  Får lyst til å banke litt vett inn i hjernebarken deres...  altså kundenes hjernebark...!  uff...  

Anonymkode: ffad5...ae2

 

Anonymkode: ffad5...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...