Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 24.5.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Kunder som tar 21 ting med seg i prøverommet :hjertesmil:
Kunder som sier "Vi sier 200 kroner vi" når summen er 347,-:hjerte:
Kunder som river av prislapper på dyre klær og sier "Den kostet 69 kr":hug:
Kunder som fyller posene sine med varer og sier "sorry jeg har aldri vært her før og vet ikke hvordan det funker her" når vekterne konfronterer de :blomst:
Kunder som skal betale 9 kroner med tusenlapp :rodmer:
Kunder som vil ha halv pris på alt siden de kjøper jo for såååh mye. (400kr) :yvonne:
Kunder som tisser i butikken :strix:
Kunder som ikke skjønner hvorfor en Benny Motzfeldt vase koster mer enn en ifra Ikea. :tommelsmil:

Bruktbutikkjobb... Aldri kjedelig i alle fall. 

Anonymkode: 9760d...c3d

Runde to!
Kunder som lurer på hvorfor vi har tilkalt vekteren, for han tok jo bare to plagg ned i sekken sin.:klappe:
Kunder som ikke kan si håret mitt er fint uten å ta på det. :humpe:
Kunder som syns det er hårreisende at en butikk med fokus på miljø og gjenbruk tar betalt for poser. :duskedame:
Kunder som flørter hardt, imens konen de sikkert har feiret gullbryllup med ser en annen vei. :jepp:
Kunder som stjeler ifra en butikk hvor overskuddet går til de som sliter og har det tøft. :5:
Kunder som vil vite hva jeg heter, slik at de kan be for meg. :pls: Så vel ut som en satanist den dagen. 
Kunder som braser inn på lunsjrommet og syns det er teit at de må gå ut igjen, for det sto jo ikke på døren at det var kun for personalet. :helen: Altså? Hvilke butikker har avdelinger som er gjemt bak dører? 
Kunder som drar med seg unger i butikken, ignorerer dem når de sier de må tisse, for så å bli sur på meg og klage til sjefen når jeg sier til henne at ungen har tisset på gulvet. :nori:
Kunder som får raserianfall når de ikke får returnert noe. :nordvesta:I dag hadde jeg en kar innom som ville ha pengene tilbake for noen dataspill fordi han ikke likte dem. Vi bytter gjerne klær og nips, men ikke spill og bøker for da blir vi brukt som et bibliotek. Han er waaaay over de ti dagene vi lar kunder bytte varer uansett. Type to uker over. Hadde visst ikke hatt tid til å komme innom før, siden han var på jobb. Litt av en jobb hvis han ikke har hatt en time ledig fra 10 til 21 på nesten en måned. Om han hadde vært snill og søt, så hadde jeg latt det gå, men han er sur og ufyselig og truende så jeg ber ham gå før jeg ringer vekteren. Han slenger fra seg spillene på disken og går. Ti minutter senere er han her igjen og vil ha dem tilbake. Min kollega henter de til ham (fra bosset hvor jeg la dem :engel:), så hyler han om noe utydelig, slenger spillene i gulvet og tramper på dem så de knuser. Deretter tar han med seg de ødelagte spillene ut og tramper litt på dem ute, foran sikkerhetskameraene. Dette var en mann i femtiårene, og det var snakk om rundt 50 kroner. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.8.2017 den 10.37, Jacklost skrev:

Det er alltid ELENDIG KUNDESERVICE!!! eller jeg skal ha, jeg har rett på.

Dra til helvete alle drittkunder! :smilyblomst:

🙄

Anonymkode: ebe3f...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2017 den 13.57, Boneli skrev:

Jeg vet hvilken butikk du jobber i (ikke for å virke som en stalker, men jeg handler ofte selv i denne butikken) og det at noen kan reagere på de som jobber der, er for meg uforståelig, da alle er veldig hyggelige og serviceinnstilte. 

Åh.... Takk! ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig eksentrisk kunde som pleier å kjøpe bleier, dreit på seg mens han var i butikken og luktet dritt. No pun intended. Lukta ble bare værre og han ble fornermet da vi sa ''nei du kan ikke prøve denne drakten'' når han ville prøve en tettsittende catsuit. Han er grunnen til at vi alltid har duftlys i butikken. Får masse komplimenter på at butikken lukter fantastisk da, yay.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster disse? De koster 12 kr stk! Hvor mye blir det for 10?

Anonymkode: c3a99...850

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva koster disse? De koster 12 kr stk! Hvor mye blir det for 10?

Anonymkode: c3a99...850

I slike tilfeller ville jeg sagt beløpet for 11 stk, på pur f. :ler: 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunden foran meg i køen på matbutikken i dag mente han skulle få trekt fra 33 kr på totalen pga at han hadde pantet for det da han kom inn i butikken. Problemet var bare at han hadde glemt pantelappen i maskinen og da han kom tilbake for å hente den var den borte.  Det var heeelt uforståelig for ham at han ikke kunne få fratrekk for panten uten pantelapp og den ansatte måtte bli ganske krass før han endelig gav seg, fortsatt misfornøyd.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt i kiosk

Og er det en ting jeg hater, er det tippekunder som tror verden spinner rundt dem.

Fra i dag:

Kunde: "1 lotto"

Jeg slår inn

"Nei det ble helt feil, jeg skulle jo ha lykkekupongen min!" 

Jeg annulerer og slår inn lykkekupongen. 

"Neineinei, det ble feil igjen!" 

Jeg ber en kollega komme og hjelpe til, for jeg er helt grønn med tippekasse, vi hadde det ikke der jeg jobbet før, og jeg er ny på kiosken. 

Men tror dere ikke kollegaen min slår inn akkurat det samme jeg gjorde andre gangen? Og da sier kunden "Se der ja, så lett var det!" 

I dag kom samme fyren tilbake, og skuler litt på meg. "Kan du med tippekassa nå da?". Prøver å være høflig, sier vi får prøve å ringe på hjelp om det blir feil.

Men ærlig talt, er jo ikke tankeleser? Kan ikke akkurat gjette meg fram til at han skal ha lykkekupong framfor vanlig.

 

Og alle disse stamkundene forventer at du skal vite akkurat hva de mener, blir sure om du dobbeltsjekker! "V65?" "JA, jeg spiller da ikke noe ANNET jeg!?" 

Sorry for at jeg er ny her og prøver å gi deg riktig spill liksom. 

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Koster disse 49 når det er det som står på dem? 

 

Nei, da koster de noe heelt annet. Vi bare syntes det var et så fint tall at vi ville pynte varene med prislapper hvor det sto akkuratt 49 kr. 

Endret av The Kitten
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Christiane_W skrev:

Kunden foran meg i køen på matbutikken i dag mente han skulle få trekt fra 33 kr på totalen pga at han hadde pantet for det da han kom inn i butikken. Problemet var bare at han hadde glemt pantelappen i maskinen og da han kom tilbake for å hente den var den borte.  Det var heeelt uforståelig for ham at han ikke kunne få fratrekk for panten uten pantelapp og den ansatte måtte bli ganske krass før han endelig gav seg, fortsatt misfornøyd.

Minner om han jeg hadde som bannet og steike fordi han hadde trykket feil og donert 3 kr til røde kors (eller hvem nå enn pengene går til). 

 

Så var det han som mente en kollega av meg svindlet ham fordi kortet hans ikke ble godkjent. Da hadde hun på magisk vis ført pengene inn på sin egen konto. Hun sa bare at da fikk han ta og anmelde henne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Nei, da koster de noe heelt annet. Vi bare syntes det var et så fint tall at vi ville pynte varene med prislapper hvor det sto akkuratt 49 kr. 

:fnise: Jeg kan finne på å si sånne dumme ting, når jeg virkelig ikke kan tro at en ting er så billig - da bare må jeg spørre, men forstår at det kan være irriterende.

Så en dum kunde i butikken hvor jeg handlet selv. En mor og datter skulle inn og kjøpe en salgsvare (puslespill eller et spill), de stod før meg i kø, og mannen i kassa slo inn varen og sa prisen. Moren klikket fullstendig, begynte å rope og klage, og sa at denne skulle de ha halv pris på fordi det stod annonsert ved siden av varen. Mannen i kassa forklarte rolig at det var for medlemmer i kundeklubben, og om de ønsket å bli medlem kunne de registrere seg på nett.

Moren begynte å rope og sa at det er en plakat der det står 50%, mannen følger de bort og viser at det er 50% for de som er med i kundeklubben.. jeg står helt paff og ser på det her, moren begynner å kjefte på mannen og sier at han ødelegger livet til den lille jenta som akkurat har kommet ut fra sykehuset. Jenta blir helt klart skikkelig flau og tårene hennes triller, mora sier hun skal kontakte advokat, forbrukerrådet og kommer til å gi han et helvete når de lurer kunder på denne måten. Mannen er fortsatt helt rolig og sier de gjerne kan bruke hans pc for å registrere seg i klubben, som er helt gratis og de kan melde seg ute etter kjøpet.

Mora stormer ut av butikken med jenta på slep mens hun fortsatt kjefter og sier hvor dårlig gjort dette er. Mannen kommer tilbake til kassa og jeg får betalt varen min, spurte han om det gikk bra, og han sa han var vant til mye rart.

På vei ut ser jeg moren står å fikler med mobilen for å registrere seg i kundeklubben, jenta står og gråter og jeg fikk bare så vondt av henne :( Tenker ikke enkelte foreldre over hva dette gjør mot barna, tviler på at ungen bryr seg om å få en leke om det skal være så mye drama og flauhet involvert.

Anonymkode: 6f900...8f2

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare kundene visst at for hver gang de truer med tv2 hjelper deg, politiet eller forbrukerrådet så får den ansatte en bonus. Som blir trukket rett fra kundens konto

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MalloryK skrev:

Hadde bare kundene visst at for hver gang de truer med tv2 hjelper deg, politiet eller forbrukerrådet så får den ansatte en bonus. Som blir trukket rett fra kundens konto

?

Anonymkode: 0381b...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på en attraksjon hvor det ofte blir lang kø. Om du forhåndsbestiller billett får du noe som heter ''rask billett''. I helga så var det så utrolig mange med rask billett at køen var like lang som den vanlige køen for de uten billett. (Vanlighvis pleier det å være mye raskere med rask billett, men ikke denne dagen) Køen er lang og jeg tar imot RB folka, så kommer det en prippen eldre dame med 5 venninner, på siden av køen og vifter med utprintede RB'er. ''Beklager, men dette er køen for RB'' sier jeg. Og hun lager et stort helvete om at hun har betalt masse ekstra for å slippe kø. Venninne begynner å oppføre seg som tenåringsjenter og kritiserer meg for hvordan jeg ser ut, samtidig som jeg prøver å slippe inn de som faktisk står i kø. Jeg prøver å forklare de at de må stille seg i køen, men at ventetiden ikke er så veldig lang, ca bare på 10 min, kontra den andre køen som lett ville tatt 30 min. Prøver å roe henne og venninne ned i nesten 10 min, samtidig som jeg slipper inn folk i køen. Under diskusjonen og trakkaseringen, får jeg plutselig nok å sier at de kunne vært inne nå om de bare hadde stått i køen, fordi det har gått 10 min, men da ble det jo såklart bare værre. En kollega kommer til utsetning, men det ender bare med mye mer romping og skriking, så han bare slipper de inn foran de andre som står i kø. Det fører jo til at de andre med Rask billett blir kjempesinte for at disse pripne damene slapp å stå i kø. Hadde disse eldre damene bare vært snille så kunne det godt ha vært at jeg hadde sluppet de inn før de andre i køen fordi de var eldre damer, men men.

Anonymkode: 1ad7e...f67

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg dum kunde.. Knuste et glass med oliven og den ansatte måtte tørke og rydde opp. Tilbydde meg å gjøre det eller å betale, men de sa at det gikk bra, men jeg fikk så dårlig samvittighet! 

Anonymkode: af770...972

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutes ago, AnonymBruker said:

I dag var jeg dum kunde.. Knuste et glass med oliven og den ansatte måtte tørke og rydde opp. Tilbydde meg å gjøre det eller å betale, men de sa at det gikk bra, men jeg fikk så dårlig samvittighet! 

Anonymkode: af770...972

Ikke ha dårlig samvittighet! Dette er heeeelt vanlig og går på svinn, ikke noe problem Må regne med litt uhell i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag var jeg dum kunde.. Knuste et glass med oliven og den ansatte måtte tørke og rydde opp. Tilbydde meg å gjøre det eller å betale, men de sa at det gikk bra, men jeg fikk så dårlig samvittighet! 

Anonymkode: af770...972

Du var ikke dum kunde, bare uheldig! :) 

Anonymkode: 3dca0...93e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var ikke dum kunde, bare uheldig! :) 

Anonymkode: 3dca0...93e

Helt enig. 

Opplevde en gang at en kunde knuste en dyr vase og han trodde ikke jeg så det og bare dyttet den med foten innunder et bord. 

 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...