Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si det. I dag hadde jeg INGEN sure eller dumme kunder på en 8 timersvakt. Det skal godt gjøres da jeg jobber i en ganske stor butikk. Så måtte bare dele denne gladsaken med dere :)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg er en sånn som helst ikke vil ha hjelp, og som regel sier butikkansatte bare "Hei, vil du ha hjelp med noe?" og da kan jeg svare "neitakk, jeg bare kikker". Så lenge de gir seg med det, er det greit. De som FORTSETTER å følge etter meg og/eller mase når jeg prøver klær, er verre. Jeg har vært ganske stor, og det var vanskelig å finne klær som passet. Derfor måtte jeg prøve, og ofte passet de ikke i det hele tatt. Da er det ikke noe gøy at butikkansatte roper inn "Hvordan går det der inne!?". Skal jeg rope tilbake: "Det går ikke så bra! Jeg er dessverre fortsatt altfor feit! Får den ikke over leggene engang!"? ;) 

En annen ting er klær som henger langt oppe på veggene, så en MÅ spørre om hjelp for å i det hele tatt få se hva det koster eller hvilke størrelser som er. Da boikotter jeg butikken resten av dagen i frustrasjon. (Men jeg kjefter ALDRI på butikkansatte, altså...) :)

 

Sorry for avsporing!

Her må jeg "arrestere" deg litt :)

Vi er faktisk pokka nødt til å høre fra oss mens du som kunde står i prøverommet. Mange setter pris på å slippe å måtte hente str selv, og derfor er vi selvsagt behjelpelige men mest av alt er jo dette for å minske risikoen for svinn. Nå sier jeg ikke at du stjeler altså, men for meg som ansatt er risikoen like stor for at gjengen med utenlandske gutter stjeler som at bestemor på tur med barnevogna stjeler. Faktumet er at man blir overrasket over hvor mange som stjeler og mesteparten av svinnet blir borte i nettopp prøverommet. Her er det for oss å være på for alle vet at det tyver hater mest er en serviceinstilt betjening :)

Angående vareplassering så hadde det sett veldig tomt ut om man ikke kunne fylle veggen helt opp.

I feel you, jeg liker ikke å få hjelp selv jeg, men jeg vet jo også hvorfor de ansatte gjør som de gjør og det er ikke noe verken å irritere seg over eller boikotte for :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sportsidioten skrev:

Her må jeg "arrestere" deg litt :)

Vi er faktisk pokka nødt til å høre fra oss mens du som kunde står i prøverommet. Mange setter pris på å slippe å måtte hente str selv, og derfor er vi selvsagt behjelpelige men mest av alt er jo dette for å minske risikoen for svinn. Nå sier jeg ikke at du stjeler altså, men for meg som ansatt er risikoen like stor for at gjengen med utenlandske gutter stjeler som at bestemor på tur med barnevogna stjeler. Faktumet er at man blir overrasket over hvor mange som stjeler og mesteparten av svinnet blir borte i nettopp prøverommet. Her er det for oss å være på for alle vet at det tyver hater mest er en serviceinstilt betjening :)

Angående vareplassering så hadde det sett veldig tomt ut om man ikke kunne fylle veggen helt opp.

I feel you, jeg liker ikke å få hjelp selv jeg, men jeg vet jo også hvorfor de ansatte gjør som de gjør og det er ikke noe verken å irritere seg over eller boikotte for :)

Jeg også skjønner at de må passe på for at ingen skal stjele, men det er mer plagsomt at de skal mase og rope inn. De kan vel spørre, og vise at de følger med, når jeg kommer ut? Det er snakk om diskresjon også...

Om de skal ha varene langt opp etter veggene, bør de ha et par eksemplar litt lenger nede også, sånn at det går an å sjekke pris og størrelse uten å måtte spør etter hjelp, eller evt. stå å vente på at de skal bli ferdige med andre kunder.

 

Og jo, det er noe å irritere seg over.  1.57 cm, need I say more?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg også skjønner at de må passe på for at ingen skal stjele, men det er mer plagsomt at de skal mase og rope inn. De kan vel spørre, og vise at de følger med, når jeg kommer ut? Det er snakk om diskresjon også...

Om de skal ha varene langt opp etter veggene, bør de ha et par eksemplar litt lenger nede også, sånn at det går an å sjekke pris og størrelse uten å måtte spør etter hjelp, eller evt. stå å vente på at de skal bli ferdige med andre kunder.

 

Og jo, det er noe å irritere seg over.  1.57 cm, need I say more?

Enig. Jeg synes å det er irriterende at klær henger langt oppe på veggen. Ser ikke vitsen ? Er ikke noe glad i å spørre om hjelp.  Det er heldigvis ikke sånn i alle klesbutikker da.

Anonymkode: ef8e4...64a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 04/23/2016 at 15.52, Sportsidioten skrev:

Her må jeg "arrestere" deg litt :)

Vi er faktisk pokka nødt til å høre fra oss mens du som kunde står i prøverommet. Mange setter pris på å slippe å måtte hente str selv, og derfor er vi selvsagt behjelpelige men mest av alt er jo dette for å minske risikoen for svinn. Nå sier jeg ikke at du stjeler altså, men for meg som ansatt er risikoen like stor for at gjengen med utenlandske gutter stjeler som at bestemor på tur med barnevogna stjeler. Faktumet er at man blir overrasket over hvor mange som stjeler og mesteparten av svinnet blir borte i nettopp prøverommet. Her er det for oss å være på for alle vet at det tyver hater mest er en serviceinstilt betjening :)

Angående vareplassering så hadde det sett veldig tomt ut om man ikke kunne fylle veggen helt opp.

I feel you, jeg liker ikke å få hjelp selv jeg, men jeg vet jo også hvorfor de ansatte gjør som de gjør og det er ikke noe verken å irritere seg over eller boikotte for :)

Det er faktisk mer sannsynlig at DU stjeler, enn både bestemor og guttegjengen til sammen. :opplyser:.

 

Nok avsporing (;

Anonymkode: d978a...453

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: med "DU" mener jeg du som ansatt, ikke deg personlig.

Anonymkode: d978a...453

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta

Meg: trenger du pose?

Kunde: ja

Gir kunden en pose.

Kunde: kan jeg få en pose til?

Meg: har du en krone?

Kunde: nei

Meg: ok, men neste gang koster det en krone så hvis du heller spør om 2 når du trenger det så hadde det vært fint

Kunde: du så vel kanskje at jeg trengte 2?

Meg: nei, det gjorde jeg ikke.

Kunde:  nei det gjorde du ikke

Meg: nei det gjorde jeg ikke

Kunde: nei det gjorde du ikke

Og sånn holdt vi på til det kom en kunde til og da sa jeg: "nehh, vanligvis får man plass til 3 varer oppi en pose skjønner du"

For en creepy dame...

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bare er hormonell for tiden, men som det irriterer meg når folk går bak kassen for å forsyne seg med snus! Senest i dag var det en som kom mens jeg fant legemidler til en annen kunde. Jeg tok et par steg mot mannen og lurte på vennlig hva han ville ha. Han stotret et eller annet og åpnet snusskapet. Javel, sa jeg, en anelse mindre vennlig denne gangen, og måtte jo bare gjøre meg ferdig med kunden jeg holdt på med. Men ta et hint da mann! 

Anonymkode: 91faa...003

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg bare er hormonell for tiden, men som det irriterer meg når folk går bak kassen for å forsyne seg med snus! Senest i dag var det en som kom mens jeg fant legemidler til en annen kunde. Jeg tok et par steg mot mannen og lurte på vennlig hva han ville ha. Han stotret et eller annet og åpnet snusskapet. Javel, sa jeg, en anelse mindre vennlig denne gangen, og måtte jo bare gjøre meg ferdig med kunden jeg holdt på med. Men ta et hint da mann! 

Anonymkode: 91faa...003

Det skal jo ikke vær lov, det er en grunn til at man har flyttet all snusskap bak kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. april 2016 at 6.01, smilejenta skrev:

Meg: trenger du pose?

Kunde: ja

Gir kunden en pose.

Kunde: kan jeg få en pose til?

Meg: har du en krone?

Kunde: nei

Meg: ok, men neste gang koster det en krone så hvis du heller spør om 2 når du trenger det så hadde det vært fint

Kunde: du så vel kanskje at jeg trengte 2?

Meg: nei, det gjorde jeg ikke.

Kunde:  nei det gjorde du ikke

Meg: nei det gjorde jeg ikke

Kunde: nei det gjorde du ikke

Og sånn holdt vi på til det kom en kunde til og da sa jeg: "nehh, vanligvis får man plass til 3 varer oppi en pose skjønner du"

For en creepy dame...

Her var det du som var smålig. Om jeg spør kunden om pose og h*n takker ja, gir jeg pose ut ifra hvor mye jeg tror kunden trenger. Om du gir en pose og kunden trenger mer etter h*n har betalt. Får du spandere den posen. Det gjør alltid jeg. 

 

Men kunder som takker nei til pose, og dier etter de har betalt "jeg trenger vist noen poser likevel" tar man betalt.

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Trenger du pose? :)

kunde: Ja, EN! Det holder i massevis.

(kunden hadde 4 flasker farris, 3 liter melk, 2 brød, pakke kjøttdeig, vannmelon og pålegg. Jeg så at hun trengte hvertfall 3.)

kunde: *står å knoter* du, det var visst litt lite med bare en pose. 

Meg: det var det ja... 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det du som var smålig. Om jeg spør kunden om pose og h*n takker ja, gir jeg pose ut ifra hvor mye jeg tror kunden trenger. Om du gir en pose og kunden trenger mer etter h*n har betalt. Får du spandere den posen. Det gjør alltid jeg. 

 

Men kunder som takker nei til pose, og dier etter de har betalt "jeg trenger vist noen poser likevel" tar man betalt.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Min feil. Så ikke at kunden hadde kun 3 varer. Unnskyld :)

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ny en i dag. 

Meg: Pose?
Kunde: Ja takk. 

Kunden pakker fint de noen få varene sine ned i posen.

Kunde: Kan jeg få 5 poser til? 

Ble litt.. satt ut haha. Hva skulle han med de? Skulle han hatt de til søppelposer eller noe kunne han betalt :dry:

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en ny en i dag. 

Meg: Pose?
Kunde: Ja takk. 

Kunden pakker fint de noen få varene sine ned i posen.

Kunde: Kan jeg få 5 poser til? 

Ble litt.. satt ut haha. Hva skulle han med de? Skulle han hatt de til søppelposer eller noe kunne han betalt :dry:

Anonymkode: 08c4e...3ca

Ja, det blir fem kroner, hadde jeg svart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god er alt jeg kan si. Dette gjelder heldigvis ikke meg, men en ansatt på en matbutikk hvor jeg bor, og hele butikken var tilskuere. 

Kan si med en gang at den ansatte som det gjaldt er alltid hyggelig, behjelpelig og bare en koselig person. 

Jeg kommer inn på matbutikken, hører allerede noe nå noe roping. Tenker at det bare er en far som er irritert på ungen sin, får ikke med meg samtalen, før jeg kikker bort mot kassene. Neida, der stod det en fyr og skjelte ut den ansatte på det groveste når det kom til rasisitke utsagn. Jeg gjorde mitt, og hørte han gjennom hele butikken. 

Går til kassen og han står der selvfølgelig enda. Det er egentlig ikke viktig i andre kontekster, men her føler jeg for å utdype. Det står en afrikansk mann som sikkert nettopp har kommet til Norge. Norsk kan han hvertfall ikke (og det tror jeg er bra, for samtalene gikk rundt på norsk) 

"You are the most stupid person (noe ala)" 

"You have stolen my money you stupid idiot! Do you think (noe jeg ikke fikk med meg) i am a norwegian, i live here just as you, don't come here and steal my money because i don't look like you!! DON'T STEAL MY FUCKING MONEY YOU STOLE MY MONEY!!!"  Det kommer flere rasistiske utsagn fra denne "norske" herren samtidig som han ydmyker den koselige butikkansatte. 

Kjenner jeg ble så jævlig provosert, fordi som butikkansatt selv SER jeg godt at han jobber for harde livet med å få til en ordning, å fikse problemet mens han blir skreket opp i ansiktet. Ble både sur, provosert og så sinnsykt lei meg på vegne av han som stod der og fikk dette rett i trynet. 

At han klarte å holde trynet og ikke bare gå er et under for meg, så absolutt all kudos til han. Han kan vel defineres som en av de bedre ansatte jeg vet om, og derfor er det så trist at han skal få dette tilbake. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Du kan jeg spørre deg om noe?
Meg: Selvfølgelig, hva lurer du på? 
Kunde: Jo, pølse XXX har alltid vært billigere enn pølse YYY og det er den fortsatt i ALLE ANDRE KIWIBUTIKKER, men nå hos dere koster de like mye? Hvorfor det!?
Meg: Jeg vet pølse XXX har vært lav i pris nå en stund, så da må den ha stabilisert seg i pris i dag. Prisene er de samme i alle kiwibutikkene her i området. Vi her i butikken har ingenting med å bestemme prisene på enkelt-varer. 
Kunde: Den har alltid vært billigere. Den er billigere her, billigere der... (og sånn kjørte hun på, billigere over alt påsto hun). Hvorfor er den ikke det her? 
Meg: Prisene skal være de samme i alle kiwibutikkene her, vi har ikke noe med å endre prisene. 
Kunde: Men hvorfor er den billigere over alt da?
Meg: Da må den ha økt i dag, prisene skal være like, vi har ikke endret noe. 
Kunde: Da må dere ha gjort en feil med prisingen da. Den er billigere i aaaaaaallleeee andre kiwibutikker. 
Meg: Som sagt så endrer ikke vi prisene sånn på enkelt-varer og b...
Kunde: Dere må rett og slett ha gjort noe feil der, dette må dere få fikset opp i så ikke noen blir lurt. 

Og sånn fortsatte hun relativt lenge, holdt på å klikke.

:klaske:


Hadde en annen sjarmerende kunde her en dag. 

Vi selger to typer jordbær i butikken. De ene er jordbær i en plast-eske og de andre ligger i de vanlige plast kurvene. De kommer fra to forskjellige land, i to forskjellige innpakninger, med to forskjellige plakater og priser, ligger på to forskjellige steder, ser forskjellige ut og kan egentlig ikke forveksles på noen måte. Trodde jeg da. 

Kunde kommer til kassen med jordbærene i kurv, som koster litt mer enn de andre og jeg slår de inn. 

Kunde: UNNNNSKYLD her er det feil pris altså. 
Meg: Hva mener du er feil?:)) Disse jordbærene koster så XXX kr det er rett. 
Kunde: Nei, det står der borte at de koster YYY kr. 
Meg: De skal koste XXX kr men jeg skal gå bort å sjekke. 

Jeg sjekker, og joda de koster fortsatt XXX kr. Jeg forteller dette til kunden. 

Kunde: NEIIIIII her tar du HELT feil (han var seriøst i det humøret). KOM jeg skal vise deg at DU tar FEIL. 

Vi går bort til jordbærene. Han stiller seg mer jordbærene i eske og;

Kunde: SE HER. Her står det JORDBÆR, ESKE, YYY kr. 
Meg: Ehhh ja, jordbær eske YYY kr, men du har jo jordbær i kurv. Se her *går bort til jordbær i kurv og viser han*, det er denne typen du har og de koster som sagt XXX. Det er altså helt riktig. 
Kunde: NEI det står jordbær YYY kr. 
Meg: Ja det er YYY kr for jordbær I ESKE men du har jordbær i KURV. Det er to forskjellige varer og to forskjellige priser. 
Kunde: NEI når det står her at de koster YYY skal jeg ha de til den prisen. 
Meg: Det kan du faktisk ikke få, det er ikke samme varen og det er ingenting feil med prisingen. 

Da tok kunden hele gullrekken med dette er svindel, jeg skal klage, dette er ikke greit, få retur, kjefte smelle osv. 

Jeg forstår faktisk ikke at de går an når det var SÅ ÅPENBART AT DET VAR IKKE SAMME VARE OG HAN HADDE TATT FEIL!!!


 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2.5.2016 at 0.19, AnonymBruker skrev:


Kunde: SE HER. Her står det JORDBÆR, ESKE, YYY kr. 
Meg: Ehhh ja, jordbær eske YYY kr, men du har jo jordbær i kurv. Se her *går bort til jordbær i kurv og viser han*, det er denne typen du har og de koster som sagt XXX. Det er altså helt riktig. 
Kunde: NEI det står jordbær YYY kr. 
Meg: Ja det er YYY kr for jordbær I ESKE men du har jordbær i KURV. Det er to forskjellige varer og to forskjellige priser. 
Kunde: NEI når det står her at de koster YYY skal jeg ha de til den prisen. 
Meg: Det kan du faktisk ikke få, det er ikke samme varen og det er ingenting feil med prisingen. 

Da tok kunden hele gullrekken med dette er svindel, jeg skal klage, dette er ikke greit, få retur, kjefte smelle osv. 

Jeg forstår faktisk ikke at de går an når det var SÅ ÅPENBART AT DET VAR IKKE SAMME VARE OG HAN HADDE TATT FEIL!!!


 

Anonymkode: 08c4e...3ca

Slike må nesten være psykisk syke, jeg klarer ikke å forstå noe annet.

Anonymkode: 37c38...7f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.3.2016 at 18.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme jobb og det er mildt sagt et helvete! :D

Jeg kunne skrevet en bok om alt jeg har opplevt som ansatt i et selskap som betjener 177 for sitt fylke... 

Anonymkode: 74395...bf2

Skyss? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
Den 11.4.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Jeg sto i frukta, og ei hyggelig dame spurte litt om grønnsaker og sånn til suppe. Vi tittet litt rundt, småpratet, og så skulle hun ha sellerirot, men mange av dem var veldig stygge/påbegynt mugl. Tonen er hyggelig hele veien, hun legger så klart merke til at noen av dem er dårlige, og hun sier "oi her var det kanskje lenge siden noen har ryddet..!" og jeg takker henne for at hun gjorde meg oppmerksom på det. Hun sa fra på en FIN måte og alt var trivelig og kult. Jeg tok det med en gang. 

Så kommer det en mann bort og brøler "Ja, det er visst faen lenge siden noen har vært noen som helst plass her i denne frukta! Se appelsinene! Har du sett appelsinene! appelsinene sier jeg!"

"Ok, skal se på dem når jeg er ferdig med dette :) " sier jeg, og tenker at jeg ikke orker å høre på ham når han er så frekk. Komme og brøle sånn... ape. Holder jo på med å fylle inn andre varer, kan ikke være over hele frukta samtidig. Men han gir seg ikke: 

"Ja se på appelsinene da!"

"Ja jeg skal det :) "

"NÅ!"

"Jeg skal se på dem etterpå." (Det er jo som å snakke til et barn, herlighet...)

Så gikk han bort til appelsinene, hentet én og tok den med helt bort til meg, og sa:

"Kjenn på den! Kjenn på den! Er den hard og fast kanskje! Nei! Den er slapp! Slappe appelsiner må vekk!"

"Ja, du kan jo kjøpe en av de andre kanskje..."

"Nei jeg skal ikke ha noen ting! Frekk du er!"

 

Ja, jeg var utrolig frekk altså..... :fnise:

Anonymkode: ef073...9e7

Av en eller annen grunn lo jeg så kaffen nesten sprutet ut av nesa av "appelsinene sier jeg". "Slappe appelsiner må vekk!" :) Hvilket engasjement av den mannen for noen appelsiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.5.2016 at 17.31, dillyduzit skrev:

Oh my god er alt jeg kan si. Dette gjelder heldigvis ikke meg, men en ansatt på en matbutikk hvor jeg bor, og hele butikken var tilskuere. 

Kan si med en gang at den ansatte som det gjaldt er alltid hyggelig, behjelpelig og bare en koselig person. 

Jeg kommer inn på matbutikken, hører allerede noe nå noe roping. Tenker at det bare er en far som er irritert på ungen sin, får ikke med meg samtalen, før jeg kikker bort mot kassene. Neida, der stod det en fyr og skjelte ut den ansatte på det groveste når det kom til rasisitke utsagn. Jeg gjorde mitt, og hørte han gjennom hele butikken. 

Går til kassen og han står der selvfølgelig enda. Det er egentlig ikke viktig i andre kontekster, men her føler jeg for å utdype. Det står en afrikansk mann som sikkert nettopp har kommet til Norge. Norsk kan han hvertfall ikke (og det tror jeg er bra, for samtalene gikk rundt på norsk) 

"You are the most stupid person (noe ala)" 

"You have stolen my money you stupid idiot! Do you think (noe jeg ikke fikk med meg) i am a norwegian, i live here just as you, don't come here and steal my money because i don't look like you!! DON'T STEAL MY FUCKING MONEY YOU STOLE MY MONEY!!!"  Det kommer flere rasistiske utsagn fra denne "norske" herren samtidig som han ydmyker den koselige butikkansatte. 

Kjenner jeg ble så jævlig provosert, fordi som butikkansatt selv SER jeg godt at han jobber for harde livet med å få til en ordning, å fikse problemet mens han blir skreket opp i ansiktet. Ble både sur, provosert og så sinnsykt lei meg på vegne av han som stod der og fikk dette rett i trynet. 

At han klarte å holde trynet og ikke bare gå er et under for meg, så absolutt all kudos til han. Han kan vel defineres som en av de bedre ansatte jeg vet om, og derfor er det så trist at han skal få dette tilbake. 

 

:ohmy: Hva hadde denne ansatte gjort i følge kunden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...