Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest bruker83924

Kollegaen min fortalt om en hyggelig kunde hun hadde i natt.

Et par kommer inn og spør om ledig hotellrom. Vanligvis tar vi ikke inn walk-in om natten, men siden de så oppgående ut så sa hun vi hadde ledig. Etter litt om og men fra paret sin side, bestemte de seg for å heller bo på søsterhotellet våres, som er litt finere. Men før de reiser opp til det, ønsker mannen en flaske brus.

Kollega: Det blir da 30 kr.

Han: Jeg skal da ikke betale.

Kollega: Du må jo så klart betale.

Han: Nei, jeg er gullkort-medlem. Jeg skal ikke betale for brusen.

* I hotellkjeden vår får alle fra sølv og oppover en flaske brus gratis, for hvert døgn under oppholdet*

Kollega: Det gjelder kun når du bor på hotellet, så hvis du skal ha den gratis må du bo her.

Han: Dette er utrolig dårlig service, utrolig dårlig.

Etter mye om og men, betaler hans tydlig berørte frue for brusen, for så å dra han med seg på det andre hotellet.

________________________________________________

Kollegaen min fortalte også om når hun jobbet på en av de mest erverdige og kjente hotellene i landet. Da hadde hun en gjest som klagde på at det kom sollys inn på rommet sitt. Han nekter å dra igjen gardinene, og han hadde også fått den beste utsikten på hotellet. Uansett hvor på hotellet han hadde bodd, så hadde det kommet inn sollys. Han syns det var fryktelig dårlig service at de ikke kunne fjerne sollyset:rolleyes:

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 11. februar 2016 at 1.37, frksølekopp skrev:

Men hvordan gjør dere det da? For der jeg jobbet så ga vi kunden den prisen som sto, dersom det var feilprising (med mindre det var åpenbart at prisen var noe annet). Skjønner jo dere ikke kan selge en bukse til 49,- når den egentlig koster 500,-. Men ser for meg at mange kunder kverulerer og skal krangle på at de har "rett" på å få den til den prisen :fnise: Så, hvordan gjør du det? Hvordan orker du å krangle med de? :P 

Jeg krangler faktisk ikke med noen kunder om dette - det er vel den eneste tingen folk ikke krangler på. Helt utrolig.. :ohmy: Sier bare ordentlig i fra, nei den er ikke på salg, noen har hengt feil/satt på feil prislapp, el. Og jeg er ikke streng på sånt altså, men ja, nei.. Den er kundene greie på.

Den 12. februar 2016 at 2.50, The Kitten skrev:

Hva er det med kunder som tror de er de viktigste i hele verden? 

Sto og hjalp en kunde da jeg hørte roping fra andre siden av lokalet. 

Kunde: HALLO! HALLO! HALLO!

Meg: (Ser bort på kunden)

Kunde: HALLO! KAN DU KOMME HIT

Meg: Om et øyeblikk, jeg er opptatt med denne kunden nå

Kunde: HALLO! HALLO! JEG TRENGER HJELP

 

Ja, jeg har skjønt det for svarte, men du må vente på tur uansett hvor mye hjelp du trenger.

Jeg har en sånn. Hun var innom senest i går, og jeg vil bare skrike når jeg ser henne. Det er sikkert ti provoserende, irriterende ting hun gjør hver gang hun er innom som får meg til å bli irritert men akkurat det der.. Måten hun oppfører seg på og hun skal gjerne ha hjelp til å ta en genser av stativet.

Anonymkode: febcd...d3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krangler faktisk ikke med noen kunder om dette - det er vel den eneste tingen folk ikke krangler på. Helt utrolig.. :ohmy: Sier bare ordentlig i fra, nei den er ikke på salg, noen har hengt feil/satt på feil prislapp, el. Og jeg er ikke streng på sånt altså, men ja, nei.. Den er kundene greie på.

Jeg har en sånn. Hun var innom senest i går, og jeg vil bare skrike når jeg ser henne. Det er sikkert ti provoserende, irriterende ting hun gjør hver gang hun er innom som får meg til å bli irritert men akkurat det der.. Måten hun oppfører seg på og hun skal gjerne ha hjelp til å ta en genser av stativet.

Anonymkode: febcd...d3b

(Før noen kommentarer.. Det er en fullt oppegående kvinne. Hun er innom minst en gang i uken så "kjenner" henne "godt" nå. Og for å legge til: dette er gjerne mens jeg betjener andre kunder..) :fnise:

Anonymkode: febcd...d3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Før noen kommentarer.. Det er en fullt oppegående kvinne. Hun er innom minst en gang i uken så "kjenner" henne "godt" nå. Og for å legge til: dette er gjerne mens jeg betjener andre kunder..) :fnise:

Anonymkode: febcd...d3b

Oppmerksomhetssyk vettu. Noen må få være midtpunktet 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg satt i kassen og skannet varer da en dobbelpakke med Wasa knekkebrød kom i kassen, og jeg fant ikke strekkoden, men da jeg tok en nøyere kikk så hadde faktisk kunden knekt en dobbelpakke med knekkebrød i to og attpåtil tatt med seg delen uten strekkode. Spurte om hun hadde knekt den i to, og da sa hun nei. Jeg gikk å hentet den andre delen + en enkel Wasa knekkebrød. Hun sa hun skulle ha en enkel og den kostet 7kr mer😇😇😇 deilig følelse! 

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplever jeg daglig.

 

Kunde: En Petterøes 

Meg: Petterøes 3?

Kunde: Nei! Petterøes 2!

*slår inn* Det blir 226,- 

Kunde: *betaler*

Meg: Takk for det, kvittering?

Kunde: Hvor er papiret?!? 

Meg: Skulle du ha papir også? Ritzla?

Kunde: Nei, Big Ben?!

ELLER

Noen gang husker jeg å spørre om de skal ha papir siden jeg opplever ofte at kunden tror jeg er tankeleser og vet at de skal ha papir selvom de ikke sier noe, og vet også at det er Big Ben de skal ha, selvsagt, og IKKE Ritzla!

 

Kunde: En rød 3.

Meg: Papir?

Kunde: Nei?! 

*det var bar ett spørsmål.....*

 

Galt er det når jg spør, galt er det når jg ikke spør. Også forventes det at jeg vet at de skal ha Ritzla og ikke Big Ben eller Winnertip. Ganske komisk igrunn. 

 

 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplever jeg daglig.

 

 

Anonymkode: 96a4c...5f5

3

Damned if you do, damned if you don't.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Dette opplever jeg daglig.

 

Kunde: En Petterøes 

Meg: Petterøes 3?

Kunde: Nei! Petterøes 2!

*slår inn* Det blir 226,- 

Kunde: *betaler*

Meg: Takk for det, kvittering?

Kunde: Hvor er papiret?!? 

Meg: Skulle du ha papir også? Ritzla?

Kunde: Nei, Big Ben?!

ELLER

Noen gang husker jeg å spørre om de skal ha papir siden jeg opplever ofte at kunden tror jeg er tankeleser og vet at de skal ha papir selvom de ikke sier noe, og vet også at det er Big Ben de skal ha, selvsagt, og IKKE Ritzla!

 

Kunde: En rød 3.

Meg: Papir?

Kunde: Nei?! 

*det var bar ett spørsmål.....*

 

Galt er det når jg spør, galt er det når jg ikke spør. Også forventes det at jeg vet at de skal ha Ritzla og ikke Big Ben eller Winnertip. Ganske komisk igrunn. 

 

 

Anonymkode: 96a4c...5f5

Feel u!

 

kunde: en petterøes 3 ekstra mild

*jeg finner en petterøes 3 ekstra mild*

kunde: nei det er ikke den jeg skal ha, jeg skal ha den lyseblå der.

DEN ER MILD KUNDE, ikke ekstra mild!!!!

 

 

kunde:  en prince mild

*jeg finner en*

kunde: nei det er ikke den jeg skal ha *peker på noe HELT annet*

 

 

kunde: jeg skal ha en sånn der ehh du vet den der røyken som lukter/koster/smaker/ser litt sånn blabla ut.

 

hvordan kan folk ikke vite hva de røyker? Tror de det er noe vits å spørre meg som aldri har rørt en røyk? Sååå vanskelig kan det ikke være?!

 

forundrer meg også hvor mange rare ting folk presterer å kalle snusboksene. Må ha hørt 1000 forskjellige kombinasjoner bare på slim fresh white for eksempel, forstår ikke at dette kan være så vanskelig heller? Klarer som oftest å tolke hva kunden mener men hvorfor være vanskelig??

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feel u!

 

kunde: en petterøes 3 ekstra mild

*jeg finner en petterøes 3 ekstra mild*

kunde: nei det er ikke den jeg skal ha, jeg skal ha den lyseblå der.

DEN ER MILD KUNDE, ikke ekstra mild!!!!

 

 

kunde:  en prince mild

*jeg finner en*

kunde: nei det er ikke den jeg skal ha *peker på noe HELT annet*

 

 

kunde: jeg skal ha en sånn der ehh du vet den der røyken som lukter/koster/smaker/ser litt sånn blabla ut.

 

hvordan kan folk ikke vite hva de røyker? Tror de det er noe vits å spørre meg som aldri har rørt en røyk? Sååå vanskelig kan det ikke være?!

 

forundrer meg også hvor mange rare ting folk presterer å kalle snusboksene. Må ha hørt 1000 forskjellige kombinasjoner bare på slim fresh white for eksempel, forstår ikke at dette kan være så vanskelig heller? Klarer som oftest å tolke hva kunden mener men hvorfor være vanskelig??

Anonymkode: 08c4e...3ca

Hahah. Røyk og Rikstoto kundene må være de verste ever..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, aurinko skrev:

Hahah. Røyk og Rikstoto kundene må være de verste ever..

Å herregud ja! Rikstoto kunder er en kapittel for seg selv :rolleyes:

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en hendelse i sommer og en kunde kom med grønne epler. Jeg slår inn feil og slår inn gule istedet for grønne og er på vei til å rette opp. Kunden nistirrer på den lille skjermen hvor prisene kommer opp (har det et navn forresten?) og roper ut "DET DER ER IKKE GULE EPLER!!!!!"............ Slo inn riktig og kiloprisen på gule var 19,90 og grønne 24,90. Husker ikke eksakt hva kgprisen var, men det utgjorde at de gule eplene var billigere enn de grønne. 😎 Igjen; deiliiiiig følelse. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

forundrer meg også hvor mange rare ting folk presterer å kalle snusboksene. Må ha hørt 1000 forskjellige kombinasjoner bare på slim fresh white for eksempel, forstår ikke at dette kan være så vanskelig heller? Klarer som oftest å tolke hva kunden mener men hvorfor være vanskelig??

Anonymkode: 08c4e...3ca

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk som snuser Göteborg Rapé fast (typ tre år) fortsatt ikke har klart å lære seg at det er rapEEE som er uttalen og ikke reip (som i voldtekt) selv om jeg gjentar navnet på snusen korrekt HVER BIDIGE GANG de kjøper den. :murvegg:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klarer å klomse det til sånn at jeg scanner varen to ganger og ikke en. Jada, jeg hørte selv to pip, det står på skjermen min og, jeg skal så klart slette dobbeltgjengeren, men slutt og rop sånn!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.2.2016 at 0.01, Momseguri skrev:

J: Nei dessverre, første ledige time er 22. februar
K: Hmm...ja, jeg hadde tenkt meg i dag eller i morgen skjønner du, du har ingenting på ettermiddagen i morgen?

Ellers i verden er det vanlig at siste replikk ledsages av diskre vifting med en dertil egnet seddel. 
Men nei, Ola og Kari er alt for mye heimefødinger til å forsøke seg på det internasjonale språket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde med Mammutavis i hendene: Når begynner mammutsalget?! 

 

Det står seriøst på avisen du har i hendene, det står på plakatene i butikken, det står ved kassen, det står OVERALT. BRUK ØYA DINE! 

 

Og ikke minst.... Kunder.... Vi har rigget til Mammut og lagt søppelsekker oppå bordene(det skal være ferdig mandag kl 0900, så vi gjorde mye ferdig på lørdag). Søppelsekkene dekker da bordene og oppå der har vi lagt ark hvor det står "mammut starter mandag!" *kunde står ved bordet* "NÅR STARTER SALGET?!?!?!!"

Kunde ved kassen: NÅR STARTER SALGET? 

Kunde på vei inn i butikken: NÅR STARTER SALGET? 

Kunde på vei ut av butikken: NÅR STARTER SALGET? 

 

 

aaaaaaargh åpne øya dine! BRUK HJERNEN DIN! SE DEG OM! 

 

Jeg er drittlei Mammut og det har ikke engang begynt :( 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kunde holder en bok som nettopp kom ut* 

Kunde: hvor mye koster denne? 

Jeg: den koster 379! (Prislappen står på boken...............)

Kunde: SÅ MYE for en BOK?! Jeg skal ha den i pocket. 

Jeg: hehe, den kom i forrige uke så den finnes ikke i pocket enda. 

Kunde: når kommer den da?! 

Jeg: det kan ta alt fra seks til tolv måneder. 

Kunde: FY så dårlig. Dere burde sette ned prisene. 

 

AAAAAAAAARGH 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vox_populi skrev:

Ellers i verden er det vanlig at siste replikk ledsages av diskre vifting med en dertil egnet seddel. 
Men nei, Ola og Kari er alt for mye heimefødinger til å forsøke seg på det internasjonale språket.

Ja da skulle jeg tjent meg rik serru :nigo:

Men det er kanskje det de tror da? At jeg faktisk gjemmer unna ledige timer så om de maser/smisker nok så kommer jeg til å vise dem den hemmelige timeboken med alle ekstratimene som vi egentlig ikke har lyst å gi ut? :klo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunde med Mammutavis i hendene: Når begynner mammutsalget?! 

 

Det står seriøst på avisen du har i hendene, det står på plakatene i butikken, det står ved kassen, det står OVERALT. BRUK ØYA DINE! 

 

Og ikke minst.... Kunder.... Vi har rigget til Mammut og lagt søppelsekker oppå bordene(det skal være ferdig mandag kl 0900, så vi gjorde mye ferdig på lørdag). Søppelsekkene dekker da bordene og oppå der har vi lagt ark hvor det står "mammut starter mandag!" *kunde står ved bordet* "NÅR STARTER SALGET?!?!?!!"

Kunde ved kassen: NÅR STARTER SALGET? 

Kunde på vei inn i butikken: NÅR STARTER SALGET? 

Kunde på vei ut av butikken: NÅR STARTER SALGET? 

 

 

aaaaaaargh åpne øya dine! BRUK HJERNEN DIN! SE DEG OM! 

 

Jeg er drittlei Mammut og det har ikke engang begynt :( 

Anonymkode: a6878...2bb

Legg ut masse fargeleggingsbøker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde på lørdag:

kl var 10 minutter over stengetid og jeg hadde endelig fått alle ut av butikken og holdt på å rulle ned porten mens jeg stod og snakket med kollegaen min som stod på andre siden av butikken. (Slik at jeg stod med ryggen til gitteret) plutselig hører jeg et kjempehøyt drønn og ser at en mann tydeligvis har prøvd å snike seg under porten mens jeg rullet den ned. 

Jeg: "oi! Går det fint med deg? Beklager!" 

Han: "det går helt fint, men jeg trenger hjelp med å finne en gave til valentines!"

Jeg: "vi har dessverre stengt nå"

Han: "men jeg er jo inne i butikken. Du kan ikke nekte kunder å handle"

Jeg: "vi har dessverre ikke lov til å holde åpent lenger. Vi kan få bot av sentret. Vi stengte for 10 minutter siden"

Han: "jeg må ha gave!"

Jeg: "jeg har ikke lov" 

Han: "du kunne ha drept meg med den porten, så litt servicevillig kan du jo være"

Kollega: "Coop har fremdeles åpent :) de har masse blomster og forskjellig som sikkert faller i smak"

Han: din bitch, her skal jeg aldri handle!!!"

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet lørdag i blomsterbutikken, super travelt grunnet morsdag og valentine. kø ut av butikken og fult trøkk i alle 3 kassene. Kommer kunden snikende inne fra siden og skal bare spørre om vi har single røde roser?

Hallo, det er faktisk 2 som går ute i butikken for å fyller på varer og hjelper kundene der, men de var vist opptatt med andre kunder de også. Som om ikke jeg var det...

Anonymkode: 8c94a...8ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...