Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest woman in black

Jobber i butikk med barneklær og utstyr og noe av det som ofte går igjen er dette:

kunde (ofte eldre damer): kunne du hjulpet meg å finne noe pent til jente 2 år? 

Meg: selvfølgelig, er det noe spesielt du er ute etter?

kunde: nja, tenkte kanskje et pent sett, body og bukse. Synes dette er så vanskelig, er jo så mange år siden jeg selv hadde barn på den alderen. Du som er ung har sikkert litt bedre greie på hva de unge i dag liker.

meg: *finner frem body og bukse vi har solgt mye av* hva synes du om dette da? Tror du det er noe som kan falle i smak?

kunde: nei, det er alt for moderne for min smak!

meg: *finner frem et nytt sett med body og bukse* hva med dette da?

kunde: nei! Sånn liker ikke jeg!

meg: dette settet her har vi også solgt mye av, tror du det kunne være noe da? *finner frem enda ett nytt sett med body og bukse* 

kunde: nei, huff, at alt må være så moderne for tiden... Har du ikke noe annet pent da? 

Meg: klær til jente to år henger her, du vil ikke kanskje bare se litt selv da? 

Kunde: nei, jeg trenger hjelp til å vite hva dagens unge liker sa jeg jo! 

Og sånn fortsetter vi gjerne en goooood stund til, helt til jeg har vist frem alt vi har som tilfredsstiller kundens krav om type plagg, str og farger:angry:  Skjønner virkelig ikke problemet til folk, vil at jeg skal vise frem alt vi har i riktig str men liker absolutt ingenting av det jeg viser frem, og de ender selvsagt opp med noe helt annet enn det de sa, som feks kjole eller genser. 

Kunder altså, kommer alltid til å ha et hat/elsk forhold til de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere son jobber i butikk... Hva synes dere om disse skalkespiserene som spiser brødskalker fra skjæreautomaten?

Anonymkode: 87074...8e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når kunder ikke kan/gidder å lese! 

Står det "bukser FRA 49kr" på et stativ betyr ikke det at alle buksene koster 49kr. Det betyr heller ikke at buksene på andre siden av butikken koster 49kr eller at genseren ved siden av koster 49kr.. 

Jeg ser også fort om en vare er på salg eller ikke. Det hjelper ikke at du tar en rød prislapp fra en salgsvare og setter den på en fullprisvare.. (Overraskende mange som prøver seg på dette. Hva er greia?) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/7/2016 at 0.21, woman in black skrev:

Jobber i butikk med barneklær og utstyr og noe av det som ofte går igjen er dette:

kunde (ofte eldre damer): kunne du hjulpet meg å finne noe pent til jente 2 år? 

Meg: selvfølgelig, er det noe spesielt du er ute etter?

kunde: nja, tenkte kanskje et pent sett, body og bukse. Synes dette er så vanskelig, er jo så mange år siden jeg selv hadde barn på den alderen. Du som er ung har sikkert litt bedre greie på hva de unge i dag liker.

meg: *finner frem body og bukse vi har solgt mye av* hva synes du om dette da? Tror du det er noe som kan falle i smak?

kunde: nei, det er alt for moderne for min smak!

meg: *finner frem et nytt sett med body og bukse* hva med dette da?

kunde: nei! Sånn liker ikke jeg!

meg: dette settet her har vi også solgt mye av, tror du det kunne være noe da? *finner frem enda ett nytt sett med body og bukse* 

kunde: nei, huff, at alt må være så moderne for tiden... Har du ikke noe annet pent da? 

Meg: klær til jente to år henger her, du vil ikke kanskje bare se litt selv da? 

Kunde: nei, jeg trenger hjelp til å vite hva dagens unge liker sa jeg jo! 

Og sånn fortsetter vi gjerne en goooood stund til, helt til jeg har vist frem alt vi har som tilfredsstiller kundens krav om type plagg, str og farger:angry:  Skjønner virkelig ikke problemet til folk, vil at jeg skal vise frem alt vi har i riktig str men liker absolutt ingenting av det jeg viser frem, og de ender selvsagt opp med noe helt annet enn det de sa, som feks kjole eller genser. 

Kunder altså, kommer alltid til å ha et hat/elsk forhold til de...

Kresne kunder er det verste!  Ikke klarer de å finne noe selv og ikke liker de noe av det jeg viser frem. Sånt har jeg dårlig tålmodighet til. Er hyggelig og smiler,  men merker jeg blir irritert. 

Anonymkode: 9b847...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Story skrev:

Jeg hater når kunder ikke kan/gidder å lese! 

Står det "bukser FRA 49kr" på et stativ betyr ikke det at alle buksene koster 49kr. Det betyr heller ikke at buksene på andre siden av butikken koster 49kr eller at genseren ved siden av koster 49kr.. 

Jeg ser også fort om en vare er på salg eller ikke. Det hjelper ikke at du tar en rød prislapp fra en salgsvare og setter den på en fullprisvare.. (Overraskende mange som prøver seg på dette. Hva er greia?) 

What?  Er det virkelig folk som gjør det? :sjokkert:Jeg blir flau at noen kan gjøre noe sånt og tror dere ikke vil merke det.

Anonymkode: 9b847...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.1.2016 at 0.22, Snadder skrev:

årsaken til at vi ikke har garanti på julevarer er hvordan mange behandler det. Det er selvfølgelig garanti på adventstjerne og ltt større elektroniske dingser. Men det er desverre alt for mange som knørver lyslenger sammen til en ball og legger i en kurv med masse ting oppå og ikke behandler varen med respekt om du skjønner?  Så vi har fått beskjed fra kjedeledelsen at vi ikke kan ha garanti på julevarer. Men så ser vi jo også an situasjonen, om det er en kjent feil ved et produkt eller om det mest sannsynlig er noe kunden har gjort selv. Det hender jo vi er snill og lar de bytte, menda må de oppføre seg som mennesker og produktet kan ikke være utgått. Dvs: Vi må ha det på lageret vårt eller kunne få helt likt produkt sendt fra en annen butikk i kjeden.

Reklamasjon og garanti er to forskjellige ting

Anonymkode: bbf69...e8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kunde som forsøkte å stjele. 

Kunde: Alt dette må ha falt nedi vesken min. 

Jepp, for ting har for vane å falle ned i lukkete vesker. Kjenner til problemet, det skjer stadig vekk. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. februar 2016 at 22.18, AnonymBruker skrev:

What?  Er det virkelig folk som gjør det? :sjokkert:Jeg blir flau at noen kan gjøre noe sånt og tror dere ikke vil merke det.

Anonymkode: 9b847...3ed

Det er SÅ ofte jeg seriøst lurer på om kunder har stjålet maskinen vi bruker til å sette ned priser/lage pristager med . Mange eier ikke skam:kari:

22 timer siden, globalagogo skrev:

Kunde ved panteautomaten roper til meg:

"Øy du der!! Maskina er ødelagt!!"

"Ødelagt..? Hvordan da?"

"Den vil ikke ta i mot flaska mi!"

*går bort til maskinen, ser det står at "vennligst vent, nødstoppen er inne", hører masse klirring og skraping. Sier til kunden at det står noen bak og ordner, og at det blir i orden snart:-)*

Får til svar at vi burde ordne sånne ting utenfor åpningstidene, han har ikke tid til å vente nemlig. Altså... Er folk dumme? Maskina blir jo ikke full utenfor åpningstida, det er jo pantende kunder som gjør at maskina stopper :P

Kunder i panterommet  hver fuckings gang den begynner å pipe pga den er full;

HALLO DU (altså meg i kassen)!???? PANTEAUTOMATEN FUNKER IKKE, FIKS DET!! 1. det er ikke jeg som fikser det, jeg sitter i kassen og 2. venter du to sekunder kommer det noen å fikser det. 

Ha. Litt. Tålmodighet. 

1 time siden, The Kitten skrev:

Nok en kunde som forsøkte å stjele. 

Kunde: Alt dette må ha falt nedi vesken min. 

Jepp, for ting har for vane å falle ned i lukkete vesker. Kjenner til problemet, det skjer stadig vekk. 

Kjenner til denne.

"Jeg hadde tenkt å betale den altsåååååå". Derfor du lå den i lommen??? Snek den under jakken???? Vi ser det!!!!!

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, The Kitten skrev:

Nok en kunde som forsøkte å stjele. 

Kunde: Alt dette må ha falt nedi vesken min. 

Jepp, for ting har for vane å falle ned i lukkete vesker. Kjenner til problemet, det skjer stadig vekk. 

Var vitne til at ei dame iført burka og niqab ble tatt i tyveri på IKEA. Dama hadde plassert en kartong med kasseroller mellom beina. En kartong med kasseroller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Jobbet på kiosken/post i butikk i min hjemkommune og var interessant. 

Vi får avisen med flyet hver morgen kl 6.00 på morgnen, og kjører å henter den på flyplassen. Åpner klokken 10.00 hver dag, så da er posten sortert fra dagen før og avisene delt ut i postboksene samt satt ut i salgshyllen for aviser.

Men hver uke kommer kunder opp til meg å begynner å kjefte fordi avisen ikke er kommet. Det virker som om de rett og slett mener jeg har stått personlig på flystripen og stoppet flyet i å kunne lande. Når jeg forklarer at flyet ikke gikk ned idag grunnet dårlig vær, glatt rullebane eller hva det skulle være, så sier de at de var oppe klokken 6.00 og da var det fint vær.

Jeg dør inni meg av deres idioti hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Var vitne til at ei dame iført burka og niqab ble tatt i tyveri på IKEA. Dama hadde plassert en kartong med kasseroller mellom beina. En kartong med kasseroller!!!

Og hun klarte å gå helt naturlig?  :hakeslepp:  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9. februar 2016 at 21.20, Story skrev:

Jeg hater når kunder ikke kan/gidder å lese! 

Står det "bukser FRA 49kr" på et stativ betyr ikke det at alle buksene koster 49kr. Det betyr heller ikke at buksene på andre siden av butikken koster 49kr eller at genseren ved siden av koster 49kr.. 

Jeg ser også fort om en vare er på salg eller ikke. Det hjelper ikke at du tar en rød prislapp fra en salgsvare og setter den på en fullprisvare.. (Overraskende mange som prøver seg på dette. Hva er greia?) 

Men hvordan gjør dere det da? For der jeg jobbet så ga vi kunden den prisen som sto, dersom det var feilprising (med mindre det var åpenbart at prisen var noe annet). Skjønner jo dere ikke kan selge en bukse til 49,- når den egentlig koster 500,-. Men ser for meg at mange kunder kverulerer og skal krangle på at de har "rett" på å få den til den prisen :fnise: Så, hvordan gjør du det? Hvordan orker du å krangle med de? :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
9 minutter siden, Frida skrev:

Og hun klarte å gå helt naturlig?  :hakeslepp:  

 

Nei, hun vagget fra side til side, og jeg tror det var bl.a. det som var utslagsgivende. Kan også hende at sikkerhetspersonalet hadde sett at hun gjemte kasserollekartongen mellom beina på overvåkningskamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når jeg kjøper så mange liter maling vil jeg ha gratis pensel med på kjøpet!"

"Hehe, du kan nok ikke få noen gratis pensel av meg nei."

"Det er det verste! Jeg sier jo at jeg skal ha det!"

3 liter er ikke sååå mange liter. Vi gir ikke bort varer, fordi vi ikke leker butikk. Jeg vil ha 10.000kr timen og verdensfred, men får jeg det?... 😒

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, i dag var det en ganske ung gutt som gjorde en tabbe i kassen. Jeg stod bak en kunde som skulle ha 8-pakning med Pepsi max (både en helligdom for oss PM-elskere, og sikkert en plage for butikkmedarbeidere). Idét gutten skulle flytte den store 8-pakningen med PM over til siden, blir den ene brusen stukket hull på, og alt bruser over. Heldigvis for han, så var kunden veldig forståelsesfull og sa; "jaja, shit happens". Kunden bak meg der i mot; "AH, jeg har bilen full av unger! Dette har jeg virkelig ikke tid til!" (...) Så trippet hun over at en annen skulle komme og åpne den andre kassa, og selv om jeg teknisk sett har "førsteretten" til å komme først i den køen (da jeg har lest meg opp om sånt, nemlig), så lot jeg henne gå.

Jeg stod og ventet til han hadde tørket opp og vasket vekk det verste av sølet, og sa at alle gjør feil i blant! Jeg spurte også om jeg skulle finne noe til han, og det røde i kinnene hans forsvant da meg og den første kunden beroliget han om at slike ting ikke var hans feil, og ting skjer :) Hvorpå den søte, første kunden, gjentok seg selv og sa; "shit happens, altså!" 

Dette var ikke noe "wow"-innlegg, men ville dele mitt lille butikkdrama med dere :fnise:

Anonymkode: 809bf...ee8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette var ikke noe "wow"-innlegg, men ville dele mitt lille butikkdrama med dere :fnise:

Anonymkode: 809bf...ee8

Veldig koselig historie da, er så oppmuntrende med folk som oppfører seg!  :blomst:

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maipai skrev:

"Når jeg kjøper så mange liter maling vil jeg ha gratis pensel med på kjøpet!"

"Hehe, du kan nok ikke få noen gratis pensel av meg nei."

"Det er det verste! Jeg sier jo at jeg skal ha det!"

3 liter er ikke sååå mange liter. Vi gir ikke bort varer, fordi vi ikke leker butikk. Jeg vil ha 10.000kr timen og verdensfred, men får jeg det?... 😒

Åh, det minner meg om tiden min på pizzan! :fnise: 

det var standard om noen hadde bestilt typ to pizzaer og bare "når jeg kjøper så mye får jeg vil gratis brus og rømmedressing?" 

Eeeeeh.... Nei. Kom tilbake når du kjøper 15 pizza, så kan vi se på det da.

Og så blir de fornærmet?! Du tror nok at du handler for mye når du betaler 600kr, men det er en av de minste ordrene vi hadde... Dumminger :fnise: 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Frida skrev:

Veldig koselig historie da, er så oppmuntrende med folk som oppfører seg!  :blomst:

 

Enig! Men dramakunden med barn i bila burde fått seg en kommentar eller to. Noen tror de er så mye viktigere enn alle andre, at deres minutter er verd mer enn andres, skulle jammen tro de hadde blått blod hele gjengen. Tror jeg ville sagt fra, men vanskelig å si gitt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...