Gå til innhold

Gjerrig å ikke ha fri bar?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men, noe så bondsk som å la bryllupsgjester betale for noe naturlig hører festen til, skjønner hun ikke gir festen et preg av "trailertrash på bygdedans". Å la gjester betale er ikke å anse som skikk og bruk. Selv med alle de tilsynelatende fornuftige argumenter, blir dette egentlig bare bortforklaringer på manglende folkeskikk.

Vil man by på "kongelig galla", så bør man først sørge for at keiseren har litt klær på ;)

Noe som naturlig hører festen til...?

Javel?

Så det dette egentlig handler om er at folk helst vil gå i "naturlige" og tradisjonelle bryllup der alt er slik man er vant til? Hvis noen ønsker å gjøre noe utradisjonelt (som ved å droppe fri bar og kun servere vin til maten) for å oppfylle sine egne drømmer om bryllupet er det manglende folkeskikk?

Nei ærlig talt, det er snakk om bridezillas, men gjester er tydeligvis like maniske som mange av brudene der ute.

Jeg fatter ikke denne logikken med at enten må det være helt alkoholfritt eller så må det være full pakke? Hvorfor funker ikke en mellomting?

Ærlig talt, på tide å innse at et bryllup handler om å feire at to personer velger å dele livet med hverandre, og ikke om å drikke seg fulle og å lage til en "kongelig galla".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt dette med å "la gjestene ta en del av regningen", de velger jo å drikke alkohol, samtidig som de velger å kjøpe seg nye klær, feks.

Synes dere man burde betale hotelloppholdet for gjestene også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Og ja.. dersom jeg inviterte 30 mann på fest i studietiden min (hvor jeg ikke jobbet på si...) så var det i form av uformellelle fester hvor jeg "sto for lokalet" og hadde ett par flasker, resten fikk folk sørge for selv. Det var jo derfor jeg skrev at jeg ikke nødvendigvis betalte all morroa som student. Selvsagt har ikke en student nødvendigvis råd til å betale for alt mulig.

og studenter gifter seg selvsagt ikke, og det er umulig å forstå at ikke alle har råd til å ta sjansen på åpen bar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Onkel Arne må gjerne få en hel ku han....ellers er man jo gniene...og det vil man ikke...

He he, men likevel tviler jeg på at det beregnes 2,5 trerettere per person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
og studenter gifter seg selvsagt ikke, og det er umulig å forstå at ikke alle har råd til å ta sjansen på åpen bar...

Jeg er stdent og gifta meg. Hadde til og med åpen bar (uten sprit dog). Faktisk var det mer øl og vin igjen også. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og studenter gifter seg selvsagt ikke, og det er umulig å forstå at ikke alle har råd til å ta sjansen på åpen bar...

Jo det er jo nok av studenter her i tråden så det vil jeg tro (har heller ikke sagt noe annet...) Nettopp derfor jeg poengterte studenter spesifikt (som eksempel på de som sannsyligvis har stramt budsjett hvor det er naturlig å stramme inn på drikke (både alkoholfri og alkoholholdig ) etter middagen. Noen strammer inn på hva som serveres, andre strammer inn ved å be 2.prioriterte til kun til kaffe, andre kutter ut perifere gjester for heller ha alle gjestene som 1.prioritet. Hver sin smak og sånn bør det da også være. Kjedelig om alle bryllup var helt like....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og så kan de ta covercharge, og ha myntinnkast på dass. Da, får tiaraen litt ekstra glans i gjestenes øyne. Eller hva? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...