Gå til innhold

25, jomfru...BAD??!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Eg synst ikkje du skal vere skjemd over det du står for! sex før ekteskap

--> stå for det. Men samtidig gjer det ikkje noko med eit "one-night-stad".

Sex er ikkje alt her i livet.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mente ikke at det er noe galt å holde i hendene, og å utforske forholdet mellom-menneskelig heller enn seksuelt. For en stund. Jeg tror bare at det er en god sjanse for at du ikke vil bli godt kjent med flotte menn som kan vise deg å være din sjelefrende, fordi du på en måte har kroken på døra FØR de rekker å bli kjent med deg. Du må iallefall finne noen som har samme forventninger til et forhold som deg. Og jeg tror menn flest (nå hopper jeg over gutter som er ute etter rask sex) ser for seg å bli kjent med en kvinne, like henne veldig godt, bli forelsket, innlede et mer seriøst forhold som også inkluderer seksuell kompatibilitet og når alt stemmer mer og mer så vokser det frem et ønske om å dele livet med denne personen. Man blir veldig glad i helheten.

Derfor er jeg redd for at du vil "avvise" mannen i ditt liv pga. dere har littegranne forskjellige forventninger og ingen vil møtes på midten FØR dere blir så godt kjent at han vil vente.. Det er mange jenter i verden, og hvis han liker deg veldigveldig godt kanskje han vil vente, ellers kanskje han tar et lettere prosjekt.. MEN for all del, noen menn foretrekker litt vanskeligere prosjekter, og det er den eneste måten de kan virkelig falle for en kvinne, de trives når de må streve, da blir hun verdt så mye mer for dem...det skjedde med meg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullebukk

Om du er jomfru når du gifter deg må du huske på å ikke si til han etter noen mnd/år at han er den beste.. da kan det bli baluba :hoho::hoho:

Alvorlig: Mange gutter vil nok si at det er topp med ei jomfru, personlig støtter jeg det som noen sier her, kunnen aldrig ha gifta meg med ei jente om jeg ikke viste hvordan vi fungerte seksuelt sammen.

Husk at den blir jo ikke brukt opp :blunke:

Tullebukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange jenter synes det står repekt av det valget du har tatt, men jeg personlig synes det grenser til selvpining. Mange tror ikke lenger på løgnene som relgiøse mennsker har innprentet i årevis om at sex er synd og bare skal utføres i forplantnings sammenheng. Jeg har giftet meg med en jente som har hatt 20 seksualpartnere før jeg kom inn i bildet. Dette ser jeg på som en klar fordel. Ville aldri synes det hadde vært stas med en uerfaren jomfru på 25. Du har vel kansje heller aldri onanert? Det finnes mange gutter som er fasinert av å treffe en jomfru, men visst du krever at de må gifte deg med han før han får noe fisse tror jeg du forlanger litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Wow!!...jeg trodde ikke at jeg skulle få så gode råd. Jeg takker alle dere for svarene.

Noen lurer på hvorfor jeg på liv og død venter til jeg gifter meg. Jeg har ikke konkret svar eller fakta, bare at......jeg ønsker å gi den jeg deler livet med noe som jeg aldri har gitt/delt med andre menn. Jeg vet ikke, jeg synes at det er fantastisk å bare snakke sammen, gå tur, ligge foran peisen og koser, hjelpe hverandre med problemer o.l. er god nok i et forhold. Men ser ut som jeg tar feil. Det krever viss sex også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det at sex er noe som kommer naturlig når man er glad i noen. Føler man at det er riktig der og da så ville det være dumt å nekte fordi man har bestemt seg for at man ikke vil.

Men jeg må jo si at jeg får litt følelsen her at det er om å gjøre å ha ligget med noen slik at parteren ikke skal få en som er helt uerfaren. Og at noen ser ned på de som er jomfru. Synes det da blir et lite press jeg - på at man må finne noen å hoppe til køys med - og få erfaring slik at man ikke har jomfru-stempelt på seg. Og da blir det etter min mening ikke riktig. Jeg synes ikke man skal ha sex med noen uten at det betyr noe for begge parter. At man i ren desperasjon går til sengs med noen bare for å ha gjort det. Da blir det billig. Man skal ikke føle seg presset til sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

det står helt klart respekt av valget ditt, og er helt enig med deg, det er noe helt spessielt som man skal dele med den personen man virkelig er glad i og som man elsker. Derfor mener jeg at det er lurt å vente med det til man vet at man har funnet denne ene personen, selvom det kan ta en god stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hadde tenkt det samme selv da vi vokste opp på en knøttliten plass. Faktisk så liten at alle ville hørt det om jeg sa ja til sex........

Omformulerte egne krav og sa at jeg måtte ha vært sammen med typen enstund. Var helt greit det. Har ikke hatt noe gnangende følelse i ettertid, selv om vi ikke giftet oss og det visste jeg allerede den gang...........

Synes det er fint du prøver ut prinsippene dine !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fairytale! Så denne først nå jeg.... Sorry...

Grunnen til at vi ikke har sex, er noe uklar, men det bunner i manglende lyst hos min kjære. Har diskutert detaljer rundt det før på forumet, så dersom du skulle være interessert i å lese mer rundt det, søk på innleggene mine. :wink:

Klem, Kevin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kunne jeg godt tenke meg å vente til bryllupsnatta med å miste jomfrudommen (det går an å gjøre mye uten å faktisk ha samleie :) )

Men jeg tror jeg ser hvordan det går, føles det riktig med en person så er det greit, men ville aldri ha et seksuelt forhold med en jeg ikke følte meg sikker på.

Bare gjør det som føles riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumbajack
Grunnen at jeg begynner å føle usikker er kanskje det med aldren. Jeg er jo tross 25. Blir ikke yngre eller penere. Og når man sitter sammen med 5-6 venninner som skryter av sex og mener at jeg vil bli en gammel jomfru kjerring, virker ting nokså usikker. De fleste typer jeg var sammen ble slutt pga dette. Kan jeg blame dem??!! Jeg nekter jo å gi det de mener er viktigst i et forhold!

Plz.....gi meg ærlige svar og ikke oppmuntring. For jeg trenger fakta for å komme meg videre:) Takk...

det er åpenbart at du ikke har særlig behov for sex. da trenger du heller ikke ha det, eller for den saks skyld bekymre deg for å gå gjennom livet uten sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dama mi var 23 og jomfru når jeg møtte henne. Nå er hun snart 25 og vi holder fortsatt ilag. Du aner ikke hvor mye jeg respekterer henne for valget med og ikke hoppe i seng med gud og hver mann.

Så mitt råd til deg er VENT til du finner den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...