Gå til innhold

25, jomfru...BAD??!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Jeg ser at de fleste her inne er svært modige, og har mye erfaring i livet.

Jeg er 25 og jomfru. Er det helt på trynet? Jeg ligger ikke med gutter før ekteskap eller har møtt den rette. For meg er sex kjærlighet. I begynnelsen var jeg stolt, men nå er jeg såååååå usikker. Mine venner har alle gjort, og gutter som jeg møter gir meg "det blikket" når de vet at jeg er jomfru. Hva mener dere? Jomfru helt turn-off? Menn liker damer med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jomfru er ikke turn-off...........

Og du - du skal hvertfall ikke la deg presse til å gjøre noe du ikke vil eller ønsker! Hvis ikke din partner/venn/kjæreste respekterer det, så er han ikke noe å samle på!

Lykke til! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Grunnen at jeg begynner å føle usikker er kanskje det med aldren. Jeg er jo tross 25. Blir ikke yngre eller penere. Og når man sitter sammen med 5-6 venninner som skryter av sex og mener at jeg vil bli en gammel jomfru kjerring, virker ting nokså usikker. De fleste typer jeg var sammen ble slutt pga dette. Kan jeg blame dem??!! Jeg nekter jo å gi det de mener er viktigst i et forhold!

Plz.....gi meg ærlige svar og ikke oppmuntring. For jeg trenger fakta for å komme meg videre:) Takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære Gjest...

Jeg syns ærlig talt at du skal ta det helt med ro... Og holde fast ved det du tror på... Jeg syns det er flott at du innehar slike verdier vennen... Samfunnet trenger slike mennesker som deg som holder fast på sine prinsipper og det de tror på... Og håper at du ikke gir etter for press fra noe hold, uten at det er selvvalgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er flott jeg!

om mannen du møter syns det samme er umulig å si, men de aller aller fleste vil sette pris på det, og ta deg som du er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal lete lenge og vel for å finne en mann utenfor religiøse samfunn som er villig til å holde deg i hånden i et par-tre år før dere så inngår ekteskap.

Selv i religiøse samfunn er det jo vanlig at man løper rimelig raskt til kirken.

Enten tror jeg du må finne den store kjærligheten ved første blikk, og så gifte deg unormalt raskt, eller så burde du kanskje tenke over hvorfor du er redd for sex? Jeg mener ikke at du skal hive deg i køya så fort en mann blunker til deg. Men hvis du blir sammen med en mann du liker veldig godt, og han liker deg veldig godt, og dere blir forelsket begge to, kan du kanskje se om du vil slippe lystene littebitt løs? Da blir jo sex kjærlighet, og å dele det vil knytte dere nær hverandre.

Du fikk ikke mye lipservice her, men dette er min oppfatning av samfunnet og menn idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann, 26

Jeg synes du er veldig klok! Blir du glad i en mann, og han glad i deg, ja da kan og vil han respektere deg. Da vil han også vente til dere er gift før dere ligger sammen. Da har dere jo resten av livet foran dere!! Vet om flere som er langt over 25, som er jomfru og venter på den rette.. Du er ikke alene! Drømmemannen din dukker nok snart opp skal du se. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan komme til å angre senere jeg.... man kan ikke se bort i fra at sex er gøy og godt, og hvorfor man skal nekte seg det fordi man ikke er gift kan jeg ikke helt forstå. Er nå lykkelig gift, og har et fantastisk sexliv, men er godt fornøyd med at jeg hadde litt erfaring fra før jeg traff min nåværende mann.

Er også enig i at det kan være vanskelig å finne en mann som er villig til å vente til dere er gift med å ha sex. Hadde aldri godtatt dette fra en mann jeg... hadde han nektet å ha sex før vi var gift, ville jeg nok dumpet han...

Hadde jeg vært deg ville jeg nok revurdert mitt syn på sex før ekteskapet.

suzie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå for det du tror på...Noen mener noe, andre mener noe annet. Du vil ikke ha sex før ekteskap, neivel, da syns jeg ikke at du bør ha det heller. Det spiller ingen rolle hva "alle de andre" mener. Det må også en mann akseptere, eller så aksepterer han jo ikke deg for den du er, og da er han ikke noe å satse på.

Du har da ennå mange mange år å utforske sex på når du finner en å ha det med. Det er heldigvis ikke slik at sexlivet er ferdig når man har rundet 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ditt syn på sex er sjeldent og unikt i vårt samfunn. Du skal ta vare på det som er viktig for deg.

Men på den annen side, om du hadde vært mann, TROR jeg ikke jeg ville valgt å dele livet mitt med og gifte meg med ett menneske jeg ikke visste hvordan jeg fungerte seksuelt sammen med!

Jeg ville for all del respektert deg, og ikke presset deg til noe, men jeg ville "latt deg gå" fordi du ikke hadde vært for meg, med ditt syn og dine valg.

For meg, og jeg tror også for en del menn rundt om, at sex er en grunnleggende faktor i ett fungerende forhold. Man bør vite at man passer sammen, at man har det godt sammen, før man satser helt stort på ekteskap og familie.

Treffer man en som ønsker å vente med sex, som ønsker å bli kjent, som ønsker å bli glad i og vite mer om muligheten for forholdet til å være spesielt, så respekterer man da å vente en stund med sex, til begge føler seg klare for det. Men i og med at mange bruker mange år på samliv/forhold før de tar steget inn i ekteskapet, så er det vel heller snakk om mnd en år, før man kommer til å ønske ett seksuelt forhold også med den man er glad i.

Men siden du nå lurer, hvorfor lurer du? Har du tenkt godt igjennom hvorfor du har valgt det standpunktet du har i dag? hvorfor du ikke vil ha sex før du gifter deg?

For dersom dine verdier tilsier at det ikke er rett for deg med sex før ekteskapet, så må du vente til du finner en som har samme holdning, eller som er villig til å vente med deg!

Er du usikker på hvorfor du har tatt det valget du har, tenk grundig igjennom hva som er viktigst for deg! Og handle etter det.

Hva dine venner eller tidligere kjærester lever etter, skal du ikke blande inn i dine egne synspunkter på livet!

Og kanskje du risikerer å ikke finne noen, men det risikerer du uansett om du står på ditt eller hopper til sengs med noen for å tilfredsstille andre! Du har ingen garanti for at partneren blir hos deg bare fordi du har sex med ham!

Dette dreier seg om deg og ditt liv, det er det som er viktig for DEG som er viktig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke skal man ha ligget med for mange - da er man billig , men har man ikke ligget med noen - så er tydeligvis det galt også i enkeltes øyne :roll:

Jeg synes det er viktigst hva man føler selv. Man må ta et standpunkt - men vite veldig godt selv HVORFOR man har valgt som man har valgt.

Å vente med sex til man har giftet seg er vel ikke så vanlig i våre dager - og jeg tror at mange synes man er litt rar om man mener at slik skal det være. Som en annen skrev så er det ikke sikkert at partneren vil vente til man er gift med å ha sex, og da kommer det an på hvor prinsippfast man er - er prinsippene viktigst - eller partneren......

Men ærligtalt ....man må da kunne være jomfru selv om man er "voksen". Noen mener faktisk at skal man ligge med noen så skal det være følelser med i bildet - man skal stole på hverandre - være glad i hverandre - og ha lyst til å være sammen. Ikke bare at man tilfeldigvis blir kåt på en man møter og hopper under dyna . Har man da ennå ikke møtt den rette ...så ja ........

Men jo lengre en venter ...jo mer går man jo glipp av... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står respekt av din holdning, helt klart!

Beklageligvis så kan jeg ikke spytte i medvind her. Jeg kunne aldri ha giftet meg uten å vite at jeg og min kj¿re passet bra sammen i senga. Sex er såpass viktig for meg at jeg liksom må vite at det fungerer. Nå har jo ikke jeg sex for ¸yeblikket og lever så og si i s¸libat, men jeg vet i allefall at vi KAN fungere bra sammen.

Uansett hva du bestemmer deg for, ¸nsker jeg deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si noe annet enn det lille blå sier. Det er dine tanker og meninger som gjelder....

Stå for det du tror på...Noen mener noe, andre mener noe annet. Du vil ikke ha sex før ekteskap, neivel, da syns jeg ikke at du bør ha det heller. Det spiller ingen rolle hva "alle de andre" mener. Det må også en mann akseptere, eller så aksepterer han jo ikke deg for den du er, og da er han ikke noe å satse på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Jeg ser at de fleste her inne er svært modige, og har mye erfaring i livet.

Jeg er 25 og jomfru. Er det helt på trynet?  Jeg ligger ikke med gutter før ekteskap eller har møtt den rette. For meg er sex kjærlighet. I begynnelsen var jeg stolt, men nå er jeg såååååå usikker. Mine venner har alle gjort, og gutter som jeg møter gir meg "det blikket" når de vet at jeg er jomfru. Hva mener dere? Jomfru helt turn-off? Menn liker damer med erfaring?

God kveld. :)

Vel siden du vil ha ærlige svar så skal du få ett eller flere hos meg.

Vil påpeke at dette er mine meninger og jeg taler kun på vegne av meg og mine erfaringer.

Synes du har en flott holdning.! du burde ikke legge så mye i det vennene dine sier til deg. innerst inne når de er alene så ser de nok opp til det du står for. Mange menn er kun ute etter sex og de kvinner som har erfaring. om du forlanger en mann som også er jomfru sier du ingenting om. Men jeg er nok av den oppfattning at sex er underordnet i et forhold. mye som er veldig oppskrytt i sex verdenen. personlig er sex alltid best med den personen som en elsker og har ett seksuelt forhpld til over tid. Så det du går glipp av er noen flyktige orgasmer. de kan en skaffe seg selv. Noen nevnte det å holde i hånden. hva er galt med det da? om en ikke elsker, og respekterer de meningene og verdiene, som partneren verdsetter, så er kanskje forholdet håpløst i utgangspunktet.

Bottom line, er Behold dine verdier. Jeg tror du ville bli uendelig skuffet over deg selv om du skulle gi etter for press.

Med Ærbødig hilsen Øyvind.

Ps: Tror nok du vil finne den du søker. det er da ingen hast?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gutt på 25 år. For å være helt ærlig ville jeg på en måte syntes det er sjarmerende, men på en annen måte litt frastøtende mtp at jeg nok vil savne den nærheten hvis vi hadde blitt kjærester. Jeg har selv hatt kjæreste i fire år. Vi hadde ikke sex før vi hadde vært sammen i 3 mnd. Dette synes jeg var veldig passe. For meg er den nærheten virkelig det som er viktig for at kjærligheten skal holde seg og at vi ikke lenger bare skal ende opp som venner.

Men et spørsmål tilbake: Hvorfor skal du på død å liv vente til dere gifter dere? Er du ikke redd for å miste "den rette" hvis dere f.eks er sammen i to år, og til slutt orker han ikke være uten den nærheten lenger. Mao synes jeg du tar en sjanse du bør overveie når du tar ditt valg. Jeg mener IKKE at du skal la deg presse ti lå ha sex, og hvis du møter en type som går fra deg etter 3 mnd forfi du ikke vil ha sex bør du bare la han gå.

Dette er ikke ment som kritikk, men som et godt råd som du bør ta i betraktning når du sier du er i tvil.

Lykke til!

Simba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤
Det står respekt av din holdning, helt klart!

Beklageligvis så kan jeg ikke spytte i medvind her. Jeg kunne aldri ha giftet meg uten å vite at jeg og min kj¿re passet bra sammen i senga. Sex er såpass viktig for meg at jeg liksom må vite at det fungerer. Nå har jo ikke jeg sex for ¸yeblikket og lever så og si i s¸libat, men jeg vet i allefall at vi KAN fungere bra sammen.  

Uansett hva du bestemmer deg for, ¸nsker jeg deg lykke til!

Hvorfor har dere ikke sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Er det ikke rart hvordan samfunnet har forandret på ikke så veldig mange tiår? Før var det en dyd å ikke ha sex før ekteskapet, mens det nå er heller uvanlig å vente til ekteskapet.

Dersom det er riktig for deg å vente, så gjør du det. Selv vet jeg at det ikke hadde fungert for meg. Jeg slipper å lure på om jeg har gått glipp av noe siden jeg har et visst "sammenlikningsgrunnlag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...