Gå til innhold

Dra uten reiseforsikring?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har ikke reiseforsikring, har rett å slett ikke tenkt på å skaffe det.. Har du reist utenlands uten forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Nei. Ikke ville jeg gjort det heller. Man vet aldri hva som kan skje, og da er det greit å ha ting i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei aldri. Og reise uten reiseforsikring er idiotisk.

Jeg kommer alltid til og ha reiseforsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det trenger jo ikke å koste mye å få en reiseforsikring kun for en kort periode, så jeg vil si det er idiotisk å ikke kjøpe det.

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å reise uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Skjønner at det lønner seg å ha det etter svarene haer å dømme. Men er det for sent å skaffe nå? Jeg reiser i morgen natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis du reiser med en turoperatør, så kan de nok hjelpe deg ganske fort.

Ellers så vil jeg tror at forsikringsselskaper kan gi deg reiseforsikring på dagen hvis du kontakter de og du kan sende underskrift på feks. fax.

Tror det er så at du har forsikring fra det øyeblikket du har underskrevet kontrakten.

Ring i morgen tidelig, så får du sikker svar om det er mulig ganske kjapt.

Lykke til, og god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror det går an å kjøpe forsikring på nettet, se på www.europeiske.no

Her fant jeg dette:

11. Hvor nær avreise kan jeg bestille reiseforsikring over Internett ?

Kravet er at forsikringen må være betalt før avreisen. Betales forsikringen med kredittkort eller ved direkte belastning av bank konto, kan bestillingen skje helt frem til avreise tidspunktet. Hvis forsikringen skal betales med tilsendt giro, må denne bestilles minimum 7 dager før avreise

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har reiseforsikring opp og i mente tror jeg. Men det er ikke så lett å ha oversikt alltid. Er det ikke automatisk også forsikring hvis man bestiller og betaler reisen med mastercard? Mener å huske en forbrukerreportasje om at mange nordmenn ikke vet at de allerede er forsikret, på en eller annen måte, og kjøper ekstra, unødvendige reiseforsikringer. Og jeg er nok en av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har reiseforsikring opp og i mente tror jeg. Men det er ikke så lett å ha oversikt alltid. Er det ikke automatisk også forsikring hvis man bestiller og betaler reisen med mastercard? Mener å huske en forbrukerreportasje om at mange nordmenn ikke vet at de allerede er forsikret, på en eller annen måte, og kjøper ekstra, unødvendige reiseforsikringer. Og jeg er nok en av dem...

Jeg kjøpte avbestillingsgaranti når jeg bestilte flybilletter. Viste seg at reiseforsikringen hadde dekket det. ARg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Nei, jeg kjøper bare reiseforsikring dersom jeg har med meg dyre ting (laptop).

Når det gjelder ulykke/skade og legebehandling, dekkes dette gjennom EØS-avtalen. Man skal bare ta med seg en E-111-blankett fra trygdekassen, og så er man i boks. Og dette er som regel nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, jeg kjøper bare reiseforsikring dersom jeg har med meg dyre ting (laptop).

Når det gjelder ulykke/skade og legebehandling, dekkes dette gjennom EØS-avtalen. Man skal bare ta med seg en E-111-blankett fra trygdekassen, og så er man i boks. Og dette er som regel nok for meg.

Her står mer om E-111-blanketten, blant annet:

EØS-avtalen gir imidlertid ikke rett til gratis hjemreise. Reiseforsikring dekker mye mer enn den medisinske behandlingen, så E111 kommer bare i tillegg til reiseforsikringen. Men ordningen dekker sykdom man har før en reiser og ulykkesforsikring når aldersgrensen på 70/75 år passeres.

E-111 dekker bare behandling i det offentlige helsevesenet, mens med riktig reiseforsikring kan du benytte deg av det private helsevesenet - og i noen land er det stor forskjell på de to. E-111 dekker dessuten altså ikke hjemreise. Dessuten gjelder E-111 bare i EØS-land, naturlig nok.

E-111 sikrer bare at du slipper å legge ut for behandling i det offentlige helsevesenet i det landet du er i, for så å kreve det tilbakebetalt av folketrygden i Norge. Så jeg tror jeg ville hatt begge deler, hvis jeg var deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har helårs reiseforsikring like godt, den dekker alle typer skader og tap så lenge jeg ikke er hjemme og ikke på jobb/jobbreiser.

veldig greit, og den sikrer meg at dersom jeg blir syk i utlandet, så skal jeg aldri betale noe selv, alle kostnader skal dekkes direkte av forsikringen fra sykehuset jeg evt bruker. veldig greit.

jeg ville aldri reist uten reiseforsikring, både med tanke på tap av bagasje/lommebok/penger og med tanke på sykdom/skade mens jeg er i utlandet.

har du forsikring er du sikret for det meste om du får en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helårs reiseforsikring som OGSÅ dekker yrkesreiser og reiser uten overnatting. I tillegg gjelder ulykkesforsikringen hele døgnet, også når jeg ikke er på reise.

Selv om jeg aldri har hatt bruk for reiseforsikring når jeg har vært på reise ville jeg ikke drømme om å reise uten. Det er nå en gang greit å vite at man er dekket inn om ulykken skulle være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg har helårs reiseforsikring som OGSÅ dekker yrkesreiser og reiser uten overnatting. I tillegg gjelder ulykkesforsikringen hele døgnet, også når jeg ikke er på reise.

Selv om jeg aldri har hatt bruk for reiseforsikring når jeg har vært på reise ville jeg ikke drømme om å reise uten. Det er nå en gang greit å vite at man er dekket inn om ulykken skulle være ute.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri tatt sjansen på å reise uten forsikring.

Det er så mye som kan skje. Jeg kjenner mange som enten har havnet på sykehus/blitt skadet/mistet bagasje osv. og ting har opplagt vært mye lettere/greiere med forsikring.

I tillegg er jeg medlem i Norsk Luftambulanse - som vil kunne hente/bistå meg ved sykdom. En ting er at de fleste forsikringer sekker hjemreise - men i enkelte sammenhenger kan det være godt at du har medisinsk personell som skal følge opp når du skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke automatisk også forsikring hvis man bestiller og betaler reisen med mastercard?

Tror det er vanlig på kredittkort, ja. AmEx har i hvert fall.

Vi har også helårs. Da kan du miste solbrillene på bussen hjemme, og få igjen for det. For eksempel. (Ikke mine fra Lindex, kanskje... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Jeg har aldri, og ville aldri, reist noe som helst sted uten reiseforsikring. Det ville vært typisk at den gangen man reiser uten - DA skjer det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller aldri reist noe sted uten reiseforsikring.

Den var god å ha den gangen vi måtte avbryte ferien og komme oss hjem pga et dødsfall i veldig nær familie.

Vi bruker IF sin hele familien, sånn helårs som gjør at du er dekket i det du går ut døren hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...