Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Akkurat ferdig med "The Heretics: Adventures with the enemies of science" av Will Storr. 

Interessant bok hvor forfatteren møter på en rekke mennesker hvis overbevisning strider mot vitenskapen. Utover det benytter seg forfatteren av forskning fra bl.a. psykologi og neurobiologi for å gi en forklaring på de ulike overbevisningsmodellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Harry Potter and the Chamber of Secrets som forberedelse til høstens seminar hos Storywonk/Dear Mr. Potter (som begynner på fredag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.8.2016 at 23.28, Nikee skrev:

Stolthet og fordom av Jane Austen :rodmer:

Den 22.8.2016 at 0.13, Raptuza skrev:

NULL kontakt og motmakt. Ei bok om narsisisme av Linda Sweeney

Beklager, det skjedde noe rart med siteringen. Men den høres spennende ut! Er det en fagbok eller skjønnlitteratur?

Den 23.8.2016 at 19.42, Jerry Lee skrev:

For øyeblikket ingen.

Men "De vakreste" av Karin Slaughter ligger og roper på meg. ☺

Takk for tips! Det blir neste lydbok😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer er det bøkene til Robert Galbraith (aka J.K.Rawling) som har ligget på nattbordet mitt. Begynte i feil ende, så jeg er nå i gang med bok nr to, Silkeormen, men har allerede fullført de andre to.
Elsker alt av krim og gledet meg stort over å finne en "ny" krimforfatter. Syns bøkene er sånn litt over midt på treet i sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

A (Brief) History of Vice - How Bad Behavior Built Civilization av Robert Evans. 

Hvordan drukkenskap, dop, horeri og andre seksuelle sprell har vært med på å forme verdenshistorien og samfunnet vi lever i. Og at Stonehenge trolig ble brukt til å ha raveparty i de hine hårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 22.44, Hecubaa skrev:

Jeg likte også denne, og de to oppfølgerne er også veldig bra!
:tommel:

 Leste den ut på ett par dager, og jeg likte den kjempegodt.Gleder meg masse til å ta fatt på de to neste i serien! :-)

 

Begynte på "Songs for Willow Frost" av Jamie Ford for en stund siden, men klarer bare ikke å finne flyten i denne, så har ikke fått lest så mange sider enda. Akkurat det samme skjedde med den andre boken jeg har lest av samme forfatter "The Hotel on the Corner of Bitter & Sweet", så begynner å mistenke at Jamie Ford rett og slett ikke er "my cup of tea".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt begynt på Redemption Ark med Alastair Reynolds. Håper å endelig få litt mer ordentlig stoff om "The Inhibitors", han var litt innom temaet i Chasm City, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Miss_Sunshine* skrev:

 Leste den ut på ett par dager, og jeg likte den kjempegodt.Gleder meg masse til å ta fatt på de to neste i serien! :-)

 

Begynte på "Songs for Willow Frost" av Jamie Ford for en stund siden, men klarer bare ikke å finne flyten i denne, så har ikke fått lest så mange sider enda. Akkurat det samme skjedde med den andre boken jeg har lest av samme forfatter "The Hotel on the Corner of Bitter & Sweet", så begynner å mistenke at Jamie Ford rett og slett ikke er "my cup of tea".

Hvordan klarer dere egentlig dette? Jeg trenger uker på å lese ut en bok, selv om jeg virkelig digger boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...