Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

For et par timer siden gjorde jeg meg ferdig med Piken På Toget. 

En helt utrolig bok. En skikkelig pageturner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

før og i ferien leste jeg

For god til å være sann, Marian Keyes

Villa Magdalena, Santa Montefiore

Den engelske piken, Katherine Webb

Brevet av Kathryn Huges

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marcus Aurelius' "dagboksnotater". 

Anonymkode: 49927...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Svøm med dem som drukner av Lars Mytting og Hjertet er en ensom jeger av Carson McCullers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Dead until dark av Charlaine Harris. 

Akkurat ferdig med Percy Jackson and the titan's curse. 

Jeg føler meg skikkelig bakpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.7.2016 at 21.49, Nutz skrev:

Jeg tenkte det samme da jeg leste en annen bok av han, Karma, men jeg ble fort vant til skrivestilen og fullførte hele boken på 2 intensive dager haha. Spennende lesning!

Samme her, de siste 100 sidene fløy unna, haha! Jeg kommer nok til å plukke opp de andre bøkene i Ole Vik-serien etter hvert , ja! 

 

Nå har jeg kommet ca. 150 sider inn i "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold. Tja, hva skal man si, forvirrende, og selv om jeg kan kjenne meg igjen i noen situasjoner/tanker hun gjør seg, så synes jeg den for det meste er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat ferdig med Jordmoren fra Hope River, Patricia Harmann, koselig men litt vel detaljert om fødsler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7/25/2016 at 23.59, Miss_Sunshine* skrev:

Samme her, de siste 100 sidene fløy unna, haha! Jeg kommer nok til å plukke opp de andre bøkene i Ole Vik-serien etter hvert , ja! 

 

Nå har jeg kommet ca. 150 sider inn i "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold. Tja, hva skal man si, forvirrende, og selv om jeg kan kjenne meg igjen i noen situasjoner/tanker hun gjør seg, så synes jeg den for det meste er kjedelig.

Haha bare legg den fra deg, den tar seg ikke opp. Boken handler om absolutt ingenting og den er kjempelang.
Jeg ble skikkelig skuffet for "jo fortere jeg går...", altså boken hun skriver om at hun skriver i monstermenneske, er favorittboken min. Hadde skyhøye forventninger til monstermenneske etter å ha skrevet den, men da jeg var ferdig følte jeg hele boken var bortkastet tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoner av John Williams, Percy Jackson Lyntyven av Rick Riordan, Alt inkludert av Marit Eikemo - ja, jeg leser flere samtidig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 30.5.2016 at 18.08, Sylphrena skrev:

Akkurat begynt på Shadows of Self av Brandon Sanderson. Spennende saker :) 

 

Den 9.6.2016 at 12.47, sofie777 skrev:

Brandon Sanderson: Shadows of Self. På tide å komme seg videre i Mistborn-bøkene.

Har lest de tre Wax&Wayne bøkene i sommer, og ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget at den siste ikke var kommet... Det er litt av "problemet" med Sanderson som jeg ser det, han har så stor produksjon at jeg alltid forventer at det finnes en bok til. 

Har Elantris på kindlen, har dere lest den? Må holde meg opptatt mens jeg venter på at hans kal komme videre med Stormlight Archive :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fullført Jim Butchers Codex Alera (serie på seks bøker). Som fantasy går er de underholdende, actionfylte og akkurat passe langt unna de største klisjeene innen sjangeren. De to/tre første er også langt mer engasjerende enn de tre siste som bærer litt preg av å være pliktløp.

Bøkene skifter også brått retning når det kommer til antagonisten i historien ca midtveis, og føles dermed litt ute av takt med seg selv, nærmest. 

Alt i alt, ikke noe en må lese, men Butcher er en solid forfatter og absolutt verdt å sette seg inn i når man har fullført mer grunnleggende deler av fantasy-allmenndannelsen som The Neverending Story, The Wheel of Time og ASOIF.

... Så akkurat nå leser jeg teknisk sett ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på Barnepiken av Kathryn Stockett på lydbok. Skulle gjerne lest den, men har begynt å høre på lydbøker på jobb i stedet for musikk. 

Flott bok, det eneste er at jeg blir helt GAL av den dårlige oversettelsen. Flere steder er den ikke grammatisk korrekt en gang. Dårlige oversettelser er irriterende, men dårlig norsk er enda verre. Jeg leser vanligvis bøkene på engelsk hvis det er orginalspråket, men det er nå denne som ligger ute på Storytel.

Anonymkode: 5d0d9...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bokdamen skrev:

 

Har lest de tre Wax&Wayne bøkene i sommer, og ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget at den siste ikke var kommet... Det er litt av "problemet" med Sanderson som jeg ser det, han har så stor produksjon at jeg alltid forventer at det finnes en bok til. 

Har Elantris på kindlen, har dere lest den? Må holde meg opptatt mens jeg venter på at hans kal komme videre med Stormlight Archive :P

Elantris var den første boken av BS jeg leste da jeg hørte at han skulle ta over Wheel of Time fra avdøde Robert Jordan. Det er en av de beste fantasy-bøkene jeg noen gang har lest og må nok lese den igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...