Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ah ok, takk! Det var jeg ikke klar over. Jeg leste gjennom Wikipedia-artikkelen, og fant den ikke der, så gikk ut ifra at den ikke var blitt oversatt. Synd den ikke er å få tak i på norsk - hadde vært interessant å se hvodan den ble oversatt.

Jeg vil tro at du kan få tak i den på et bibliotek :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med Tilgi meg av Lori Nelson Spielman og De vakreste av Karin Slaughter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" ca halvveis inn i mursteinen av en bok og storkoser meg! Anbefales virkelig.  Original historie, veldig bra språk, alvor og humor i fin fusjon. 

Rett før denne leste jeg forresten "Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee.  Hadde lenge utsatt den da jeg hadde fått for meg at e  slik klassiker ville være tung og vanskelig,  men  neida.  Utrolig fin bok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagaen om isfolket, nr 31. 

 Margit Sandemo er kjempeflink. :sjokkert:

Anonymkode: e06e2...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 2.48, Lafemmemauvaise skrev:

Min bedre halvdel ga meg nylig "Die 13 1/2 Leben des Käpt'n Blaubär" (De 13 1/2 livene til Kaptein Blåbjørn) av Walter Moers - den samme forfatteren bak bl.a. Das Kleine Arschloch (Det lille rasshølet). 

703 sider med absurd humor fra kontinentet Zamonia, hvor bl.a. intelligens er en smittsom sykdom, ørsmå dvergpirater seiler upåaktet over havet, sandstormer er firkantede, og man finner gestalter som Skogsedderkoppheksa, Slarvebølgene, Brødblingsbøllene, Skipsnissespøkelset, osv. *

Gjett om jeg gleder meg!

*Boka foreligger meg bekjent ikke på norsk, så jeg har tillatt meg å oversette navnene

Denne finnes på norsk, jo :) Fantastisk søt bok! 

Anonymkode: 49eeb...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buddha på loftet av Julie Otsukas. Om japanske postordrebruder på 1920 tallet i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag med Den trille av Karin Slaughter og i gang med Mørk treenighet av sanne forfatter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2666 av Roberto Bolaño.  Har begynt for 3. gang, litt tung begynnelse synes jeg.  Men nå er jeg på s 60 og synes den lover bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så kom du, Kathleen MacMahon, skulle ønske den aldri tok slutt, men det var en grusom avslutning... 

 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror din på prærien av Edvard Hoem. Veldig bra!

Egentlig så sverget jeg på aldri mere Edvard Hoem etter at jeg ble tvunget til å lese Kjerleikens ferjereiser som 15 åring av en ivrig norsklærer. Men nå har jeg ombestemt meg, og har kjøpt to andre bøker av han også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Me before you" av Jojo Moyes.
Skulle i utgangspunktet ikke leses -
jobber i bokhandel, og når ALLE leser den og kommer med tilbakemeldinger får jeg litt.. Avsmak, rett og slett.
Men så så jeg traileren til filmen, og da var det gjort. Boka måtte leses!
Tatt meg en stund å komme i gang, men fra søndag og til nå har jeg lest godt over 400 sider - godt gjort til å være meg.
Ble akkurat ferdig, og.. Ja.. Den var bra! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rebecca av Daphne Du Maurier. Veldig bra og anbefales på det sterkeste.

Anonymkode: 80cc6...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. mai 2016 at 17.12, Rotehøna_21 skrev:

Nettopp lest ferdig Kidnappet av Stephen King. Nå skal jeg begynne med Vann til elefantene av Sara Gruen. :)

Var den bra? 

Anonymkode: 80cc6...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 22.06, AnonymBruker skrev:

Sagaen om isfolket, nr 31. 

 Margit Sandemo er kjempeflink. :sjokkert:

Anonymkode: e06e2...b9c

Det er hun, men bøkene blir bare dårligere og dårligere. De to siste bøkene ble rett og slett for sært etter min smak. Hadde ikke tålmodighet til å fullføre dem.

Anonymkode: 94c7c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leser nå Gillian Flynn - Flink Pike.

Men er klart en Yrsa Sigurdardóttir-tilhenger. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var den bra? 

Anonymkode: 80cc6...42b

Ja, andre gang jeg leser den. :) Men nå liker jeg Stephen King og hans verden da, selv om det kan bli litt sært. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...