Gå til innhold

Tips til bryllupsmiddag?


CurlySue78

Anbefalte innlegg

Vi skal ha:

Forrett: Fiskesuppe med breiflabb

Hovedrett: Kalkunfilet med en slags poteter(ikke helt bestemt enda), paprikasaus og grønnsaker.

Dessert: Karamellpudding

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Julibrud 06

Forrett:????

Hovedrett: Ytrefilé med fløtegratinerte poteter

Dessert: Appelsinmarinerte jordbær med sjokoladefondante og vaniljeis

Vi har ikke bestemt oss for forrett enda, men håper dette kan være noe litt spennende og nytt for mange. Så lenge vi har en såpass safe hovedrett, synes jeg det er gøy å finne på noe mer eksotisk til forrett.

Forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Litjtuppa_*

Henger meg på denne tråden jeg. Vi skal ha en biffgryte m/tilbehør til hovedrett, og is med multer og jordbær til dessert. Noen gode forslag til forrett som passer til??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Litjtuppa_*

Må ha en forret som ikke inneholder fisk eller salat, for det er gommen og mange andre så kresne på.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ha spekeskinke med melon og pinjekjerner til forrett

hovedrett: svine filet (indrefilet) med asparges og sesongens gr.saker, poteter og saus (hvilken type er ikke helt bestemt enda...)

dessert: cappuchino/ karamell kaker med bjørnebær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til forrett ha seranoskinke på salatseng med aprikos og valnøtter,

hovedrett blir kald, marinert villaks med sommerens grønnsaker, sandefjordsmør og nypotet. Dessert: Pannacotta servert med appelsin-, bringebær-og jordbærsalat.

Nam!

Vi gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er over et år til vi gifter oss, så vi har ikke tenkt så mye på det.  Kunne tenke meg å ha viltkjøtt til hovedrett ihvertfall.  Den beste deserten jeg noen gang har smakt var hvit toblerone musse (hvordan i huleste staves det!) med friske bær.  Hvis stedet vi er på klarer det, vil jeg gjerne ha det også.

Hvis du skal ha et stort selskap kan det være lurt å kjøre "safe" mat.  Ikke lett å finne spennende, eksotisk mat som 100 forskjellige mennesker liker.  Er det et mindre selskap, og du føler at du kjenner alles smak kan det være morsomt å kjøre med noe helt annet, som f.eks indonesisk.

:grine2: det staves mousse.....ler og ler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha

Forrett: Kremet kyllingsuppe

Mellomrett: Lakserullader (rullede lefser med røkelaks og snøfrisk ost og urter)

Hovedrett: Hjortefilet med ovnstekte Amadine poteter m/urter, stekt skogsopp, tyttebærkokte pærer, og smørkokt spisskål m/ baconbiter til. Skal ha en fløtesaus med prim!! Namme!!

Dessert: Hjemmelaget Nugatti is... (beste i verden)

Nattmat: Pølsefest! (sånn ca i to tiden)

Desserten blir satt på kakebordet, skal ha det rett etter hovedretten. Har vært i så mange brylluper som det kakebordet midt på natten er en skikkelig "party pooper", "På med lyset, nå er det kaker" Folk har egentlig kommet i festhumør og danser og koser seg, så skal man plutselig ha pause!! Hm.. nei, ikke å anbefale! Så etter kaker er det fest og dans!

Hvis jeg var deg ville jeg ha byttet rekkefølgen på de to første rettene.....dette pga metthetsgraden, og at lefserullene er nok mildere i smak en suppen. Super meny forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha svinekjøtt til hovedrett, men jeg syns svinestek med poteter er litt kjedelig.. men vet ikke helt hva man ellers kan ha av svin, når det er 80 gjester og alle skal forsyne seg selv.

Forslag til en god hovedrett med svinekjøtt? Så noen skulle ha flytt svin med kreps..  det hørtes spennende ut, men vi vil ikke blande inn sjømat.

Syns dere potetpure med en eller annen god smak (som oliven) er godt? Eller kjedelig? Potetmos er jo ikke så elegant.. men pure er veldig godt! Jeg er redd for at folk skal forsyne seg så mye at det blir lite mat for noen.. men det tar vel kokken hlyde for sikkert..?

Gode tips mottas med stooor takk!! :)

Svin indrefilet, penslet med pesto og med en spekeskinke/parmaskinke/serranoskinke rundt er veldig godt. Kan ha en rødvinsaus til, og de fleste poteter og grønnsaker passer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha svinekjøtt til hovedrett, men jeg syns svinestek med poteter er litt kjedelig.. men vet ikke helt hva man ellers kan ha av svin, når det er 80 gjester og alle skal forsyne seg selv.

Forslag til en god hovedrett med svinekjøtt? Så noen skulle ha flytt svin med kreps..  det hørtes spennende ut, men vi vil ikke blande inn sjømat.

Syns dere potetpure med en eller annen god smak (som oliven) er godt? Eller kjedelig? Potetmos er jo ikke så elegant.. men pure er veldig godt! Jeg er redd for at folk skal forsyne seg så mye at det blir lite mat for noen.. men det tar vel kokken hlyde for sikkert..?

Gode tips mottas med stooor takk!! :)

Potetpure og potetmos er supertrendy og veldig godt. Passer godt til bryllup også. Urter er godt i, stekt sopp i små biter, soltørket tomat, oliven osv....passer også bra til svinefileten jeg snakket om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrett:????

Hovedrett: Ytrefilé med fløtegratinerte poteter

Dessert: Appelsinmarinerte jordbær med sjokoladefondante og vaniljeis

Vi har ikke bestemt oss for forrett enda, men håper dette kan være noe litt spennende og nytt for mange. Så lenge vi har en såpass safe hovedrett, synes jeg det er gøy å finne på noe mer eksotisk til forrett.

Forslag???

En god og litt frisk og anderledes forrett er chevice (uttales sjevisj)

Skjer tynne skiver av fersk laks...legg de på ett brett og press sitron og lime over, dette setter igang en prosess i fisken, så den blir kokt uten varme. Drypp på litt olivenolje salt og pepper. Server dette med en salat og avokadokrem (avkado, rømme, sitron, salt og pepper i foodprosessor)

Hvis du legger skivene flatt på en tallerken, en bunt med salat på midten oppå fisken og litt avokadokrem rund.....nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha en forret som ikke inneholder fisk eller salat, for det er gommen og mange andre så kresne på..  :ler:

utrolig mange gode supper da. Feks blomkålsuppe med bacon, aspargessuppe med friske asparges.....gå inn på www.artoftaste.no og søk på supper, kansje du får noen ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var en gang i et 50-årslag hor de serverte tapas. Kjempegodt og veldig sosial mat. Litt mindre høytidelig enn noe av det andre som er foreslått her, men man er hvertfall garantert at alle finner noe de liker siden man kan ha mange retter. Folk forsyner seg selv med det de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_Alexandra_*
Vi skal ha

Forrett: Kremet kyllingsuppe

Mellomrett: Lakserullader (rullede lefser med røkelaks og snøfrisk ost og urter)

Hovedrett: Hjortefilet med ovnstekte Amadine poteter m/urter, stekt skogsopp, tyttebærkokte pærer, og smørkokt spisskål m/ baconbiter til. Skal ha en fløtesaus med prim!! Namme!!

Dessert: Hjemmelaget Nugatti is... (beste i verden)

Nattmat: Pølsefest! (sånn ca i to tiden)

Desserten blir satt på kakebordet, skal ha det rett etter hovedretten. Har vært i så mange brylluper som det kakebordet midt på natten er en skikkelig "party pooper", "På med lyset, nå er det kaker" Folk har egentlig kommet i festhumør og danser og koser seg, så skal man plutselig ha pause!! Hm.. nei, ikke å anbefale! Så etter kaker er det fest og dans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi ikke er forlovet oss ennå, så har vi snakket litt om bryllup og mat.

Han vil ha tomatsuppe med macaroni til forrett, men den skal diskuteres... Jeg elsker mat, og jeg liker å prøve nye ting, så jeg har lyst på noe spennende, men vi skal nok komme til en enighet...

Han er fast bestemt på dronning maud puding, jeg synes dette er litt standard, men det er greit nok... Vi får se på årstid og alt det der før vi bestemmer oss...

Jeg kunne godt tenkt meg noe med fisk, men...

Som sagt vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde steinbitfilet i bryllupsmiddagen vår. Den hadde vi tatt sammen med noen gode venner da vi dykket dagen før bryllupet, og den var bare snaddergod, og passet godt for oss.... Litt sjanser må man ta her i livet, hva hvis vi ikke hadde fått tak i steinbiten??? (Det var heldigvis ikke så stort bryllup...)

Ellers har jeg i et bryllup en gang smakt marinert reinsdyrkjøtt servert på skiver av einebusker, det gav en nydelig smak til kjøttet og var bare helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fru
Vi skal ha bryllup midt i august, og prøver å bestemme oss for middag... Men det er så vanskelig :) Vi har fått beskjed at de lager nesten hva som helst der vi skal ha festen, -så det er bare å velge...

Er det noen som har noen gode tips??

Hei!

Vi hadde parmaskinke med tomat, pesto, melon og parmesan til forrett- NAM!!

Hovedrett var kalvefilet med ulike grønnsaker, blant annet sopp, og rosmarinsaus. Til dessert hadde vi en liten sjokoladekakebit med is og bær. BLe litt mektig med kake, men bær var nydelig!

Vår erfaring var at vi ved å "safe" litt på maten fikk mette og VELDIG fornøyde gjester.

Lykke til med valg av meny,er ikke så lett å velge;) Dere finner sikkert noe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...