Gå til innhold

Tips til bryllupsmiddag?


CurlySue78

Anbefalte innlegg

Vi skal ha bryllup midt i august, og prøver å bestemme oss for middag... Men det er så vanskelig :) Vi har fått beskjed at de lager nesten hva som helst der vi skal ha festen, -så det er bare å velge...

Er det noen som har noen gode tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha bryllup midt i august, og prøver å bestemme oss for middag... Men det er så vanskelig :) Vi har fått beskjed at de lager nesten hva som helst der vi skal ha festen, -så det er bare å velge...

Er det noen som har noen gode tips??

Forrett: Grillet ørret på urtesalat med frisk rømmedressing

Hovedrett: Indrefilet av okse, men pommes Anna, Sauterte grønnsaker, stekt skogsopp og rødvinssaus

Dessert: Creme Brulee med bringebærsorbet

Vi kjører safe :) Satt også sammen menyen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått en kjempedyktig kokk til å lage middag for oss. Forrett - laksepate, Hovedrett - Reinsdyrsfilet med mye godt tilbehør, dessert - multekrem.

Denne menyen passer for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

og siden mange av vår familie er kresen på mat så blir det hos oss...

tomatsuppe/blomkålsuppe

svinestek med grønnsaker og poteter og brun saus

og is til dessert...

kveldsmat blir flotte smørbrød og kaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde:

Forett; skinke...

Hovedrett; slevfisket vildlaks fileer, med sopp, asparges og noen poteter jeg ikke husker navnet på.... også en saus da selvfølgelig...

dessert; jordbærsorbee med sjokolad og en litt syrlig saus....

Valgte fisk fordi en ikke blir så tung i magen av det i varmen, og fordi jeg har en mann som er enromt aktiv laksfisker på hobbybasis...

Også måtte vi jo ha jordbær - uten å bare ha vanlig jordbær...

Var namnam! Alt ble spist opp - og ingen måtte sove etterpå...

Var gså i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over et år til vi gifter oss, så vi har ikke tenkt så mye på det. Kunne tenke meg å ha viltkjøtt til hovedrett ihvertfall. Den beste deserten jeg noen gang har smakt var hvit toblerone musse (hvordan i huleste staves det!) med friske bær. Hvis stedet vi er på klarer det, vil jeg gjerne ha det også.

Hvis du skal ha et stort selskap kan det være lurt å kjøre "safe" mat. Ikke lett å finne spennende, eksotisk mat som 100 forskjellige mennesker liker. Er det et mindre selskap, og du føler at du kjenner alles smak kan det være morsomt å kjøre med noe helt annet, som f.eks indonesisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde spekematbuffet (med litt ekstra) - det ble veldig godt mottatt. Mange sa de synes det var en bra vri istedenfor middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal prøve å snakke med kokken om å lage til en meny med viltkjøtt, men med en litt eksotisk og annerledes vri. Da får jeger-sambo det han ønsker seg, og jeg får det litt eksotiske preget som jeg ønsker meg. Håper vi får det til. :)

Ellers er jeg enig med dere som sier at det er bra å ha litt lette retter om sommeren. Kokken vår har et forslag med kyllingfilet som ser utrolig godt ut, men jeg er usikker på om det er litt for "vanlig" i et bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bedre med litt "vanlig" mat som man vet at alle gjestene kan like enn å kjøre noe veldig spesielt som kanskje noe av gjestene ikke liker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha koltbord med 1 varmrett ved siden av, enten Finnebiff eller Stoganoff gryte. Så forsyner gjestene seg selv,enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha

Scampi til forrett.

And med appelsinsaus og råstekte poteter (det er vist poteter som er duppet i olje og sukker og stekt i ovenen) og årstidens grønnsaker til hovedrett

Hjemmelaget vaniljeis med jorbær, bringebær, blåbær og gul melon til dessert.

namnam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha bryllup midt i august, og prøver å bestemme oss for middag... Men det er så vanskelig :) Vi har fått beskjed at de lager nesten hva som helst der vi skal ha festen, -så det er bare å velge...

Er det noen som har noen gode tips??

Vi skal ha:

Forrett:

Røkelaksmousse med estragonrømmesaus, salat og brød.

Hovedrett:

Fylt indrefilet av svin med krepsehale-stuffing, kremet eple/tomat saus, grønnsaker og Hässelbackpoteter.

Dessert:

Eksotiske frukter i en lun karamellisert saus, iskrem og mandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maibrud_*

Vi skal ha

Forrett: Kremet kyllingsuppe

Mellomrett: Lakserullader (rullede lefser med røkelaks og snøfrisk ost og urter)

Hovedrett: Hjortefilet med ovnstekte Amadine poteter m/urter, stekt skogsopp, tyttebærkokte pærer, og smørkokt spisskål m/ baconbiter til. Skal ha en fløtesaus med prim!! Namme!!

Dessert: Hjemmelaget Nugatti is... (beste i verden)

Nattmat: Pølsefest! (sånn ca i to tiden)

Desserten blir satt på kakebordet, skal ha det rett etter hovedretten. Har vært i så mange brylluper som det kakebordet midt på natten er en skikkelig "party pooper", "På med lyset, nå er det kaker" Folk har egentlig kommet i festhumør og danser og koser seg, så skal man plutselig ha pause!! Hm.. nei, ikke å anbefale! Så etter kaker er det fest og dans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mellomrett: Lakserullader (rullede lefser med røkelaks og snøfrisk ost og urter)

Lakserullader er nesten det beste i verden! Alle burde ha det i bryllupet sitt syns jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha svinekjøtt til hovedrett, men jeg syns svinestek med poteter er litt kjedelig.. men vet ikke helt hva man ellers kan ha av svin, når det er 80 gjester og alle skal forsyne seg selv.

Forslag til en god hovedrett med svinekjøtt? Så noen skulle ha flytt svin med kreps.. det hørtes spennende ut, men vi vil ikke blande inn sjømat.

Syns dere potetpure med en eller annen god smak (som oliven) er godt? Eller kjedelig? Potetmos er jo ikke så elegant.. men pure er veldig godt! Jeg er redd for at folk skal forsyne seg så mye at det blir lite mat for noen.. men det tar vel kokken hlyde for sikkert..?

Gode tips mottas med stooor takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha svinekjøtt til hovedrett, men jeg syns svinestek med poteter er litt kjedelig.. men vet ikke helt hva man ellers kan ha av svin, når det er 80 gjester og alle skal forsyne seg selv.

Forslag til en god hovedrett med svinekjøtt? Så noen skulle ha flytt svin med kreps..  det hørtes spennende ut, men vi vil ikke blande inn sjømat.

Syns dere potetpure med en eller annen god smak (som oliven) er godt? Eller kjedelig? Potetmos er jo ikke så elegant.. men pure er veldig godt! Jeg er redd for at folk skal forsyne seg så mye at det blir lite mat for noen.. men det tar vel kokken hlyde for sikkert..?

Gode tips mottas med stooor takk!! :)

Potet er liksom det som passer best til svinestek, synes ihvertfall jeg. Hva med fløtegratinerte poter eller pommes anna til? Også ville jeg hatt noen spennende grønnsaker til. Det er ofte tilbehøret som gjør om en rett er spennende eller kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en frukt- og grønnsaks-bygd, vi valgte lokale retter.

Forrett: Kremet blomkålsuppe med masse blomkål og hjemmelagde urterundstykker til.

Hovedrett: Lammestek med fløtegratinerte poteter og masse spennende grønnsaker.

Dessert: Is med friske jordbær (heldigvis ble jordbærene i bygda vår modne i rett tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...