Gå til innhold

OREOKAKE


silja

Anbefalte innlegg

Har sett flere tråder der det etetrlyses oppskrift. Ville bare dele denne, den er aldeles nydelig! Har bare fått skrytt ;)

Skjønt, ingen kan jo sammenlignes med Peppes eller den som fåes på butikken i Oslo - som jeg ikke husker navnet på. Men uansett, så er dette en god kake!!!

OREO DREAM - KAKE

Dette trenger du:

- ca. 450 g Oreo Cookies (eller annen sjokoladekjeks med fyll)

- 100 g smeltet smør

- 2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Philadelphia 225 g) - myknet

- 2,5 dl melis

- ca 3,5 dl piska krem (Menkomel Wipping egner seg bra)

- 2,5 spiseskjeer sukker

- 1 pose sjokolademousse Toro

- 3 dl melk til moussen

Fremgangsmåte:

1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter. Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.

Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus.

La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for oppskrift! Høres kjempegodt ut, men jeg tror ikke jeg har hjerte til å mose de fine, kjære Oreo-kjeksene jeg har, for jeg får ikke tak i dem på Sørlandet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Kristine_*

"den som fåes på butikken i Oslo"

-Deli de luca? Der får du iallefall deilig oreokake.

Og på fridays, bare der i en slags is-form. Og som du sier, peppes samt egon sine er også gode.

Oreokake<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_Laura_*
Fantes lite Dots i 2006, når denne tråden ble startet. ;)

Men likevel et bra tips til oss som leser den nå, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...