Gå til innhold

Ideer til utdrikningslag?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Naa har jeg gaatt 11 sider tilbake i forumet her, og ikke en traad om ideer til ting man kan gjoere paa utrdrikningslag....

Saa derfor spoer jeg: hva vil dere bruder helst skal skje i utdrikningslaget? Jeg skal arrangere for min beste venninne. Vil at det hele skal vaere geoy, men "sivilisert" - altsaa ingen merkelige kostymer, kyssing av fremmede og fyll og spetakkel. Men ikke saa kjedelig at folk sovner heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper på flytur/helikoptertur, fallskjermhopping eller go-cart...

Ellers hadde det vært hyggelig med en "picnic i det grønne" sammen med alle jentene! (Evt ha backup innendørs hvis været ikke skulle være med.)

Minigolf kunne jo også vært noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på flytur/helikoptertur, fallskjermhopping eller go-cart...

Ellers hadde det vært hyggelig med en "picnic i det grønne" sammen med alle jentene! (Evt ha backup innendørs hvis været ikke skulle være med.)

Minigolf kunne jo også vært noe.

:ler: Hjelpe meg, er det virkelig slike forventninger bruder naa for tiden har?! De forslagene (bortsett fra picnic og minigolf) er jo sinnsykt dyre!! Tviler paa om venninnene til "min" brud er villige til aa betale saa mye....

Noen som har noen rimeligere forslag? *minigolf og picnic er notert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go-cart kjøring er jo ikke SÅ dyrt da... Og så er det fryktelig morro!

Pleide å kjøre litt sammen med min forlover, så jeg håper hun tenker på det!

Ønsker er ikke det samme som krav! Hadde vært fornøyd med en samling av venninner hjemme hos en av dem jeg! Kanskje hadde alle tatt med litt mat hver?

Er jeg heldig hadde de også funnet på en liten symbolsk greie som "gave" som vi alle kunne hatt morro av.

(Utkledning trenger heller ikke være så ille, hvis det holdes innenfor husets fire vegger!)

Alternativer til minigolf er jo "boccia", crocket, volleyball o.l. Som man kan sette opp i sin egen hage, hvis man har en. (Eller på en plen et sted.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er viktig å se an bruden.

Hun vi skulle feire den gangen jeg skulle arrangere utdrikningslag er vennekjær og glad i å synge/ musikk. Derfor valgte vi å være hjemme hos en av oss med en del venner.

Dette er vel kort hva vi gjorde (hun var veldig fornøyd):

1. Kidnappet henne om morgenen. (Vekket henne og ga henne 10 minutter til å kle på seg og pakke ned toalettsaker) Det var full baluba med en haug jenter med ballonger og hoi og skrik.

2. Kjørte henne til massasje/ SPA (med bind for øynene)

3. I mellomtiden dro vi andre hjem til huset og gjorde i stand lunsj som vi spiste da hun og forloveren kom tilbake fra SPA.

4. Ettersom lunsjen innebar en god del sjampanje, var det rett ut i hagen og ha konkurranser. Vi delte inn i lag og hadde diverse konkurranser.

5. Utover dagen satt vi i sola og pratet og koste oss. Da sola gikk ned, gikk vi inn og lekte en hjemmelaget "beat for beat." Det slo godt an!

6. Etterpå var det tid for middag (som var gjort klart på forhånd) og så dro vi ut på byen.

Det er noen år siden, men jeg tror jeg fikk med det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være forlover til venninna mi (yesss, endelig har jeg grunn til å delta på dette forumet :hoppe: ), og skal holde utdrikningslag. Hun er ganske stille av seg, men er kjent for å ta av i godt selskap. Foreløpig er planen å ta henne med på et ridesenter, da hun alltid likte å ri og stelle hester før. Etter det har jeg vurdert SPA eller lignende, og på kvelden vurderer jeg et godt, gammeldags dildoparty! Tror ikke det er sååååå dyrt å få en vert fra Kondomeriet e.l. på besøk (noen som vet?). Innimellom dette har vi såklart tenkt å spise god mat og ha det kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_SnartFru_*

Jeg håper på en hyggelig samling med gode venninner, god mat og god drikke. Gjerne på en hytte (gjerne mine foreldres, og det er ikke usannsynlig siden min søster er forlover).

Spa hadde vært deilig, men er ikke noe must på noen måte.

Vil ikke at det skal koste masse å være med i utdr.laget mitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer jo an på hvordan venninnen din er da. Men med mindre hun har spesiell interesse for fallskjermhopping og gokart, ser jeg ingen grunn til at dette skal foregå i utdrikningslaget. Jeg har ikke slike interesser, og hadde blitt veldig skuffet hvis dette hadde vært en post på programmet i mitt utdrikiningslag. Jeg hadde faktisk ikke hoppet hvis det var fallskjerm, og da hadde jo de pengene bare vært bortkastet.

Jeg syns det er koselig med aktiviteter der alle kan delta. F.eks skjønnhetssalong der alle kan få lagt sminke mens bruden kanskje får sminke + noe ekstra. Eller være hjemme hos noen (eller på restaurant) og lage gourmet-mat sammen. Piknik er selvsagt også koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med i to utdrikningslag. I det ene fikk bruden svevefly, vi spiste deilig lunch og så dro vi opp i skogen. Der lekte vi forskjellige leker, grillet og sov i lavo. Dagen etter var det frokost, etterfulgt av spa-bad (Holem Fjordhotel). Det kostet ca. 500 kr pr. person, alt innkludert, men uten noe særlig alkohol.

Det andre utdrikningslaget, ble holdt søndagen før bryllupet, etter avtale med bruden. Derfor var det også mere rolig. Vi var på gårdsbesøk (melket kuer, flyttet hester, ordnet hos griser etc.), rapelerete, malte på glass og avsluttet med grilling. Det kostet ikke mange penger, kanskje 300.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det har jeg vurdert SPA eller lignende, og på kvelden vurderer jeg et godt, gammeldags dildoparty! Tror ikke det er sååååå dyrt å få en vert fra Kondomeriet e.l. på besøk (noen som vet?).

Dette er vel gratis regner jeg med. Det de har inntekt på er jo det folk ventuelt bestiller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt en titt på utdrikningslag.no?

Ellers har jeg kommet over følgende ting i min jakt på min jakt etter aktiviteter:

*Leie badeavdeling/spa med massasje til bruden

*Spille inn cd (evnt. med tilhørende videoinnspilling)

*vinsmaking

*smykkekurs

*kurs i cocktailmiksing

*magedans/linedance/flamenco

*dildoparty

*karaoke

*klatring

*glazed and amused

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er koselig med aktiviteter der alle kan delta. F.eks skjønnhetssalong der alle kan få lagt sminke mens bruden kanskje får sminke + noe ekstra. Eller være hjemme hos noen (eller på restaurant) og lage gourmet-mat sammen. Piknik er selvsagt også koselig.

:Nikke: Godt poeng, hyggelig naar alle faar delta.

Takk for mange gode tips, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Her var mange gode ideer;-)

Hva er * Glaced and amused???

Et sted hvor alle i utdrikningslaget kan male på keramikk, så får bruden et personlig servise etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_Inga_*

Jeg ville nok hatt et fallskjermhopp, en time på spa/hudpleie. Evt gocart, paintball eller luftballongtur? Stå wakeboard/kite...

Så hadde det vært hyggelig å leie inn en fotograf som kunne ta bilder av alle som var på utrikningslaget etterpå evt kunne fulgt med hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-akkuratferdigmedutdrikking

Jeg var akkurat med og arrangerte utdrikking, som kom på 700kr pr pers (13 personer totalt). Vi gjorde følgende:

1) Bruden ble hentet på motorsykkel og kjørt til første destinasjon der alle ventet

2) Go-cart med påfølgende premiering og champagne til alle

3) Taxi til neste destinasjon

4) Litt medbrakt mat og kaffe + farris og juice

4) Magedans-kurs (1 time med påfølgende fotosession)

5) Gå-tur med rebusløp (gjemt gaver på veien) som inkluderte å handle ting for ca 200 kr totalt

6) Middag med tapas levert på døra, klemmegaver til bruden og 2 glass champagne til hver

7) Taxi inn til byen og inngangspenger på utested

Alkohol utover dette dekket hver enkelt selv. Drikke til bruden var dekket av våre 700kr. Syns vi fikk gjort veldig mye for pengene og opplevd masse fint sammen!

Hvis vi hadde laget maten selv i stedet for å bestille tapas, hadde vi spart 150kr hver.

Lykke til med planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper mitt utdrikningslag blir billig for de som skal være med. Ønsker ikke å tyne penger ut av folk. Jeg vil ikke opp i lufta eller til vanns. Ønsker at vi kan gå ut å spise, og så reise hjem til noen, hvor vi kan ha litt leiker, beat for beat er moro..., drikke litt, spise litt igjen, rett og slett en jente-kveld, men god stemning, mat og drikke, og gode venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hei Holly!

Lillesøsters utdrikningslag er det koseligste jeg har vært i! Det kom på 360 kroner per pers...

Hun ble henta hjemme, visste ingenting, og fikk lov til å dusje og kle seg. Fikk ei liste med diverse hun skulle ta med, halvparten bare bull, men dermed ble ikke så mye røpet heller. I tillegg fikk hun ei lita bok med glimt/rebuser av hva som kom til å skje.

Så ble hun satt på t-banen med en låst sekk på ryggen, som med ujevne mellomrom spilte høylydt Rednex musikk, og hun måtte drikke eplejuice av fløtekartong... (dette var det eneste superteite, men det var faktisk morsomt, resten av gjengen satt og observerte og tok bilder og latet som vi ikke kjente henne....)

Så var det hjemmelaget tapaslunsj, før vi dro på teaterskolen og hadde teatersport. Hun ble utkledt som prinsesse, og fikk utlevert replikker, og trodde selvsagt bare det var oss og henne, før det midt i en replikk kommer løpende og dårlig nynorskpratende godt kjent råkjekk skuespiller som er søs store helt. Lillesøs har kjendisangst, veldig. Han beskyldte henne for å svikte henne ved å gifte seg med en annen, kastet blomster og var i det hele tatt veldig søt og morsom... Og Søs, som stadig har hatt et lite crush på fyren ble en smule satt ut, for å si det sånn. Spesielt med de spesiallagede replikkene hun måtte si...

Så dro vi på hyttetur, der var det vin, mat, dans og sosialt samt at hun fikk en cd hvor alle som var med hadde gitt en sang de forbandt med henne, og quiz om henne. Den hadde jeg og ei venninne laget, slik at man ble kjent med ulike faser av livet hennes. Alle hadde også med en liten gave, som fortalte om forhold mellom brud og giver, og hun skulle gjette hvem gaven var fra. Vi festet til lyse morgen, og hadde deilig frokost. Hun var storfornøyd. Det ble selvsagt laget video som ble vist under kaffen i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...