Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har du ikke noe godt å si, siste gjest, så hold kjeft og gå og lek i trafikken.

:klappe::klappe::klappe:

Det er visst mange gjester som er innom på disse sidene. Tror jeg må få et brukernavn. Jeg synes disse sidene er helt topp; jeg får motivasjon til å gjøre husarbeid når jeg vet det er flere som gjør det samme som meg.

Er det forresten noen som har en utfordring til i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle dere som virkelig er interessert i denne tråden; Montepulciano, Malin, gjest m.fl. Kanskje vi bør fortsette i en ny tråd med ny overskrift? Det har kommet så mange negative kommentarer at jeg mister litt av gnisten. :overrasket:

Jeg synes dere uttalte så flott i går med at ungene kommer først osv. Det gjør de selvfølgelig hos meg også; det er derfor jeg alltid er på etterskudd med husarbeid - jeg er veldig glad i å bruke tida sammen med dem, men jeg bør lære dem litt bedre at vi kan kanskje jobbe litt sammen med husarbeid og samtidig kose oss. De har godt av å se at det kreves litt jobbing for å holde et hus i orden, uten at det trenger bli misstemning i heimen av den grunn. Men vi må begrense oss. Men jeg personlig blir i dårlig humør når alt flyter, og da tror jeg ungene synes det er bedre at jeg jobber litt i huset først, så blir jeg i kjempehumør når det er deres tur til å få oppmerksomhet etterpå.

Derfor synes jeg det er så flott å få litt inspirasjon her; når jeg først har noen ledige minutter er det vanskelig å vite hvor jeg skal begynne når jeg er alene. Da stresser jeg bare rundt og ser rot overalt. I dag hjalp det på humøret å se inn i det rene kjøleskapet; da klarte jeg å overse det andre. Ble litt mer opptimistisk, jeg! :)

Montepulciano; jeg gleder meg virkelig på dine vegne over kjøkkenvaskinga di i helgen! Så flink du var!

Malin; du fikk jo virkelig gjort mye i går du også! Så flott med samboeren din som hadde vaska kjøkkenet!

I dag gleder vi oss over rene kjøleskap, ryddige hotspots og skinnende vasker!

I kveld skal jeg legge frem klær til i morgen. Dette har jeg prøvd å gjøre før, men det sklir som regel ut etter noen dager....

Hva blir dagens utfordring?

Hilsen den positive gjesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at vi bør starte en ny tråd med et nytt navn. Vi har jo fått så mye pepper for denne... :tristbla: . Hva skal vi kalle den? Husarbeid ~ oppmuntringstråd , eller noe sånt ? Og gjester, - kan dere ikke registrere dere? Da blir vi bedre kjent :) .

Jeg blir virkelig i godt humør av å se på det ryddige og rene kjøkkenet mitt! Og bare det burde jo virkelig motivere meg til å svinge kosten oftere, for jeg blir sååå glad når det er rent og pent her :) !

Skittentøyskurvene er tomme for klær, nå venter jeg bare på at klærne skal tørke. Planene videre idag er: Rydde klærne, ta to hot spots, shine sinken, legge frem klær til i morgen og tørke støv av tv'ne og tv-benkene :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i navneforslag til ny tråd, Malin!

HUSARBEID-OPPMUNTRINGSTRÅD

- MED DAGLIGE UTFORDRINGER

er mitt forslag til underlinje. Ta gjerne med et postikon på siden, da er den så lett å kjenne igjen hver gang vi skal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-susann

Se der hadde vi fått nytt navn på tråden, det var jo veldig greit!

Hvordan går det med dere? Skinner vasken fortsatt? Det gjør min, men det er litt verre med det andre som var planen i dag. Jeg har ikke tørka støv av fjernsynet og har heller ikke lagt frem klær til i morgen (til ungene)... :tristbla:

MEN; hotspot'en min er ryddig, vasken skinner som nevnt og jeg har vaska/rima av fryseren under kjøleskapet i dag sånn som jeg nevnte i går. Så jeg er faktisk veldig fornøyd med meg selv likevel. Jeg har holdt kjøkkenet ryddig og hatt overskudd til ungene og besøkene deres. :)

Det var deilig å få orden på den fryseren, så jeg tror jeg tar tv-en i morgen i dagslys. Det er jo ikke så store jobben. Når det gjelder klær, har jeg en stor jobb der i morgen. Med en familie på 5 blir det myyye klææær....hvertfall nå når ungene er under 8 år.

Men jeg er full av pågangsmot når det gjelder husarbeid, synes det er så spennende å lese om hvordan det går hos dere. Det inspirerer meg virkelig, og jeg er spent på utfordringen i morgen. Når en først begynner med noe en ikke gjør hver dag, får en faktisk lyst til å jobbe mer.

Men nå er jeg trøtt, ungene er i seng og jeg vil kose meg med litt is fra min nyvaskede fryseboks før jeg kryper til køys litt tidlig i kveld.

I morgen er jeg klar til nye utfordringer!!

PS-Skulle ha registrert meg, men gidder ikke det enda. Men jeg kan kalle meg Susann foreløpig :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg snike meg inn her... Med helfrelst-dataspill-mann (les; voksen guttunge) som ikke ser ut til å se alt jeg gjør for at det skal være ryddig og fint i huset... og seks ildere og deres eier (venninne/leieboer) som hjelper til når de har tid... kunne jeg trenge oppmuntring og utfordringer på husarbeid-kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-susann
Kan jeg snike meg inn her... Med helfrelst-dataspill-mann (les; voksen guttunge) som ikke ser ut til å se alt jeg gjør for at det skal være ryddig og fint i huset... og seks ildere og deres eier (venninne/leieboer) som hjelper til når de har tid... kunne jeg trenge oppmuntring og utfordringer på husarbeid-kanten...

Her er du hjertelig velkommen!! :klem: Vi trenger akkurat slike som deg!!

Som du forstår er vi nokså i startfasen her inne. Du legger igrunnen opp litt selv hva du har lyst til å gjøre, men vi har daglige utfordringer som du kan gjøre dersom du har lyst.

Uansett; her er det LOV Å SKRYTE - både av andre og ikke minst av seg selv for den minste ting som blir gjort av husarbeid. Poenget er at det ikke må bli så mye arbeid at det går utover unger eller søvn. En skal trives med det en gjør.

Vi har begynt med å holde kjøkkenvasken blank og fin daglig. Deretter har vi rydda bort minst en haug med rot =hotspot (aviser, reklame, ting og tang som samler seg i en haug). Denne hotspot'en må holdes borte.

Ellers har du sikkert lest om våre daglige utfordringer. Du er veldig velkommen til å komme med tips om slike utfordringer.

Håper å høre mer fra deg også! Alltid spennende å høre hvordan dagen deres har vært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-Susann

God morgen!

Forslag til dagens utfordring:

- Rydde en skuff med sokker...! :ler:

Enten det er dine egne eller en av ungene. Det pleier alltid være noen som er for små, har hull, mangler par eller med et grusomt mønster som en aldri bruker.

Ellers var det å huske

- skinnende oppvaskbenk

- ryddig hotspot

- legge frem klær til i morgen

Ha en god dag!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Bobeline :klem: ! Det er så koselig med flere! :)

Jeg er enig meg deg Susan, blir så mye mer inspirert når jeg får litt back up her :) ! Og det er så fint å se hvordan andres dag har vært! Var så veldig trøtt igår at jeg glemte hele hot-spot'en... Skal kaste meg over to idag med nytt mot. Har en på skrivebordet og en på kommoden i entreén, så i løpet av dagen skal de være ryddet ;) .

Sokkeskuffene ja! God idé, - det er som du sier Susan, mange par som kan lukes ut der...

Gleder meg veeeldig til oppusinga vår er ferdig!!! Så blir det så mye lettere å manøvrere en støvsuger f.eks rundt omkring her... Nå klarer vi nesten ikke å manøvrere oss selv rundt gipsplater, og diverse heller :forvirret: . Alt er kaos! Men i løpet av uka er mye gjort :-D !

En god dag til dere også :hoppe: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er ryddet :) Og sokkeskuffer :) Da gjenstår skinnende oppvaskbenk og å rydde vekk rot-haugen... Den siste er mest problematisk... For når den er ryddet bort, kommer de andre og lager en ny samme kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er ryddet  :)  Og sokkeskuffer  :) Da gjenstår skinnende oppvaskbenk og å rydde vekk rot-haugen... Den siste er mest problematisk... For når den er ryddet bort, kommer de andre og lager en ny samme kveld...

Akkurat sånn er det hos meg også; så snart jeg har ryddet vekk en rot-haug ser de andre sitt snitt til å legge noe nytt der for der er det jo så god plass... :tristbla:

Men nå skal reglene i heimen strammes inn; heretter får de jammen lære seg å legge litt på plass de også!! :ler:

Uansett; sokkene er ryddet, og der fant jeg mye rart. Tenke seg; røde sokker med små julenisser og hvite aerobicstrømper som lager ritsj lyd når en drar i strikken.... Det var på høy tid å få noe av dette i søppelet! God plass ble det, og noen par fant hverandre på tvers av familiemedlemmer! :ler:

Vasken begynner å bli nokså automatisk å holde ren, jeg sliter litt mer med rothaugene, men jeg er innom hver dag.

Malin; jeg forstår godt at du gleder deg til oppussinga er ferdig. Det er slitsomt å bo sånn hvertfall når en har barn. Men så deilig når det er ferdig!

Jeg vil gjerne oppfordre deg, Malin til å finne utfordring til i morgen! Er det ok for deg? Må gjerne ta noe på kjøkkenet hvis det passer best for deg i øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen!

jeg har noen kjipe dager nå, og er litt fraværende, men det er veldig moro å se at tingene går sin gang her! Kjempefint nytt navn! kanskje det holder sutringen på avstand.

jeg har ikke fått fulgt opp stort, annet enn at jeg igår hang opp to maskiner m klær og la frem rent tøy. Sinken er ikke så synlig nå - men jeg orker bare ikke! Er litt stolt alikevel da, over at hot spoten på kjøkkenbordet bare inneholder to ting, mens hotspoten på det andre bordet er ikkeeksisterende! Da går jo rutinene litt av seg selv allerede!

Ellers så ble faktisk hele huset mitt vasket fra topp til bunn igår - men jeg må nok innrømme at det ikke var jeg som sørget for det..........

Deilig er det lell!!

Titter innom for en utfordring imorgen, og kanskje er jeg i form til å henge med.

Keep up the good work! Og Boboline: Hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

jeg har noen kjipe dager nå, og er litt fraværende, men det er veldig moro å se at tingene går sin gang her! Kjempefint nytt navn! kanskje det holder sutringen på avstand.

.....

Titter innom for en utfordring imorgen, og kanskje er jeg i form til å henge med.

Keep up the good work! Og Boboline: Hjertelig velkommen!

:ler:

Tror ingen mener å anklage dere her. ;) Men er fristet til å tipse dere om at flyladys konsept inneholder noe som heter Kellys Mission. Der gir hun en spesifikk oppgave for hver dag.

*lister meg ut* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler:

Tror ingen mener å anklage dere her. ;) Men er fristet til å tipse dere om at flyladys konsept inneholder noe som heter Kellys Mission. Der gir hun en spesifikk oppgave for hver dag.

*lister meg ut* :sjenert:

Takk for tipset! Skal kikke på det etterhvert. Foreløpig plukker jeg ideer fra babysteps. Noe der som er verdt å ta med seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-Susann

God morgen Montepulciano og alle dere andre!

Så godt å høre fra deg igjen! Så synd at du har kjipe dager! Håper det går snart over! :klem:

Men du verden så flink du er likevel! Ryddige hotspots og skinnende vask når du er i dårlig form! Høres ut som du også er blitt angrepet av rutiner. Jeg klarte heller ikke legge meg i går før vasken var shinet og hotspoten var ryddig...rene tvangstanken... :ler:

Er spent på å høre om vi får noen oppdrag fra malin eller noen andre i dag. Hvis ikke; kanskje du finner noen i Flylady? Må innrømme at jeg ikke orker gå innom der, er så dårlig i engelsk.. :tristbla:

Ha en god dag alle sammen! :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og God morgen :) ! Begynner med å gi dagens ufordring jeg da :) : Kjøkkenvifta her i huset kunne trenge en vask. Noen fler som henger seg på?

En stor :klem: til deg Montepulciano! Håper ting går seg til, og at det blir bra snart!

Så flinke alle er :klappe: ! Jeg hadde samme erfaring med sokkerydingen, - fant barnas sokker hos mannen, en hel del utslitte, osv... Sinken min ble shinet også, jeg ryddet de to hot spotene, og la frem klær. Rene rutinen ja :ler: !

Enig med deg Bobeline, straks en hot spot er fri for rot, så mååå en eller annen legge en haug med papirer eller noe der... ;)

Kikker innom senere idag jeg da, ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...