Gå til innhold

Hvilken kampsport er best for meg?


Gjest KarateKid

Anbefalte innlegg

Gjest KarateKid

Hei, jeg sitter veldig og lurer på om jeg skal begynne med kampsport igjen, er litt i en sånn tenke igjennom ting på nytt- fase i livet, og har lyst til å finne en stilart som egner seg godt for å banke opp folk, dvs er praktisk anvendelig og ikke sånn akido-tull.

Jeg er omtrent 185, har begynt å løfte vekter, og lurer på om dere kan gi meg noen gode forslag til hva slags martialarts jeg skal begynne med som lar meg knocke ut dørvakter på 205. Bør jeg velge en rund stilart, eller noe som følger rettere linjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KarateKid

Snork. Jeg sier da ikke hvorfor jeg skal trene kampsport, og det er sikkert ingen som spør. Da jeg trente kampsport før var jeg en liten pingle som ble herset med av instruktører som var kjempeautoritære rasshøl. Nå skal jeg ta igjen på litt av hvert, løfter nesten 100kg i benken, men vet ikke hvilken stilart jeg skal begynne med for å kunne dishe ut litt pain. Dersom du vet det, så fint.

Innlegget er redigert og jeg henviser til KG's regler hvor det står en oppfordring om å vise god folkeskikk. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Take Won

Tror du undervurderer instruktører litt. Vi merker oss fort hvem det er som er problememner og hvem det er som ikke er det. Det har ikke vært mange, men noen sier vi rett og slett at ikke er ønsket, og av de hos oss som har machotendenser er det mange som blir bedre av treningen vår.

Jeg tror kanskje du burde begynt med noe som kalles Tai Chi, det ville i hvert fall gjort sjelen din godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus

Så lenge det er en seriøs klubb så lukes folk som vil lære å sloss fort ut. Og ikke minst forsvinner de gjerne fort med et såret ego, der de fort blir banket opp av folk som er 30 kilo mindre, men som tenker idrett og ikke slosskamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...