Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 12. oktober 2016 den 20.18, Nasse Nøff ❤ skrev:

Independence Day (1996)
Litt rotete og uoversiklig film. Blir litt sånn "hva skjer nå? Hvorfor skjer det? Hva skjedde i sta? Hva i fader prater de om?".
Så må nok se den igjen senere, hvis jeg gidder. Det å lese plotet på wikipedia hjelper litt.
Ganske episk slutt da, men må se den igjen.

Grunnen til at jeg så ovennevnte film er fordi jeg skal se Independence Day: Resurgence (2016).

Begge to er litt.. for rotete og uoversiktlig i starten. Du får liksom ikke vite en dritt om karakterene. Finner ut det meste ved å lese wikipedia siden. BAM midt i så er det full krig, og da er det rene action filmen. Klassisk action hvor alt håp er ute og BAM 2 min før slutt så redder de verden x2. Litt.. kjedelig. Håpet faktisk på at siste film skulle ende med verdens undergang. Det hadde vært en overraskelse det. For det skjer jo aldri!! ALDRI! Sykt irriterende. Håper det kommer en slik film snart. Hvor alt går til helvete. Nå snakker jeg ikke om en dyster og mørk verden. Men null verden, BOM borte vekk, jorda forsvinner helt. Det er en film jeg virkelig ville likt å sett. Romvesener kommer til jorden, krig og faenskap, jorden går under fordi de vinner. Sjefen over alle romvesener stjeler noen egg og sperm fra en fertilitetsklinikk, men han vet ikke hva han stjålet. Ja og kunnskapen om hvordan man lager menneskebarn. For romvesene er litt dumme, så de tar alt de kommer over før de raserer jorden. Siste du ser er et lite barn, menneskebarn bli født, spoler da 10 år frem i tid. SLUTT. 

Film nr 2 er hvor disse eggene blir til små barn. Også blir de oppfostret av romvesener, hvor de blir studert og undersøkt, slik som mennesker gjør med romvesener. 
BAM en annen form for remvesener fra en annen planet kommer for å ta hevn. Fordi de orginale romvesene (som ødela jorden og menneskene) gikk til angrep mot dem og ødela deres planet, og kun et fåtall av "personer" overlevde og de har nå kommet for hevn. 
Romvesen x fra den skadde planeten forelsker seg i ene menneske-jenta som ble holdt fange av romvesene. 
KRIG; KRASJ; BOOM; BANG! ferdig, de onde romvesene er nå drept. Tar med seg menneskene på sin planet. 
Romvesenet og jenta får et barn, nydelig liten gutt som heter Jax, halvt menneske, halvt something, ny rase som da mixer seg med de få menneskene som ble holdt fanget, og reddet. Og slik lager de sin egen "rase" og en ny verden blir til.
The end.

Vær så god Hollywood. Her har du ikke bare en film, men to. Bedre enn de to ræva meningsløse filmene jeg nå har sett. 
Pluss for at de ikke kun fokuserer på USA da. At de viser at hele jorden er under angrep, ved å faktisk vise det. I de fleste filmene så glemmer de at det finnes andre land og kontinenter her på jorden. "Verdens undergang, men bare i USA, Dra til Australia, der er du trygg for vi gidder ikke å nevne at de er under angrep". Typisk usa, så jævlig narsissistisk. 

Nå skal jeg se Monsterbedriften. 

Hahaha😂😂 ler så jeg griner👏🏻🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
28 minutter siden, Ellendo skrev:

The parent trap fra 1961 (den orginale foreldrefelle filmen :-P ) på viaplay

Det finnes en oppfølger til den i tllfelle du ikke vet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wrong Turn. De er jo steine dum hele gjengen (h.personene), men er likevel en ekkel/spennende film. Ikke det beste jeg har sett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Filmen "The thorn birds" (Tornefuglene) ble sendt på tv som en mini-serie på 80-tallet, og det er tidenes kjærlighetshistorie :hjerte:

Den kjøpte jeg på dvd for litt siden, og så siste delen av den i går kveld... fikk helt tårer i øya. Slutten er så trist! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fathers & Daughters på Viaplay. Likte den skikkelig godt! Syntes de ulike tidsperiodene og skjebnene, om jeg kan kalle det det, var flettet sammen på en elegant måte. De to timene den varte føltes som en halv time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...