Gå til innhold

- Makthomser må fratas sine stillinger


Gjest barne- og familiemedister

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Én ting er i hvert fall sikkert. Hvis Gud er sånn som bibelen fremstiller ham, så blir jeg aldri kristen. Jeg kan ikke tilbe noe som avstedkommer sånt som dette - om han så skulle finnes og jeg dermed blir dømt til evig ingenting, så tar jeg heller det.

Men at de som tror og lever etter Boken ytrer dens skrevne ord, har jeg ikke vanskelig for å skjønne i det hele tatt. Tror man så tror man, og jeg har mindre til overs for dem som lemper på Bibelens leveregler, fordi det for meg betyr at de ikke tror de er skrevet av den de sier de tror på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister
Én ting er i hvert fall sikkert. Hvis Gud er sånn som bibelen fremstiller ham, så blir jeg aldri kristen. Jeg kan ikke tilbe noe som avstedkommer sånt som dette - om han så skulle finnes og jeg dermed blir dømt til evig ingenting, så tar jeg heller det.

Men at de som tror og lever etter Boken ytrer dens skrevne ord, har jeg ikke vanskelig for å skjønne i det hele tatt. Tror man så tror man, og jeg har mindre til overs for dem som lemper på Bibelens leveregler, fordi det for meg betyr at de ikke tror de er skrevet av den de sier de tror på...

Det overrasker meg at du fremstiller akkurat dette så til de grader svart/hvitt. Jeg synes for eksempel at Jesus virker som en utrolig ålreit fyr, selv om jeg sliter litt med den skinnhellige moren hans, men han ville jo blitt ganske brutalt ekskludert av pastor Torps menighet... - og i Den Norske Kirke ville han nok ha slitt med å få sentrale tillitsverv selv om han var en god taler og flink til å få kontakt med folk...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Han truer med å bruke målrettet bønn for å bli kvitt maktsyke homser! Uæææ, det er sikkert mye mer skummelt og virkningsfullt enn vanlig bønn!! :overrasket::forvirret:

Jeg synes egentlig det bare er kult at sånt som dette trykkes. Få galskapen fram i lyset! Tror motstanderne blir fler enn denne forvirrede pastoren kan forestille seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister
Men at de som tror og lever etter Boken ytrer dens skrevne ord, har jeg ikke vanskelig for å skjønne i det hele tatt. Tror man så tror man, og jeg har mindre til overs for dem som lemper på Bibelens leveregler, fordi det for meg betyr at de ikke tror de er skrevet av den de sier de tror på...

Sånn apropos det skrevne ord, bibelsitat fritt etter hukommelsen:

Så blir disse stående; tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.

Her er en liten bit som enkelte pastorer, og kanskje også andre, ikke helt har fått med seg. Kanskje man rett og slett velger litt hva man vil legge vekt på..?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om han kan be meg frisk? I å med at jeg er en kvise på jordens overflate burde jeg jo være et ypperlig mål for Torps bønner. Noen som har mailadressen hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barne- og familiemedister
Jeg lurer på om han kan be meg frisk? I å med at jeg er en kvise på jordens overflate burde jeg jo være et ypperlig mål for Torps bønner. Noen som har mailadressen hans?

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg lurer på om han kan be meg frisk? I å med at jeg er en kvise på jordens overflate burde jeg jo være et ypperlig mål for Torps bønner. Noen som har mailadressen hans?

Det finnes nesten ingen ting som provoserer meg mer enn når denne fyren sitter og lirer ut av seg all dritten sin om homofile og påstår han kan helbrede dem ved bønn. Helbrede? Fra hva da?

Som min homofile storebror sier: "den som skriker høyest er den største homsa!" Og denne fyren her skriker høyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Herregud den mannen er gal...

Lurer på om jeg skal sende han til England til min homofile onkel :sjarmor: Det kunne vært ustyrtelig festlig å se på, særlig hvis onkel var i Brighton eller no :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi han oppfordrer til bønn. Det er ganske klart at disse homoene snart står uten arbeid. Her må han settes i fengsel, tenke seg til, få gud til å sparke folk, uhørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi han oppfordrer til bønn. Det er ganske klart at disse homoene snart står uten arbeid. Her må han settes i fengsel, tenke seg til, få gud til å sparke folk, uhørt!

Jeg tror ikke fengsel er den rette instansen for Torp. Psykiatrisk hadde vel passet mannen bedre.

Eventuelt bare et lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos det skrevne ord, bibelsitat fritt etter hukommelsen:

Så blir disse stående; tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.

Her er en liten bit som enkelte pastorer, og kanskje også andre, ikke helt har fått med seg. Kanskje man rett og slett velger litt hva man vil legge vekt på..?

;)

Men dette kan da like godt stå, selv om man velger å tro at Gud mente det han sa, da han sa at menn som er sammen med menn slik de er sammen med kvinner er en vederstyggelighet (eller noe sånt).

Jeg sier overhodet ikke at jeg er enig, misforstå meg endelig rett - personlig mener jeg at den ene kjærligheten er like mye verdt som den andre...

jeg mener bare at man må følge boken dersom man altså mener at den er guds ord direkte til menneskene...

Og i det store og det hele er det vel NT som gjelder... er vi blitt lært opp til å tro.

Jeg hadde en lang diskusjon med en kristen venninne her for litt siden, som har rotet litt i den katolske kirkens omskriving av diverse saker og ting.. men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barne- og familiemedister

Hvis for eksempel Torp hadde ment at kjærligheten var større enn troen, hadde han kanskje vært noe mer gjennomtenkt i sin pastorale utflod.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan velge å tro. Og man kan velge å tro hele bibelen. Men man lager seg sine egne fanesaker, etter hva man selv mener er viktig. Verden har gått framover siden bibelen ble skrevet. Heldigvis kan man si. Torp har valgt sin fanesak, og han tolker den rett fra bibel som er skrevet på en tid da verden var langt fra klar for homofile. De fleste så vel på homofile med frykt på den tiden. Det var noe ukjent og skrekkelig noe. I dag vet man at det er snakk om kjærlighet mellom to av samme kjønn. Torp må gjerne tro hva han vil og tolke det dit hen, men i den verden vi lever i i dag kunne han valgt seg en annen kampsak. Han sloss i motvind og han er klar over det selv. Hans utspill blir mer og mer desperat. Og heldigvis kan man vel si vil ingen snart ta han seriøst. Faren med slike som han er at unge kriste homofile for en vanskelig tid da de vil føle at de sviker troen på den ene siden, samt at de sviker seg selv og kjærligheten på den annen side. Denne maktkampet i et ungt menneske er tøff nok om ikke Torp skal fyre opp under med sur ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til at det for bare noen tiår siden var allment ønske om å undertrykke homofiles ønsker om å uttale seg om sitt syn, rart hvordan tidene forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest barne- og familiemedister
Tenke seg til at det for bare noen tiår siden var allment ønske om å undertrykke homofiles ønsker om å uttale seg om sitt syn, rart hvordan tidene forandrer seg.

Tenke seg til at da var det fortsatt flere tiår til man fikk internett og kunne fortelle andre hvor rart det er at tidene forandrer seg.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til at det for bare noen tiår siden var allment ønske om å undertrykke homofiles ønsker om å uttale seg om sitt syn, rart hvordan tidene forandrer seg.

På samme tid som man mente konene bare skulle holde ut med sine voldelige ektemenn, der utroskap skulle ties ihjel og kjærlighet var for de som leste romaner. Heldigvis har tidene forandret seg og kjærligheten settes høyere en frykten for det ukjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

Oj den mannen hadde fått problemer med meg gitt! Mens min far fikk barn med 2 damer samtidig :sjenert: (min søster og meg) og har itillegg klart å avstedkomme flere avkom med andre... Min mor fikk som en konsekvens av dette så ståpels av menn at hun har holdt seg med kvinner i de 31 årene siden jeg ble født. Og lever altså som lesbisk. Mitt 1. barn ble født utenom ekteskap og jeg er vel omtrent den eneste i min familie som fortsatt er gift... Jeg kaller meg selv kristen, men ifølge denne pastor'n burde jeg vel ha et tupp i ræva og ut el pronto av Den Norske Kirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme tid som man mente konene bare skulle holde ut med sine voldelige ektemenn, der utroskap skulle ties ihjel og kjærlighet var for de som leste romaner. Heldigvis har tidene forandret seg og kjærligheten settes høyere en frykten for det ukjente.

Du tok ikke poenget. Nå er det altså heller ønske om å undertrykke deres rett til å ytre seg. Så ting forandrer seg. 180 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...