Gå til innhold

Aerobic-instruktør


Gjest Ananas

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på å ta kurs slik at jeg kan jobbe som aerobic-instruktør. Step er det jeg liker best.

Er det noe som vet noe om hvem som arrangerer kurs og om det finnes noen slags felles standarder for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere veger fram for å få en instruktørjobb. De fleste sentrene har traineekurs for instruktører hvor man får en grunnleggende innføring. På NIH har de fitnessutdanning. For å bli aerobicinstruktør må du ta et grunnkurs som inneholder anatomi og treningslære for så å bygge på med et kurs som går på gruppetrening. Disse kursene går i helger så man kan ta det samtidig med annen utdanning eller jobb. Totalt koster det rundt 12000 kr for disse kursa. På senteret jeg jobber er det krav om å ta NIH-kursene for å få ha en del av timene med unntak av vanlig aerobic og step.

Jeg vil imidlertid anbefale deg å ta en internt kurs på et senter først før du tar NIH-kursene. For mange ser det veldig attraktivt ut å være instruktør. Det er vanvittig morsomt å lede timer, men det er også svært mye arbeid. For å lede en time er det ikke uvanlig å bruke timesvis kun på å lage programmet. Det er heller ikke sikkert du liker å hoppe rundt foran andre. Dette vet du ikke før du har prøvd. Derfor er det greit å ta kursene internt på et senter først hvor du trolig får det gratis (er ihvertfall slik hos oss) enn å hive deg på et dyrt kurs du kanskje ikke får bruk for.

Å være instruktør er kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...