Gå til innhold

Skal på langrennstur..


Gjest Hjeelp....

Anbefalte innlegg

Gjest Hjeelp....

Skal på langrennstur med en ny flamme...altså vi skal på hyttetur i helgen da å så har vi planlagt å vere mye ute å gå på ski..han har vert med i flere nm osv så han er rimelig proff!! jeg har ikke rørt ski på 13år! mulig dette er et dumt spørsmål, men da lar dere vere å svare..Lurer bare på hva en har på seg når en går på langrenn??har sett han går med sånn skidrakt, det kommer ikke jeg til å gjøre..er for litt mere proffe d i mine øyne..men syns samtidig d blir for klumpete med en stor boblebukse også..trenger litt hjelp, vil ikke drite meg helt ut liksom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en slags fjelltur-bukse/militærbukse med noe varmt under. Og så noen varme gensere utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg ville hatt:

- ullundertøy

- ullsokker

- vindbukse/fjellbukse

- tynn ullgenser

- anorakk eller treningsjakke, evt tynn regnjakke

- lue

- hansker eller votter

- gamasjer er fint og ser litt erfarent ut, men det har du kanskje ikke hvis du ikke har gått på ski på 13 år.

Tykk boblebukse er, som du sier, veldig upraktisk fordi det fort blir for varmt.

God tur!

Endret av Rognebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ski er noe drit.

1. Kjæresten din kommer ikke til å trene med deg med mindre han vet at du er treningsivrig.

2. I og med at du er blank på hvordan du skal kle deg regner jeg med at du er blank på hvordan du skal gå på ski også. Så da kan han bare glemme å trene, dette blir nok kosetur, kanskje forsøker han å lære deg litt skiteknikk- vet ikke hvor smart typen din er.

3. Kler deg ofte etter temperaturen, og skal dere ta med niste og sitte et sted på fjellet og kose dere gjør man det ofte slik: ta med sekk, ekstra undertrøye og sitteunderlag. (ikke glem te eller kakao. Sprekingen kan jo bære sekken.

Altså: hva har du av klær? Selv om det ikke er trening og du kanskje ikke svetter sånn, er nok kleskoden i sporet litt avvisende til jeans, dersom du ikke skal gi typen inntrykket "herregud"

Beina: Du kan bruke alt av grilldresser med stillongs under avhengig av været/tempen. Varierer ofte med type stillongs. Er du proff, bruker du trangt skårete ski-treningsbukser, men ikke kondomtights. Jogger du kan du bruke joggetights med stillongs under. For et mindre sporty og mer fjellfunksjonelt antrekk, bruker du en foret sak nedentil, er det kaldt- gå i snowboardbukse.

Oventil: Bruk flere lag så det er lettere å justere varmen, evt kle av deg uten store probbiser.Unngå bomull. Noe sånt bavac/craft/helly mikrofaser innerst, evt ulvang ull, og så et lag nr 2, tynn fleece, sykkeltrøye, annen tynn genser eller vest, evt ullvest, enda en supertrøye/helsetrøye. Utenpå: Igjen, grilldress (gjerne i sånn f.cking ugly grønn/lilla adidas) Swix jakke, fleece, løpejakke, anorakk. Evt tykk vest utenpå der igjen/boblevesten din, whatever. Å ja, sportsBH innerst, glemte jeg å si det?

Kos deg med skigutten din. Sikkert fin kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
1. Kjæresten din kommer ikke til å trene med deg med mindre han vet at du er treningsivrig.

2. I og med at du er blank på hvordan du skal kle deg regner jeg med at du er blank på hvordan du skal gå på ski også. Så da kan han bare glemme å trene, dette blir nok kosetur, kanskje forsøker han å lære deg litt skiteknikk- vet ikke hvor smart typen din er.

Det sto da ingenting om at han hadde trengt å bruke henne til treningskamerat? :klø: Det har han sikkert nok av hvis han er ordentlig god på ski.

Ellers noen gode tips her. Lag-på-lag er fint, enkelt å regulere, og bomull innerst mot kroppen gjør deg garantert kald og våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...