Gå til innhold

strammere rompe


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

:tristbla: Noen med tips for å få strammere rompe? uten trenings studio (noe som funker) er ellers slank, men rompen irriterer meg masse, den er ikke pen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine råd for sprett rumpe er utfall, med eller uten vekter. Gå trapper.

Knebøy og englehopp. Englehopp svir skikkelig i rumpa. Starter du med rumpe øvelser i dag, og fortsetter ca.3 ganger i uka, vil du garantert ha spenstig rumpe til sommeren kommer. Og alle disse øvelsene kan du gjøre hjemme. Bare ha tolmodighet så skal du se.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ingunn_*

Kanskje det samme som spensthopp? Altså; du sitter nesten nede på huk og så hopper du så høyt du kan opp. Det tar på rumpa, ja..og i tillegg kondisjonen :)

Knebøy og utfall er de beste øvelsene til å få fin og spretten rumpe! Jeg har gått til innkjøp av manualer,så bruker de når jeg gjør øvelsene.

Knebøy: Stå vanlig med beina litt fra hverandre. Bøy deg ned som om du skal sette deg på en stol-så langt ned du kan,men ikke bare "dump" ned. Så opp igjen...15 reps og 3 sett/3 ganger i uka, og 4 forskjellige øvelser(gjerne varier slik at kroppen får utfordringer) så vil du nok merke resulateter,ja! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Celluitter/appelsinhud kan man ha selv om man er slank...det er vel en slags fettansamling i vevet som oftest oppstår på lårene,rumpe hod kvinner.

Du kvitter deg ikke med dette ved å trene oppstrammende øvelser- da må du ihertfall holde på leeenge!!

Du bør heller jobbe med å få ned fett% din. Spis sunt(fiber, karbs m/lav GI, sunt fett(umettet), proteiner) Tren kardio for å få fart på fettforbrenningen og blodsirkulasjonen- det kan være rask gange, løping, step eller hoppe tau osv.

For eks kan du trene styrke(konsentrere deg spes om problemområdene) 3 ganger i uka og ta en kardio-økt etterpå. Men kostholdet er VELDIG viktig om du vil ned i fett%

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen forslag til hva vi med dårlige knær skal gjøre for å få sprettrompe? Jeg har hypermobile knær og har funnet ut at utfall ikke er det helt store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag til hva vi med dårlige knær skal gjøre for å få sprettrompe? Jeg har hypermobile knær og har funnet ut at utfall ikke er det helt store...

Ellipsemaskin?? Vet ikke om det kan være noe når man har løse ledd. Tenkte at det ikke belaster leddene,så det kan kanakje være noe...Kan du løpe/spinning? Det er kondisjonstrening som gir fin sprettrumpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Lær deg noen enkle sparketeknikker og tren på statiske spark. Altså, spark så høyt du klarer, og hold beinet i utstrakt posisjon i 20-30 sekunder. Trekk beinet inn til kroppen igjen, og hvil i 20 sekunder og gjenta. Kampsportrumper er fine rumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ang spark: Kjenner ei som gikk på TaeBo trening i usa og hun sa at det virkelig var effektivt for hele kroppen, du kan kjøpe video på nett og lære deg de øvelsene som går spesielt på rumpe/ben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...