Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Broren min mente at de "var så kompakte at de hadde sitt eget gravitasjonsfelt, slik at ting begynte å gå i bane rundt dem..."

Ikke ofte jeg ler høyt foran pc'en, men denne var morsom!

Og mye annet her...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren kom ut fra kjøkkenet og spurte med et smil: - Det går vel an å koke egg i mikroen?

Jeg trodde han tulla, og sa ja, sikkert. Tre sekunder etterpå eksploderte egget i mikroen...

rødme rødme... og jeg har også gjort det... for mange år siden....

liker ikke bløtt egg, og pleide å sette egget som var allerede "åpnet" inn i mikroen et par sekunder og da ble det akkurat..

Siste gangen jeg gjorde det... eksploderte egget i det jeg åpnet mikrodøra.... og det var egg over hele SVIGERMORS kjøkken!!!! :klø:

:grine::grine:

- Det ble endel vasking den dagen... og det var enda godt at svigermor ikke var hjemme......

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på neon egne tabber nå, men mamma fortalte en historie fra hun var nygift og skulle lage pappas favoritt; Får- i kål.

Hun hadde kokt kjøtt og kål hver for seg. Ble ikke helt det samme det visst.... :ler:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 8, skulle jeg lage taco for å overraske mamma til hun kom hjem fra jobb. Stekte shellene, og skrudde av ovnen. Skrudde to hakk, det var nemlig to hakk fra varmluft til avslått ovn.

Det jeg ikke tenkte over, var at jeg skrudde feil vei..

Tacoshell brenner godt :ler:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget utallige kaker hvor jeg har glemt å ta hvetemel i... forstår ikke hvorfor dette gjentar seg, man skulle tro man lærte av slike feil, ikke sant? :klø: Har også rotet fælt med mengden på vann som skal i gelen som skal i ostekakefyllet mange ganger, så de har vært alt fra suppe til massive! :ler:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje mye moro når man tar feil krydderboks fra hylla...

Da jeg var 14 og skulle bake pizza til fotballagets avslutning, ble det pizza med skinke, ananas og kanel. Ikke suksess.

Og pappa husker fortsatt da han spiste risgrøt med smørøye, sukker og svart pepper... :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del lurer litt på hvordan kanel passer sammen med annanas. Ikke sikkert at det er så galt. Kanskje jeg skal sette av et passende område neste gang for å prøve.

Problemet er ofte av man på forhånd vet hvordan noe *skal* smake og da blir alt annet galt.

Karri og ris er heller ikke akkurat noen ukjent kombinasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er forsåvidt ikke helt MIN tabbe, men min mormors.

Hos mormor får jeg ofte servert risengrynsgrøt, og denne pleier å være kjempegod. Mormor oppbevarer en sukker- og kanelblanding i en gammel grillkrydderboks som hun har merket med rød tusj.

Ja, det er vel ikke så vanskelig å gjette seg frem til at hun en gang bommet og satte frem grillkrydderet istedenfor sukker og kanel..

Jeg tenkte selvfølgelig ikke over dette, og pøste på med blandingen uten å følge med på hva jeg dreiv med.

Kan tro det var grufult!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje mye moro når man tar feil krydderboks fra hylla...

Da jeg var 14 og skulle bake pizza til fotballagets avslutning, ble det pizza med skinke, ananas og kanel. Ikke suksess.

Og pappa husker fortsatt da han spiste risgrøt med smørøye, sukker og svart pepper...  :ler:

Pizza med skinke ananas og kanel har jeg smakt på en pizzarestaurant, og det var faktisk veldig godt! Men det kan hende at mengden kanel ikke skal være så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del lurer litt på hvordan kanel passer sammen med annanas. Ikke sikkert at det er så galt. Kanskje jeg skal sette av et passende område neste gang for å prøve.

Problemet er ofte av man på forhånd vet hvordan noe *skal* smake og da blir alt annet galt.

Karri og ris er heller ikke akkurat noen ukjent kombinasjon.

Ananas og kanel er godt sammen det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

-*Jeg har gjordt mye rart på kjøkkenet. Var litt uoppmerksom på skolekjøkkenet og så en annen vei mens jeg skulle ha egg i en kakedeig. Plutselig hadde jeg knust eggene utenfor i steden for oppi bollen...

Ellers så lagde jeg noen sjokoladekarameller som aldri stivna og som måtte spises ut av langpanna med skje. Dagens lure tips er: Ikke bruk flytende melange i noe som ikke skal stekes.

Broren min er en surrekopp. Han skulle lage pasta til mange mennesker og kokte opp vann. Så fyllte han kjelen helt full med pasta og ble bare stående og stirre på lokket på kjelen som løftet seg og pastaen flommet utover komfyren. Han hadde overhodet ikke tenkt på at pasta utvider seg når det koker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Skolekjøkkenbollene mine ble foreslått brukt som ammunisjon. Jeg har til dags dato ikke fått dreisen på det der med gjærbakst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ananas og kanel er godt sammen det ja.

Joda. Det var ikke så dumt. Men ikke det jeg normalt vil bruke til pizza...

Kom også på den gangen jeg skulle ha middagsgjester og fikk for meg at jeg skulle lage en pai fylt med sitron og marengs til dessert. Totalt mislykket; paideigen var seig og fyllet bare rant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra foodprosessoren på benken fordi telefonen ringte, da jeg kom tilbake var det bolledeig over hele kjøkkenet. Den hadde "beveget seg" av benken og lå på gulvet og "sprutet" deig.  :ler:

Jeg :ler: så jeg :grine: her, kostelige historier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på skolekjøkkenet på ungdomsskolen, heldigvis var jeg nesten alene inne på kjøkkenet akkurat da, for jeg holdt på å rydde i varmeskapet på stekeovnen, og bakeplatene lå på gulvet ved siden av.

*BLAGLAGLANNNG!!!* og der lå jeg på gulvet strak ut i en haug av bakeplater, for å tråkke på bakeplater på bonet gulv er en glatt kombinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg lager ikke risengrynsgrøt, det er samboers jobb, for uansett f*** så koker jeg over grøten, selv om jeg står og glor nedi gryta og rører i den.

mamma gav meg beskjed om å sette på grøt en gang jeg var alene hjemme. "bruk den største gryta (likner på bygdehuskasserolle) så koker det ikke over".

jeg satte på grøten, passet på den som en smed, og woosh, jeg måtte vaske både stekeovn og gulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

denne er min samboers;

skulle ha lutefisk til middag før jul en gang, og lagde tilbehør og gledet oss til fisken var ferdig.

da han tok ut langpanna og løfta folien...lå det ingenting der, bare noen skinnfiller!

vi lo så vi nesten grein, ble bare tilbehør på oss.

Endret av Fruktfat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi skulle lage blodpannekaker på ungdomsskolen. En av mine klassekamerater presterte å lage rå pannekaker. Vet ikke om panna var for varm eller hva det var, men pannekakene ble iallefall stekt utenpå og rå inni. Han satte seg med liv og lyst og skulle spise pannekakene sine og idet han setter tenna i den første renner det tjukk, rød røre nedover haka på gutten.

Drrrrracula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg gikk fra foodprosessoren på benken fordi telefonen ringte, da jeg kom tilbake var det bolledeig over hele kjøkkenet. Den hadde "beveget seg" av benken og lå på gulvet og "sprutet" deig.  :ler:

Det har jeg også gjort.Jeg bare snudde ryggen til, og så lå maskinen på gulvet. Jeg ble bare stående og måpe mens maskinen fortsatte å gå. Det var deig over hele kjøkkenet. Mannen måtte fikse maskinen etterpå fordi den ble visst litt skadd i fallet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...