Gå til innhold

Selgere på Ekjøp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer skulle kjøpe oss vaskemaskin og så et bra tilbud i avisen til Elkjøp, vi tok kølapp og kikket på de andre modellene før det ble vår tur og fant ut at vi ønsket å kjøpe denne maskinen. Min samboer spør selgeren om dette er en bra maskin, hvorpå han svarer: "nei, den er ikke noe bra, kom hit, så skal jeg vise dere en SKIKKELIG vaskemaskin" Vi ble noe paffe men tuslet etter for å se hva han skulle vise oss. Han gikk da til en vaskemaskin som kostet nøyaktig det samme men hadde mye dårligere spesifikasjoner. den vi skulle ha hadde 1600 omdreininger den han ville vi skulle kjøpe hadde 1200, + mye annet som var bedre på den første. Når vi spurte han om dette sa han at den var mye mer skånsom for klærne våre og bablet om hvor mye klær kostet osv..

Vi endte til slutt opp med å kjøpe den vi hadde bestemt oss for, og selgeren virka skikkelig gretten.

Er dette et triks de bruker? Sette en bra vare på tilbud for å trekke kunder for så og gjøre alt de kan for å selge en annen vare?

Ble skikkelig provosert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er slik de gjør! De får jo lønn/provisjon utifra hvilke produkter de selger. Noen produkter gir mer penger i lomma på selgerene, som fører til at de gjerne anbefaler nettopp disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved flere tilfeller opplevd at Elkjøp er suspekte når det gjelder salg. De annonserer varer, men når man kommer for å kjøpe har de alltid noe annet å anbefale. Det de anbefaler er alltid dyrere. Det synes jeg er sleipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg hørt om mange ganger. De annonserer varene sine - men når du kommer å skal kjøpe de så er de aldri noe bra ifølge selgeren.

Jeg har boikottet elkjøp - servicen er dritdårlig. Man får nesten aldri hjelp- og jeg stoler ikke på selgerene. Man må nesten bestemme seg for hva man vil ha selv.

Bra dere kjøpte det dere hadde bestemt dere for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi opplevd flere ganger! Det er en del av taktikken til Ekjøp. En god kamerat av oss som kjente til Elkjøp (jobbet innen samme bransje) visste fra folk på innsiden at det faktisk er sånn de blir opplært til.

Vi skulle kjøpe en tørketrommel som de averterte en gang, og fikk beskjed om at den var temmelig ubrukelig! Så ble vi vist en som var mye dyrere. Endte opp med ingen tørketrommel akkurat den gangen, vi ble bare enda mer forvirret! Etterhvert endte det med at vi kjøpte en nyere brukt trommel av noen venner; den går fortsatt som bare det.

Da hannsauen skulle kjøpe ny komfyr på oppdrag fra sin mor, ble ekspeditøren nesten fornærmet da han bare forlangte den komfyren som var annonsert i en kjempesvær annonse; den var overhodet IKKE å anbefale, en skikkelig DÅRLIG komfyr var det! :ler:

Har også hørt om ungdommer som har fått brukte hovedkort til PC'ene sine tilbake fra service hos Elkjøp. Ikke sitt eget gamle, og ikke nytt, men regelrett et annet brukt.

Jeg benyttet meg av 3 dagers garantien der en gang, skulle ha en hårklippemaskin som de hadde avertert, og kjørte ekstra tur til Elkjøp to dager på rad, men de hadde stadig ikke fått den inn. Da viste jeg til 3 dagers garantien, og jenta i kassen måtte så hente daglig leder (en av byens kjekke sønner...) som sa at joda, jeg hadde krav på et dyrere produkt til samme pris. Ble et godt kjøp for min del!

Nei, Elkjøp er greit nok så lenge du vet akkurat hva du er ute etter, du vet hva du har krav på og dersom de har det du skal ha. Har gjort mange riktig så gode kjøp der opp gjennom årene. Men servicen er noe merkelig enkelte ganger...

Endret av Væren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av dårlig service handler jeg konsekvent ALDRI på elkjøp og jeg oppfordrer alle jeg kjenner til å ikke gjøre det! Elkjøp SUGER!!!

Endret av Sarabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må være ganske heldig da, for jeg har aldri opplevd spesielt dårlig service hos noen av de mange Elkjøp jeg har handlet på. Så lenge Elkjøp faktisk selger det jeg trenger, til en rimelig penge så synes jeg det er viktigere enn akkurat hvor hyggelige de ansatte måtte være. Men jeg vet alltid hva jeg vil ha, og lar meg ikke overtale av selgere da, det kan vel ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har en søster som har jobbet hos Elkjøp og ja, selgerene blir oppfordret, gjennom provisjoner etc, og beordret til å selge og pushe enkelte merker på kjøpere! Disse merkene er de som gir mest fortjeneste i forhold til innkjøpspris for butikken, og tilbudsvarer er jo IKKE noe butikken tjener på. Tilbudene finnes for å lokke kunder, men man bør helst ikke selges! ;) Heldigvis er det noen selgere som er så anstendige at de faktisk anbefaler kundene sine gode produkter, men de er ikke i flertall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme. Nå har jeg ikke blitt anbefalt noe heelt annet enn det jeg så etter, da, men det er likevel veldig tydelig at de fleste selgerne der i hvert fall PRØVER å pense deg over på et produkt de får mer igjen for selv ved å selge. Hvis jeg kan unngå det lar jeg være å spørre selger, jeg.

De bør ellers være anstendige nok til å i hvert fall anbefale et produkt i samme pris- og kvalitetsklasse som det man ser etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd omtrent hver gang vi har vært på Elkjøp. Så jeg bryr meg ikke om det men overkjører selgeren helt. Når man skal handle der må man virkelig ha bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
Jeg og min samboer skulle kjøpe oss vaskemaskin og så et bra tilbud i avisen til Elkjøp, vi tok kølapp og kikket på de andre modellene før det ble vår tur og fant ut at vi ønsket å kjøpe denne maskinen. Min samboer spør selgeren om dette er en bra maskin, hvorpå han svarer: "nei, den er ikke noe bra, kom hit, så skal jeg vise dere en SKIKKELIG vaskemaskin"

Jepp, kjenner meg igjen!

Det samme skjedde meg med en microbølgeovn jeg skulle kjøpe på kanontilbud!

Selgeren sa den var skikkelig dårlig, men denne her borte...DEN ER BRA DEN, riktignok litt dyrere men,................

Jeg kjøpte den jeg kom for å kjøpe!

Elkjøp lokker med tilbud for å få folk til å komme, og når kundene kommer virker det ut som om ledelsen har sagt de skal gjøre alt for å få kunden til å kjøpe noe dyrere.

Skittent salgstriks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde da jeg skulle kjøpe meg en mobil som var på tilbud til 299 kroner for en tid tilbake. Denne mobilen var en ganske så ny modell fra Siemens og hadde ikke så dyrt abonnement heller. Selgeren skulle absolutt ha meg til å ha en annen og ble synlig skuffet da han fant ut at de hadde en mobil igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der for å kjøpe et kjøleskap som stod i en reklame. Den superkjekke(?) gutten viste oss heller kjøleskapet ved siden av som var SÅ mye bedre, og ikke kostet så veldig mye mer. Vi sa først nei, men lot oss etter hvert overtale fordi det jo var bedre og prisen var helt ok. Så skulle han slå inn kjøpet i datasystemet, men "ojda..." de hadde vist ikke denne på lager. DA ble jeg sint da! Fy flate.. Nå brukte han et kvarter på å overtale oss, og så hadde de ikke produktet han hadde overtalt oss til å kjøpe og klarte ikke skaffe på to uker sa han..

Det endte med at mannen min ble skikkelig sinna (eneste gangen jeg har sett ham så sint på de ni og et halvt årene vi har vært sammen..) og vi fikk utstillingskjøleskapet tilogmed billigere enn hva det egentlig kostet... Var selgeren som på død og liv skulle selge oss den modellen i steden for den vi ville ha.

Har aldri satt våre bein der igjen, men er fortsatt fornøyd med det kjøleskapet nå fire år etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den lokale Elkjøp-butikken tar de konsekvent ikke inn de billigste annonserte varene, det har skjedd hver eneste gang jeg har blitt fristet av reklamene deres.

Sist gang var noen uker før jul da de annonserte en Philips kombi dvd og vhs-spiller til under tusenlappen - jeg løp til butikken for å kjøpe den som julegave til foreldrene mine, men da var alle spillerne i Sverige, og de trodde de kanskje kom til landet uken etter, så jeg bestile spilleren og la igjen nummeret mitt så de kunne ringe meg når den kom. Dagen etter kom den til samme prisen på Elkjøps nettbutikk, så jeg bestilte den der også for å være sikker på å få ihvertfall en. Det endte opp med at de aldri ringte meg fra butikken, og nettbutikken var så sen med å sende pakken at faren min måtte kjøre meg hjem på lille julaften sånn at jeg kunne gå på Posten. Jeg skal ikke bruke dem flere ganger når jeg trenger pålitelig og kjapp service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Elkjøp aldri vært berømt for sin kundebehandling. Vet ikke hvordan det er ellers, men her må man nærmest suge seg på en av de ansatte dersom man skal ha hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle kjøpe vaskemaskin. Selgeren forklarte oss da at den var ikke så god, var bla ikke plass til to sett med sengeklær i den. Og det syntes vi jo var dumt, og jøpte den dyrere han anbefalte (som forøvrig er god).

Litt eldre og klokere ser jeg jo hva som egentlig skjedde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må være ganske heldig da, for jeg har aldri opplevd spesielt dårlig service hos noen av de mange Elkjøp jeg har handlet på. Så lenge Elkjøp faktisk selger det jeg trenger, til en rimelig penge så synes jeg det er viktigere enn akkurat hvor hyggelige de ansatte måtte være. Men jeg vet alltid hva jeg vil ha, og lar meg ikke overtale av selgere da, det kan vel ha noe å si.

Enig med deg jeg - så vi må ha vært heldige.

Har aldri hatt problemer jeg heller - men så er jeg også ganske bestemt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den lokale Elkjøp-butikken tar de konsekvent ikke inn de billigste annonserte varene, det har skjedd hver eneste gang jeg har blitt fristet av reklamene deres.

Da har du faktisk rett til et bedre produkt til samme pris for produktet skal være i butikken i allefall tre dager etter at annonsen er vist.

Endret av Ariadne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
På grunn av dårlig service handler jeg konsekvent ALDRI på elkjøp og jeg oppfordrer alle jeg kjenner til å ikke gjøre det! Elkjøp SUGER!!!

Enig. Handler ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ganske heldig da, for jeg har aldri opplevd spesielt dårlig service hos noen av de mange Elkjøp jeg har handlet på. Så lenge Elkjøp faktisk selger det jeg trenger, til en rimelig penge så synes jeg det er viktigere enn akkurat hvor hyggelige de ansatte måtte være. Men jeg vet alltid hva jeg vil ha, og lar meg ikke overtale av selgere da, det kan vel ha noe å si.

Dette er min erfaring også. Og jeg vet alltid hva jeg skal ha på forhånd. I tillegg er returretten på 30 dager grei å ha i bakhånd.

Den eneste gangen jeg har kranglet litt var da jeg skulle kjøpe et lite stereoanlegg til soverummet og det fantes ingen fjernkontroll å prøve i butikken (det er noen som stjeler slike). Jeg sa at det ikke ble noe kjøp uten at jeg fikk seg hvordan denne så ut og tilslutt pakket de opp en kasse slik at jeg kunne prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...