Gå til innhold

Hvordan står det til med august-mammaene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mange tanker i hodet mitt om dagen - jeg tenker på alt fra babyens helse, om svangerskapet går bra, hvilke symptomer jeg har, hvordan fødselen blir, hva babyen skal hete, hvordan barnerommet skal se ut, hvor mye utstyr vi skal kjøpe osv osv - og mest av alt tenker jeg på hvor uvirkelig og fantastisk det er å bli gravid - det er fortsatt ganske ufattelig for meg... :hjerte:

Hvordan står det til med dere andre som venter barn i august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det bra jeg. Er ikke kvalm, men endel trøtt. Men er nok mer nervøs for at noe skal gå galt denne gangen enn sist.

Brystene er ømme og væsker.

Sønnen min gleder seg til å bli storebror, og mannen snekkerer som en gal for at barnerommet skal bli klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaaaaalm! Så kvalm at jeg er sykemeldt fra 6 uke til neste uke, da har jeg nådd uke 11. Så livet dreier seg om en ting for tiden, hvordan ligge i ro og unngå bevegelser. Har gått NED 5 kilo istedet for opp pga spy og null matlyst.

Og har dårlig samvittighet for jobben, desember er travleste tiden...

Men ikke alt er kjipt, julaften ble fantastisk siden vi sprang nyheten!

Mye enklere å være åpen om hvorfor jeg er så dårlig. Lillebror ble helt i sjokk, han skjønte ikke tegninga med en gang. :ler:

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skrive under på det du seier Kverula. Mange tankar går gjennom mitt hode også. Mest av alt lura eg på om den lille har det bra, og om h*n er der inne til august. Lura og på korleis dette svangerskapet blir, mot det forrige.

Og er veeldig kvalm for tida!! Slit veldig med å ta vare på det lille trollet vi har frå før.

Korleis klara deke som er veldig kvalm og har ein frå før, til å få hjula til å gå rundt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, melder meg inn her jeg;)

Testet to blå på nyttårs aften og har foreløpig termin 28 august :)

Jeg er ikke kvalm, bare trøtt og har hatt litt stikninger i magen de siste to dagene, og ømme bryster :roll:

Det er bare jeg og mannen som vet foreløpig, har ikke bestemt oss for når vi skal fortelle. I dag er jeg 6 + 2 :) Kanskje om en ukes tid.

Blir spennende å dele erfaringer her inne :)

klem fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Trøttheten har meldt seg hos meg også nå. Hadde møte på jobben i dag og jeg slet skikkelig med å holde meg våken til tider. Ja, ja, det hører med! ;)

Fortsatt ømme bryster men heldigvis ikke så veldig mye kvalme. Litt stikninger i magen.

Håper og tror at alt er som det skal - skal til legen neste torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt er jeg hele tida, men nå begynner kvalmen å melde seg for alvor, sitter i hele dagen... Men det hører som sagt med. Jeg skal på første kontroll på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Her kommer enda en augustmamma!! Hehe,er helt rart å si det!

Mamma jeg liksom?!?! Endelig!

Tenker mye rart ja! Så enormt! Så blir jeg redd for å ha "for mye" klart,i tilfelle frøet faller ut.........Men bare dytter ut de dumme tankene! Dette er vårt lenge etterlengtede lille gull og da skal jeg glede meg max!!

Har vært lite kvalm så skal ikke klage for det! Men trøtt ja...Konstant! Kunne sikkert sovet døgnet rundt!

Ellers så greier jeg ikke spise like mye som før,men det er jo ingen krise! Har alltid vært veeeldig glad i mat så om jeg roer litt ned på spisinga gjør ikke det noe!

Men jeg har også ømme pupper! Nåde hvis de kommer borti noe :frustrert:

Så drømmer jeg! Alt fra de herligste babydrømmer til slitsomme mareritt...! Og mange syke skikkelig usammenhengende drømmer!

Så er jeg voldsom på "skravling" som dere ser............... :sjenert:

Ble bare så glad når jeg oppdaget dette stedet! Blir koselig å sammeligne og spørre og lære av andres erfaringer! Spes morsomt når vi er ca like langt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så koselig at det stadig er flere av oss! :) Håper vi kan bli litt kjent etterhvert som månedene går og august nærmer seg.

I kveld har vi vært på "barselbesøk" hos ei lita tulle som er født i august '05, og det var bare helt merkelig å tenke at neste år på denne tida er det vi som har en liten en på den størrelsen i huset om alt går bra. Det er en ubeskrivelig herlig følelse!!! :hjerter:

Det står bra til, merker trøttheten, men det går bra foreløpig. Hadde en liten blødning i går morges som skremte meg veldig, men etter en samtale med legevakta og råd/erfaringer fra snille, gode brukere her inne så har jeg roet meg og håper at alt står bra til med den lille.

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...Håper det bae var en liten tulleblødning ja...

Ser at jeg var litt rask isted da jeg fant ut vi trengte en egen augustklubb..Du har jo allerede lagd en :klaske: Dumme meg!!

Får se om jeg får til å slette det jeg lagde,trenger jo ikke to!

Ellers så får vi bare oppfordre folk til å slenge innom her av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heldigvis sluppet unna det meste av plager. har vært litt uggen, trenger ca 22 timer søvn i døgnet (slutter helt å virke kl 16.00 :) )

er 10 uker nå, og det begynner å letne litt. har ikke vært så trøtt i dag.

er jo selvsagt veldig bekymret for alt mulig. Finnes det virkelig noe der? er det virkelig? er det friskt? hvor mange er det? Jeg har tenkt veldig mye på hva vi skal gjøre hvis vi får trillinger (kommer faktisk til å bli litt skuffet nå hvis det bare blir en eller to. jeg har innstilt meg på tre. har absolutt ingen holdepunkter for å tro det, men...)

skulle svært gjerne vært på tidlig ul, bare for å få vite at det i det hele tatt er noe der.

har lest alt jeg kommer over på nettet. hver søndag (når vi skifter uke) leser vi sammen hva som kommer til å skje neste uke. nå er jo den mest spennende perioden snart slutt :(;) alt er laget, nå skal den "bare" vokse :)

mannen fikk en veldig fin bok til jul, så han har virkelig begynt å engasjere seg :) for et par dager siden kom han bort til meg, veldig alvorlig, og spurte om jeg hadde tenkt å amme? såklart, sa jeg, hvorfor det? jo, han hadde lest i boka si at det var så bra for babyen, så det syns han jeg burde gjøre :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, håper kvalmen din gir seg snart...det er pyton å være kvalm... :troest:

Jeg har det ganske bra for tiden. Utrolig trøtt og sliten, men det går vel over etterhvert...

Det jeg lurer aller, aller mest på for øyeblikket er om jeg skal bestillle meg time til privat UL i den nærmeste tiden. Jeg klarer ikke vente helt til UL i uke 18-20 for å se om alt står bra til med fosteret...vil se et hjerte som slår og en kropp som rører seg NÅ!

Men så tenker jeg at jeg kanskje er litt hysterisk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er i så fall ikke alene om det Kverula!

Tror det automatisk blir sånn når man er gravid. Og i alle fall hvis man aldri har vært det før!

Jeg tenker mye på "skal det være sånn???! "skal det kjennes slik ut??"

"hvorfor kjenner jeg ikke noe til ditt og datt??"

Man har jo rett og slett ikke peiling eller noe å sammenligne med fra før....

Finnes ikke noe privat UL her hvor jeg bor så jeg må pent vente........

Men legen sa vi skulle prøve å finne hjertelyden neste gang jeg skal dit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen i tanken om at jeg så gjerne vil ha UL nå! Det er en hel måned til, jo! (Utålmodige Murf ;) )

I det minste en liten hjertelyd? Sukk...

Idag er det 13 uker! Og i følge babyverden skal kvalmen for de fleste gå over idag. Så jeg krysser fingre og tær for at det stemmer... Jeg spyr vanligvis to til fire ganger daglig, og lurer litt på om jeg skal ta en ekstra kontroll hos tannlegen min når kvalmen slipper, all denne spyinga må jo gå utover tennene? Og i tillegg har urinveisinfeksjonen blomstret opp (første kur var mislykket) så jeg må passe på å ta tablettene til tider da jeg har minst sjanse for å spy dem opp igjen..

(Sorry, ikke meningen å sutre... det er bare godt å få ut litt tanker et sted)

Igår mente mannen min at magen min var blitt en gravidmage! Hurra! Klump på magen! Festlig tanke at jeg til vanlig vil ha flat, stram mage, men nå er det full jubel over noe tegn på at jeg har større mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt og holdent veldig lov å si fra om hvordan man har det her inne!! Ikke vær redd for det!

Får virkelig håpe du blir bedre både av spying og uvi..skikkelig ekle greier..

Magen min har ommøblert litt på seg og kjennes hardere ut nederst!

Gleder meg til det begynner å synes skikkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på UL!!! :hoppe:

Og det var bare helt vidunderlig! :hjerte:

Jeg fikk se et bankende hjerte, og den lille sprellet og vinket til mamma'n sin! :ler:

Jeg fikk se og telle tærne - 5 på hver fot - og storetoa var bare så skjønn... *sukk, sukk*

Angrer ikke på at jeg bestemte meg for UL...det var absolutt en herlig opplevelse!

Alt så fint ut og jeg tror jeg nå kommer til å slappe litt mer av! ;)

4 fine bilder fikk jeg med meg hjem også - og mannen har sett på dem og "syns at dette her er merkelige saker"! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...