Gå til innhold

Julies krotebok


Julie

Anbefalte innlegg

Hei kjære medsøstre!

Sitter her i halvsøvne og fant ut at jeg skulle skrible noen ord før jeg tar bussen til skolen :wink:

Hard morra dette, la meg LITT for sent i går, og rommet var ufyselig kaldt når jeg sto opp. Dog, "mammas gullklump" (les bikkja.. :briller: ) greide raskt å lokke frem smilet når hu kom å la hodet sitt på sengekanten og titta på meg med skikkelige hundeøyne..

For å ta litt kort om meg selv, jeg er 21 somre og student, jobber litt ved siden av. Har det i grunnen toppers, er bare litt stressa med yrkesvalg og studier, det jeg holder på med nå er ikke noe jeg trives med sånn sett :-? Føler liksom at "alle" rundt meg har ting helt klart og er godt i gang med sine studier...hjelp!!

Ellers har jeg frihelg (jippi!!), og skal bruke den på jakt sammen med bikkja. Gleder meg stort :D Jakter hovedsaklig på rype, men ser vi en saftig og mør turgåer, nøler vi ikke med å ta ham heller.... :kul:

Skal fortelle dere mer senere.

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh... godt å høre at det er flere som sliter med karriere valget!! :lol:

Ha en fin jakt da, og fortell om fangsten!! :wink: eller skal man kanskje ikke si sånn? Kanskje jeg bør si "skitt fiske" :ler: eller "skitt jakt" eller noe?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en som så langt har foretatt to karriere-/studievalg, og begge har gått rett ad dundass. Føler også sånn at alle rundt meg har alt i orden, for de har både jobb, hus/leilighet, bil, kjæreste/mann, barn/hund/katt. De har liksom kommet ordentlig i gang med andre ord. Mens jeg bare flyr rundt og kaster bort tid (føles det som), har to gedigne studielån som nå skal betales ned, bare jeg kommer meg hjem og får meg jobb.

Men vi er nok ikke alene i verden om å ha det problemet, vi får trøste oss med det. Og at vi kommer nok på rett vei en gang vi andre også.

Ha en fin helg, og .......ja, skitt fangst!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, gøls! :briller:

Kan noen av dere fortelle meg hvordan jeg får mekka sånn avatar??

Klem,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla folkens!

Helga var fin den, men fangst ble det dårlig med. Så to ryper, på 70 m hold..blir for langt unna. Men-men, enkelte dager ser en masse fugl, andre dager null.

Fredagskvelden var jeg på vorspiel til en gjeng "halvbekjente" (venner av venner), jeg var edru, skulle jo på jakt neste dag.. I allefall, uten at jeg var klar over det hadde gjengen planlagt å spleise meg med en som var der. Det ble skikkelig pinlig etterhvert, de omrokkerte på stolene så vi måtte sitte ved siden av hverandre m.m...samtidig maste de "Julie, du må snakker mer med ham!!" Huff, både jeg og han fyren følte det var en smule pinlig, vi satt der musestille begge to og kikka forlegent bort.. :oops: etterpå tok jeg en prat med "Kirsten Giftekniv" og fortalte hva jeg mente. Greit nok å introdusere folk for hverandre, men resten må en få ordne sjøl. :evil:

Lørdagskvelden var jeg på middag hos ei venninne, skikkelig koselig. Godt å ta det rolig en lørdagskveld. Søndagen var jeg ute på tur i bymarka med bisken...godt å få rørt litt på seg! :D

Vel, da skal jeg ta bussen hjem (på skolen nå) og mekke middag..hm..i dag tar vi det enkelt, pannekaker! Yum.... :sjarmor:

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Julie!

Hvordan går det med deg?

Pinlig når venner kommer og vil spleise deg med en fyr du ikke kjenner. I've been there. Altfor mange ganger :lol: Som du sa så synes jeg det er greit når de tar deg med på fest med folk og introduserer, men ikke når de nærmest ber deg om å kline med han. Da blir jeg stressa :lol:

Har ikke noe adresse med side for avatere. Selv fant jeg min da jeg surfa litt på nett. Husk de må være 6 kb eller mindre!!

Ha en fin kveld vinke

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Takk for hilsen Eminel, men hvordan får man i det hele tatt lagt inn en avatar? Er ganske dum på data serru :oops:

Ellers har jeg jobba i helga, skulle egentlig på byen i går kveld, men kom aldri så langt. Kjente tidlig i går at jeg var litt groggy, men valgte å ignorere det. Drakk en 0,33 l pils på vorspielet og måtte løpe på do etter en 1/2 time og spy. Skikkelig vondt i magen..valgte å dra hjem til senga, stort sett tilbragt natta/dagen med huet hengende oppi spybøtta. Har litt feber, alt renner ut av meg. :( Skjønner ikke hva jeg har spist. Hvis noen har råd, spytt ut. Håper jeg blir bra litt fort. Har sendt fatter'n på butikken nå, Cola og Tommy&Tiger'n er på vei :sjarmor:

Tror jeg kravler oppi sofaen igjen jeg. Vi hørs folkens!

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fant ut at tida var (over)moden for å oppdatere dagboka mi litt. Har et litt bedagelig forhold til sånt.

Nu vel. Ikke så drastisk mye nytt siden sist annet enn at jeg har fått meg kjæreste :hjerter: Vi har vært sammen i et par mnd nå, det dumme er at han bor 150 mil unna meg. Men vi berger, han er hjemme ca 1 gang i mnd, dessuten flytter han til Trondheim til sommeren. Akkurat nå er han på en annen kant av jorda, på skiferie i 2 uker *misunnelig* Blir rart å gå 2 uker uten kontakt. Men det er jo sunt å savne hverandre.

Sitter og gomler mandelstang nå (usunt ja..men den er såå god!) :roll: mens jeg funderer over hva jeg skal bedrive tida med. Null lekser faktisk. Skal vel blomstre litt foran tv'en før jeg stikker innom venninna mi og vi jogger oss en tur med bikkjene. Har ikke snakka med henne på "lenge" (dvs 1 ukes tid) nå, kjenne jeg oss to rett har vi MYE å snakke om...jenter vettu.

Ha en fin-fin kveld folkens!

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp-hepp!

Nå sitter jeg på skolen og "blomstrer".. :-? Skal ha kjemi etterpå, ikke det jeg liker best akkurat. Læreren er av den typen som liker å grille elevene :evil: Plukker seg ut noen hver gang og peiser på med sp.mål fra hjemmeleksa. Effektiv metode ja, men ikke særlig hyggelig. Er ikke spes. skarp i kjemi, liker ikke å bli spurt ut foran hele klassen (90 stk). Nu vel, det går nok bra.

Sannelig er det snart helg også! Jippi! :D Denne uka har gått fort. Vet ikke helt hva det blir til i helga, har frihelg fra jobben så jeg har lyst å finne på et eller annet. Spurte "turmakker'n" min (ei god venninne) i går om hun hadde lyst til å dra til fjells i helga, såfremt været var noenlunde ok. Hun måtte muligens jobbe, avventer svar. Håper det ordner seg :P

Tror nevøen min kommer hit i helga, det betyr "fullt" hus (les; forledre, besteforeldre osv). Blir litt for folksomt og bråkete her inne etter min mening da, greit å "stikke" til fjells med bikkja da.

Får stikke inn til kjemitimen nå. Ser kjemilæreren står i døra med et olmt blikk. :veldigsur:

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemilærere er ikke morsomme.

Et bruktbart middel mot disse er å blande litt feil og sørge for at ting eksploderer når de er i nærheten! :ler:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Lea. Du satte meg på en ide der ja... :Hehe:

Endelig (snart) helg! Bare noen timer igjen nå så.. Drar sørover til Østerdalen med et par venninner i dag/ettermiddag, godt å komme seg vekk fra byen litt.

Ellers sitter jeg her å strever med en avatar. Steike, skulle ønske jeg var litt glupere i data! :oops:

Ha en fin-fin helg folkens!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salut!

Da er jeg atter tilbake i hjemmets lune hi. Hatt en kjempefin helg! Knallvær og bra skiføre, tilsammen ble det 6 mil på ski. Tatt i betraktning at jeg er relativt utrent sier jeg meg fornøyd med innsatsen :briller: Kjenner det i armer og ben nå, ganske stiv og støl. Lørdagskvelden laget vi oss god mat og drakk et par glass rødvin, skikkelig koselig. Skal bli godt å hoppe oppi bingen etterpå.

Gruer meg til å dra på skolen i morgen tidlig, mandager er tunge dager.. :x Snakkes!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp-hepp!

Nå sitter jeg her og forbannes over mobiltlf. min.. vibrasjonen på den har plutselig sluttet å virke. Irriterer meg, det var jo nettopp en av grunnene til at jeg kjøpte den..dingsten er knapt et halvår gammel :evil: Har heldigvis kvitteringa ennå, den gjelder et år.

Ellers så er alt som vanlig. Skolen---->kjedelig. Har nettopp lest fysikk her nå. Tørre saker! Jobbet i kveld også, grei økt. Har navneskilt på genseren. Kom en ung,ganske kjekk fyr bort til meg og sier "Hei, xxxx!". Jeg skjønte ingenting, hadde aldri sett fyren før. "Eh,hei...kjenner jeg deg?.." svarte jeg. Begynte å tenke febrilsk,kanskje jeg har snakket med ham i fylla tenkte jeg...men nei, gikk ikke opp noe lys. Til slutt flira han bare og gikk vekk, DA gikk det opp for meg at han bare kødda. :oops:

Ellers fikk jeg mld fra kjæresten om at han kanskje stikker innom byen en tur nå han kommer hjem på søndag. Håper det. :)

Bør egentlig bysselalle nå, men er ikke det spor trøtt :-? Snoke litt rundt her inne på KG da shø :roll:

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg glad! :hoppe:

Sola skinner ute, våren har kommet. Gleder meg sånn til sommeren! Til å gå lettere kledd, dra på fjellturer..*sukk* Kjæresten ringte meg forresten i natt kl 3.30. Skjønte ingenting, forventa ikke at han skulle ringe mens han er der borte. Burde egentlig sove siden jeg skulle på skolen i dag tidlig, men ville gjerne høre stemmen hans igjen :) Snakka ikke lenge da, rundt 10 min. Koselig var det ihvertfall. Han skal prøve å komme innom Tr.Heim på hjemturen, håper det ordner seg.

Skolen går også "bra", dvs. jeg fikk bra karakter på innlev. mi, men jeg kan vel ikke si jeg trives her akkurat :-? Huff...ser frem til å begynne på noe annet.

Må flakse nå, skal på jobb. Ha en fortyllende dag alle sammen! :D

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Helga har vært fin! Jobba fredag og lørdag, greie vakter. Fredagskvelden var jeg hos ei venninne, vi leide oss film + hadde en liten "girlchat". Koselig :D Opphavet var/er på hytta, så jeg hadde kåken for meg selv. Herrrrlig!

Lørdagen jobba jeg mer eller mindre hele dagen, så frem til å bare slappe av foran tv'en.. var ganske sliten. Tror sannelig det er første gangen på rundt 2-3 år at jeg faktisk har sittet hjemme en lørdagskveld. Men godt var det. I tillegg kom kjæresten innom og lå over :sjarmor: I dag har jeg bare gjort litt lekser og surfa på nettet. Skal ut og gå en lang tur med bikkja senere i kveld tenkte jeg. Skriver mer senere!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å oppdatere litt..

Grei uke dette,synes tida flyr jeg! Ikke lenge siden sist det var helg jo.. 8)

Skal jobbe litt i helga. I kveld skal jeg på cafe og kino med ei god venninne. Tror det blir koselig. Passer økonomien min godt også, den er ganske..*hem*..anstrengt for tida. Ser frem til lønn på mandagen! Ellers så var jeg ute og gikk en lang tur med bisken i dag, etter skoletid. Gikk langs Nidelva i solskinnet :briller: Herlig! Noen gakk-gakk'er der som bikkja er veeeldig fascinert av.. Trodde et øyeblikk hun skulle hoppe uti etter de :-?

Vel,rabler mer senere jeg. :kul:

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Julie!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi :D Blir alltid glad for litt besøk der jeg vettu.......

Fan av Too Far Gone? Nja, ikke egentlig, men jeg satt og henta ned mp3'er med dem her en kveld, og da var det et par av sangene deres som liksom ikke slapp taket inni huet mitt. Skjønner ikke det der, men en eller annen gang går det sikkert over. Kan ikke se for meg annet :ler:

Så du er sånn jeger du da? He he, kjenner til symptomene på det når 10 september er nær :ler: Ikke på meg selv nei, men sambo er helt gal han. Det er ikke så mye ryper på han da, mest storfugl. Kjøpte finsk spets og greier for ett og et halvt år siden, og holder på å ta av helt han :ler: Er ikke mye til friluftsmenneske jeg.....

Har dere vår i Trondheim? Her er det bare regn her jo :x Men satser på at vi tar det igjen lenger utpå våren. Eller blir jeg nødt til å besøke lillebror i trønderhovedstaden for å slikke sol? :ler:

Håper du får en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salut!

Helga ferdig da :( Begynne på ny uke..jaja.

Fredagen var jeg rolig, dro på cafe med ei veninne. Deretter dro vi på kino, så "Jackass" filmen. Ok, det er innmari barnslig og idiotisk, men du verden så morsomt noe av det de gjør. Lo så tårene trilla, var helt stiv i kjakene etterpå...

Lørdagen sov jeg til kl. 10. Våkna av at fadern holdt på å støvsuge :evil: Like greit å stå opp da..etterhvert fikk jeg beskjed om å rydde garderobeskapet for "du har jo så jxxxx mange skopar der inne!". "Umulig" tenkte jeg, "har da ikke så mange sko jeg!". Trodde jeg da. Til slutt telte jeg 12 skopar,pluss at jeg har flere i kjelleren.. :oops: Deriblant 4 par joggesko. Jajamensann. Kjekt å rydde litt av og til ja.. På kvelden dro jeg bort til venninna mi, vi jabba og så på gamle bilder. Mimre-mimre. Koselig var det.

I dag har jeg vært lite produktiv..eller..lest litt, sykla med bikkja, fiksa garderobeskapet mitt. Skal i bingen nå :roll:

Klem,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augh! For en dag!

Forsov meg, sprang som en elg for å rekke bussen. Det gikk med et nødskrik. Gomfa en banan på bussen, rakk ikke frokost. Så sovna jeg i timen, en medelev vekka meg :oops: Bør kanskje begynne å legge med tidligere.

Nåer jeg hjemme, gjort ferdig leksene. Nevøen min på 4 er her, du verden så mye bråk en unge greier å lage! Vedlig preventiv virkning på meg i hvert fall :sinna: Skyldes vel at jeg vant til at det er stille og rolig her inne (og trives med det), uvant med bråk. Får testa tålmodigheten litt.

Så har jeg vaska bikkja. Hun røyter noe kronisk for tida! Skal jeg kose med henne, så har jeg ansiktet fullt av hår etterpå..*atsjoo!* Har nettopp dusja henne nå, i håp om at det blir bedre. Hele sluket var fullt av hundehår etterpå...*har håp om at det hjalp*

Skal ut og jogge en tur nå, skriver mer over helga!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Julie!

Jammen meg litt av en dag du har hatt da. Hjalp det noe å vaske bikkja? Har to voffser vi, men de røyter heldigvis ikke - enda :-?

Håper du får en fin helg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...