Gå til innhold

Til de jentene som fjerner "barten":


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi jenter har jo ofte en liten "bart" på overleppen. :sjenert: Noen har mer enn andre..

Fjerner dere den? Isåfall hvordan?

Min "bart" (hva annet kan man kalle det egentlig? :ler: )har begynt å irritere meg litt nå.. ikke at det blir så ille at den synes på normal avstand, men hårene er mørkere enn de andre hårene/dunene i ansiktet, og stivere. Så jeg vurderer å kjøpe hårfjerningskrem (er det Weet den heter mon tro..?) og fjerne både barten og de små dunene jeg har i siden av pannen. Men jeg har hørt at hårene som gror ut igjen vil bli striere og mørkere (og dermed mer synlige) enn de egentlig var, så jeg vet ikke helt om jeg tør... Vil jo ikke anlegge mannesjegg/bart heller :ler::sjenert:

Så til dere som fjerner hår i ansiktet: hvordan gjør dere det? Og hvordan er hårene som gror ut igjen?

Hva er den beste metoden å fjerne hår i ansiktet på uten at det som gror ut igjen er stivt/grovt og mørkt?

(Og nei, jeg har ikke råd til laser eller andre dyre ting :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har akkurat kjøpt wax strips for ansiktet.. har ikke turt å bruke de enda da... hihi

Men det står der at det skal vare i opptil 6 uker, så man trenger jo ihvertfall ikke fjerne de så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jenter har jo ofte en liten "bart" på overleppen.  :sjenert:  Noen har mer enn andre..

Fjerner dere den? Isåfall hvordan?

Min "bart" (hva annet kan man kalle det egentlig?  :ler:  )har begynt å irritere meg litt nå.. ikke at det blir så ille at den synes på normal avstand, men hårene er mørkere enn de andre hårene/dunene i ansiktet, og stivere. Så jeg vurderer å kjøpe hårfjerningskrem (er det Weet den heter mon tro..?) og fjerne både barten og de små dunene jeg har i siden av pannen. Men jeg har hørt at hårene som gror ut igjen vil bli striere og mørkere (og dermed mer synlige) enn de egentlig var, så jeg vet ikke helt om jeg tør... Vil jo ikke anlegge mannesjegg/bart heller  :ler:  :sjenert:

Så til dere som fjerner hår i ansiktet: hvordan gjør dere det? Og hvordan er hårene som gror ut igjen?

Hva er den beste metoden å fjerne hår i ansiktet på uten at det som gror ut igjen er stivt/grovt og mørkt?

(Og nei, jeg har ikke råd til laser eller andre dyre ting  :sjenert:  )

Kjøp for all del ikke Veet(antar du tenker på den fra matbutikken) Den er ALT for sterk for bruk i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker epilatoren jeg. En kjapp runde over overleppa,og "barten" er bort i ukesvis.Har gjort dette i flere år og har ikke fått hverken mer eller mørkere/stivere hår.Eneste ulempen er at det gjør svinaktig vondt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleker den jeg. Er jo ikke så mye, så jeg synes det blir dramatisk å vokse den (gjorde det en gang, og fikk utslett :ler: ). Du får kjøpt blekekrem på parfymeri som er spesiellt til ansiktet, min har holdt i to år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Veet voksstrips. Vanvittig vondt, men fort overstått, og må ikke gjøre det så ofte. Hårene er ikke blitt stivere - hvorfor skulle de bli det?

Men pass på å rense godt etterpå. Jeg bruker rensevann+klorhexidin. Hvis ikke får jeg masse små kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar "barten" ja (av og til) med veet wax-strips.. gjør vondt i 2 sek, men har å fått litt småkviser etter dette, og så et tips her om å bruke rensevann og klorhexidin etterpå så det skal jeg prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleker den jeg. Er jo ikke så mye, så jeg synes det blir dramatisk å vokse den (gjorde det en gang, og fikk utslett :ler: ). Du får kjøpt blekekrem på parfymeri som er spesiellt til ansiktet, min har holdt i to år nå.

kan man bruke denne blekekremen på armene???? kanskje litt teit... men har så mørke hår på armene og liker ikke å vokse hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti tusende gang: Du får ikke mørkere, tykkere, lengre eller mer hår av verken barbering, voksing, napping, hårfjerningskrem eller epilering. Basta. Vil likevel ikke anbefale å barbere barten, det blir jo litt stivt med det samme hårene kommer ut igjen... Det samme skjer vel ved bruk av hårfjerningskrem, i prinsippet er det jo det samme som barbering.

Jeg napper med pinsett, jeg. Voksen tar ikke de tynne hårene i ansiktet her i gården.

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti tusende gang: Du får ikke mørkere, tykkere, lengre eller mer hår av verken barbering, voksing, napping, hårfjerningskrem eller epilering. Basta. Vil likevel ikke anbefale å barbere barten, det blir jo litt stivt med det samme hårene kommer ut igjen... Det samme skjer vel ved bruk av hårfjerningskrem, i prinsippet er det jo det samme som barbering.

hva gjør deg til ekspert? man FÅR mer hår av barbering me høvel. men ikke med voks og epilering pga du drar ut hårene fra rota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør deg til ekspert? man FÅR mer hår av barbering me høvel. men ikke med voks og epilering pga du drar ut hårene fra rota.

Forklar meg hvordan!

Hvordan vet et hår - som er dødt vev - at det blir barbert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen ekspert, det er et like akseptert faktum som at jorden er rund. ;) allium har rett: Hår er fullstendig dødt, dvs at det ikke på noe som helst vis kan gå signaler gjennom håret og ned i hårsekken hvor veksten foregår. Jeg kan derimot godt forstå hvorfor det kan virke som om det blir mer hår av barbering. For det første begynner mange jenter å barbere seg tidlig, dvs. at hårveksten ikke er fullt utviklet ennå. En del opplever et lite "hopp" i hårveksten etter at de er ferdig med puberteten. For det andre blir man vant til å være hårløs, og det er klart det plutselig ser mye ut hvis man lar håret vokse igjen. For det tredje blir håret skåret rett av ved barbering, og det kjennes da stivt ut mens det fortsatt er ganske kort, men lar du det vokse til naturlig lengde vil det være akkurat som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør deg til ekspert? man FÅR mer hår av barbering me høvel. men ikke med voks og epilering pga du drar ut hårene fra rota.

LOL. Nei det gjør man IKKE. Det er en myte. Foreslår at du setter deg inn i ting før du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for øvrig ikke meningen å kuppe tråden, hvis noen vil diskutere hårets mysterier videre kan vi lage en ny tråd... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Siren_*
LOL. Nei det gjør man IKKE. Det er en myte. Foreslår at du setter deg inn i ting før du svarer.

hahaha..sittet LITT for mye på nettet? LOL liksom.. hahah... hva er d du mener er så feil med det innlegget egetnlig? er d en myte at man får mer hår av barbering? merkelig at jeg har fått dobbelt så mye av å barbere meg på armene og bena? hmm.. rart det der. åssen forklarer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napper hårene på overleppa med pinsett jeg. Tar ikke så lang tid, gjør det samtidig som jeg sitter og leser en bok e.l. Ikke gjør det vondt heller. Har gjort det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så tragisk at det alltid er noen som må krangle på seg ting, alle har vel rett til egne meninger, hvis noen mener man får mer hår av barbering så må de vel få lov til det..jeg personlig føler vel også man får det,men om d er en faktum det aner jeg ikke. men d er alltid noen her inne som skal være så ekstremt smarte og vite alt..haha.. ganske komisk egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha..sittet LITT for mye på nettet? LOL liksom.. hahah... hva er d du mener er så feil med det innlegget egetnlig? er d en myte at man får mer hår av barbering? merkelig at jeg har fått dobbelt så mye av å barbere meg på armene og bena? hmm.. rart det der. åssen forklarer du det?

Ja, det lurer jeg også på. Hvordan forklarer du det? HVORDAN får du mer hår av barbering?

At to ting skjer samtidig (barbering og økt hårvekst) betyr ikke at det ene MÅ komme av det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...