Gå til innhold

Yerka mot svette...


Gjest Kåre_j

Anbefalte innlegg

Gjest Kåre_j

Er plagt med svetting under armene. Liker å gå i skjorte og tynne gensre. Da går det ikke lange tiden før de er våt under armene. er litt flaut så jeg har lyst til å få en stopp på det. har lest litt om yerka som blir nevnt noen steder her inne. Har vært rundt å letet etter dette produktet, men alle jeg har vært hos har sluttet å selge produktet. Noen mente de ikke laget det lengre også. Så finnes det noe nytt i stedet for yerka? Noe som er bedre eller like bra? Baberer også meg under armene, men det hjelper ikke... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sluttet å lage Yerka? Det håper jeg virkelig ikke! Kjøpte min på Vita, de hadde iallfall for tre måneder siden.

Men Yerka er bare utspedd aluminiumsklorid. Alouminiumsklorid får du kjøpt på apoteket i sånn rulleflaske, om de ikke har fremme, så spør. Veldig effektivt, men svir litt mer enn Yerka etter min erfaring. Halve prisen av Yerka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg anbefala aliminiumsklorid! den funka kjempebra..

eg og fleire av mine venninde opplevde at det lukta ubehagelig under

armane etter å ha brukt yerka over en periode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heidi_*

jeg synes at aluminiumsklorid svir ordentlig, men vet egentlig ikke om noe annet jeg kan bruke.. hvor ofte bruker dere det? jeg innbiller meg at dersom jeg bruker den for ofte vil den slutte å virke, så jeg bruker den så sjelden så mulig.. er det helt feil? er det slik at jo mer du bruker den, jo mer hjelp er det i den? at kroppen blir "motstandsdyktig" på en måte? eh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yerka består også av aluminiumsklorid i alkohol, og her selges det i hvertfall på Vita, og muligens også på Cubus. Sambo bruker det innimellom, og er fornøyd med effekten (hindrer at det renner, men ikke all lukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yerka består også av aluminiumsklorid i alkohol, og her selges det i hvertfall på Vita, og muligens også på Cubus. Sambo bruker det innimellom, og er fornøyd med effekten (hindrer at det renner, men ikke all lukt).

Cubus har sluttet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica har kommet med en deodorant som har aluminiumsklorid, men uten alkohol :) Cosmica medical heter den. Har prøvd den selv, og den svir ikke.

Kjøpte den til kjæresten min, var på tilbud (49,-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_j

Hvor mye koster slik aluminiumsklorid? Høres litt "skummelt" ut også. er dette bare til bruk under armene, eller kan en få feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at aluminiumsklorid svir ordentlig, men vet egentlig ikke om noe annet jeg kan bruke.. hvor ofte bruker dere det? jeg innbiller meg at dersom jeg bruker den for ofte vil den slutte å virke, så jeg bruker den så sjelden så mulig.. er det helt feil? er det slik at jo mer du bruker den, jo mer hjelp er det i den? at kroppen blir "motstandsdyktig" på en måte? eh..

Brukte den et par dager i uka i begynnelsen. Nå bruker jeg den kanskje en gang i mnd eller når jeg kjenner jeg begynner å svette under armene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster slik aluminiumsklorid? Høres litt "skummelt" ut også. er dette bare til bruk under armene, eller kan en få feil?

Den er ganske dyr. Mener det var nesten 100kr for ei flaske. Den er svært, svært drøy da. Har hatt min i ett år og det synes så vidt at den er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en deo på apoteket som het Stop 24. Tror også denne innholder noe aluminiumsklorid, men den svir ikke i det hele tatt.

Jeg ble gal av å bruke ren aluminiumsklorid. Fikk ikke sove for det bare sved :frustrert:

Etter å ha brukt Stop 24 en god stund bruker jeg nå en deo fra Biotherm, og det er ikke antydning til svette under armene lengre (bortsett fra litt når jeg trener da).

Det er en ny verden for meg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kåre_j

Fikk en il å stikke innom apoteket for meg for å høre etter aluminiumsklorid. Hun fikk anbefalt en deo som heter cosmica. Noen som hr hørt om denne? Den hadde vist dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica er en helt vanlig deodorant. Det er ikke det du skal ha. :icon_smile: Spør etter aluminiumklorid, ikke deo med aluminiumklorid.

Vita fører Yerka, det vet jeg med sikkerhet, ettersom det er der jeg kjøper min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekost selger de noe som de kaller mineralstein, dette skal være et alternativ til de som ikke tåler vanlig roll-on og de som svetter mye. Det skal være et naturprodukt helt uten alkohol og andre tilsetningsstoffer. Jeg har bare hørt om denne via en venninne, men hun tåler ikke noen andre enn denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cosmica er en helt vanlig deodorant. Det er ikke det du skal ha. :icon_smile: Spør etter aluminiumklorid, ikke deo med aluminiumklorid.

Helt vanlig er den nå ikke, ikke den nye medical-versjonen... Utifra beskrivelsen av Yerka, så virker det temmelig likt. Bortsett fra at den er alkoholfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt mineralstein. Den var en stor vits i mitt tilfelle. Aluminiumsklorid derimot!!!! Men...som mange av dere anndre har skrevet, den kan svi, slik at den fratar deg hele nattesøvnen, ingen tvil om det. Ikke bruk den rett etter hårfjerning, og ikke mer enn 3 ganger i uka. Det er ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det virvel sier. Du skal ha det du ber om, ikke Comsica. Den har null effekt på skikkelig svette.

Det jeg gjør, er å påføre Alu.klorid en dag i uken da jeg er hjemme. Jeg tar det på om dagen, og ikke om kvelden. Da gjør det ingenting at det klør litt.

Tar på meg en gammel skjorte, i tilfelle det skulle bli flekker. Hvilket det aldri har blitt hos meg.

Men her er det jo ikke snakk om vanlig Cosmica deodorant, men en ny type med Aluminiumsklorid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...