Gå til innhold

Utroskap mot den man elsker...


Gjest anonym

Har du vært utro?  

19 stemmer

  1. 1. Har du vært utro?

    • Har vært utro, og sa det- det er slutt
      3
    • Har vært utro, og sa det- vi er fremdeles sammen
      1
    • Har vært utro, sier det ikke til partner
      9
    • Har ikke vært utro
      34


Anbefalte innlegg

Gjest Spørsmålet

Jeg har vært utro. Min kjære vet ikke noe. Jeg er redd han kan finne ut av det, men jeg har ellers ikke noe problem med å "holde hodet kaldt". Hadde han fridd til meg i dag, hadde jeg sagt ja. Jeg ønsker en fremtid med han, og kunne godt tenke meg barn med han. Lettere sagt, jeg ser alvorlig på forholdet.

Folk sier at om man er utro mot kjæresten sin, så kan man ikke elske han/henne. Og man kan i alle fall ikke se på forholdet som noe særlig seriøst... Men slik føler ikke jeg det. Hva mener dere? Kan man være utro, og alikevel elske?

ps: jeg kan nevne at jeg er 20 år, jente, og har min kjære boende i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atlantis

Nei, du kan ikke elske en og samtidig være utro. Hvis du elsker et menneske så vil du bare ønske å gi han/henne det mest spesielle og intime du kan gi et annet menneske.

Når du virkelig elsker noen så er dine tanker rettet mot vedkommende og det vil føles fullstendig feil og kvalmende å skulle ha sex med noen andre. Du kan ikke skille kropp og sjel: når du elsker noen ( "i sjelen din") så vil det automatisk sende et signal til kroppen din om at sex med andre vil være helt bånn i bøtta. Selvsagt kan alle oppleve at andre mennesker er tiltrekkende, men derfra til å ha sex med vedkommende når du elsker en annen er en lang vei.

Konklusjon: du var utro fordi du ikke elsket svensken din

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså utro mot den man er sammen med nå, eller vært utro noen gang med noen?

Hm...den man er sammen med nå tenker jeg.

Nei nei NEEEI, kunne ikke falle meg inn!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært utro.

Får vond i hjerte bare ved tanken.

Skal gjøre alt jeg kan for ikke å såre min elskede :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utro, og sa det - det er slutt. Men IKKE pga at jeg var utro eller at jeg sa det!! Vi lærte hverandre bedre å kjenne og lærte å elske hverandre etter det!

Men JEG har lært en viktig lekse, som jeg har nytte av nå i nye forhold. Jeg vet hvordan det føles å ha sviktet en man er glad i på det verste! Jeg vet hvordan det river å ha såret den man er glad i på den måten! Jeg vet hvordan det føles å ha sagt ifra, og vente på om kjæresten fremdeles ønsker å prøve å dele livet sitt med en som har klart å svikte!!

Og man kan være glad i, og til og med elske, selv om man har vært utro èn gang!!!!!

(tviler litt mer på elskoven dersom man er i stand til å gjenta og gjenta "udåden"! men kjenner ingen personlig som er det, så jeg vet ikke!)

Dersom man aldri har vært utro, vet man heller ikke hvilke følelser som er mulige og ikke!! Klart man kan ha formeninger om hva man tror, og hva man mener burde være mulig! Men det er ingen fakta der, dette dreier seg om følelser, og der finnes ingen fasit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utro i et tidligere forhold og fortalte det.. Det var fryktelig vondt både for meg og han. Følte på en måte at det forholdet ikke var rett fordi jeg kunne gjøre no sånt så jeg brøt ut.

Men nå kunne det ikke falle meg inn for alt i verden.. Har det altfor bra sammen med kjæresten min og ville aldri såret han på samme måte som jeg såret min tidligere kjæreste.. For denne kjæresten elsker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne aldri falle meg inn! Har aldri vært det! Det er vel det mest forferdelige man kan gjøre i et forhold, spør du meg. Er enig med Aline der mht at det finnes ingen fasit, men det er med mine prinsipper jeg har tenkt å leve og regner med at jeg kan følge dem. Hvis jeg eller samboeren min hadde falt for fristelsen en gang, regner jeg med at det hadde vært slutt på flekken. Jeg føler at sex er ikke noe man har med hvemsomhelst. Det blir vel litt annerledes når man er singel, har dessverre hatt et ONS som ikke var morro i det hele tatt en tid tilbake. Hvis man søker etter fart og spenning og en elsker/elskerinne, bør man ta et oppgjør med forholdet man er i. Hvis en person er utro, tror jeg det er noe som mangler i forholdet og da tror jeg ikke den "som begår udåden" elsker sin partner. Det stemmer liksom ikke. Og det med at den parten som er utro sier,- "jamen jeg kan ikke leve uten deg, elsker deg", osv. Da har jeg følelsen av at vedkommende vil ha både i pose og sekk, og DET provoserer meg!!! Men det er nu min mening da.....

Tenk så vondt å ha en partner som ER utro! Tenker på det fordi det tydeligvis er så mange som er det fortida... Det diskuteres jo heftig overalt og spesielt her på KG. Jeg synes det er synd å høre det, men det er vel en realitet. Håper jeg noen gang slipper å oppleve dette, både fra min og min samboers side.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du følelser for denne personen du var utro med, eller var det bare en ONS? Hvis dette var noe som skjedde bare en gang, og du angrer og vet at du aldri kommer til å gjøre det igjen, da tror jeg det beste er å holde kjeft og prøve å glemme det.

Jeg tror du kan elske kjæresten din selv om du var utro engang.... men det er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørsmålet

Jeg kan jo ikke si at dette var et ons, da det var med en kamerat av meg. Jeg har ikke følelser for han, og vi klarer fint å fortsette vennskapet som det alltid har vært. Jeg vil si meg enig i at det må være noe som mangler i forholdet om man er utro, eller har vært utro. Da han bor i Sverige, og jeg i Norge, treffes vi ikke oftere enn annenhver måned. Vi snakker i telefonen sammen så og si hver dag. Selvfølgelig savner jeg nærhet, og det er jo det som blir lite av i et langdistanseforhold....

Jeg angrer, men er alikevel redd for at jeg ikke kan stole på meg selv. Er veldig forvirret! Om han hadde vært her, eller jeg der, hadde det ikke vært snakk om annet enn trofasthet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror d er mulig å være utro og samtidig elske sin partner, så sant d dreier seg om en heftig "engangsforeteelse" (der man liksom "mister hodet", og angrer bittert i ettertid)...

Å elske (partneren) og samtidig ha et forhold "på si" over tid ser iallefall jeg som en umulighet.

De fleste som er utro er d vel blant annet nettopp fordi følelsene har kjølnet eller mangler i forholdet.

Er noe usikker på hva jeg skal svare i avstemningen. Har vært utro, men har ikke hatt sex.

Hvordan defineres utroskap i denne sammenhengen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet: dersom du selv er redd for at du kan være utro igjen, så bør du kanskje legge forholdet ditt med svensken på is, til dere har mulighet til å være sammen ordentlig? Jeg ville ikke vært svensken i ett forhold med ei som ikke klarte å holde fingra av fatet pga avstand ihvertfall! :blunke:

Og du, om det er nærheten du savner, finn deg en god kamerat som du kan sitte i armkroken til en kveld å se på TV, men som du VET kun er en venn, uten seksuelle intensjoner fra noens side!

Kosejente: Jeg har også vært utro, men har aldri hatt sex med noen andre mens jeg er i ett forhold. Men for meg så er klining også utroskap! Alt er utroskap som jeg ikke selv hadde akseptert fra partners side! det er ihvertfall min benevnelse på utroskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Khalid Hagen

Jeg har vært utro, ja. Én gang, i fylla, for ti år siden - og jeg får fortsatt fysisk vondt ved tanken på hvor dårlig samvittighet jeg hadde og hvor komplett idiotisk jeg følte meg!

Ja, jeg var/er en idiot! Men jeg har i det minste lært av egne feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går ikke an å elske noen, og i tillegg være utro.

Hvis du elsker en person, så klarer du ikke å være utro mot han/henne. Tenk på hvor vondt det hadde vært hvis den du elsket, var utro mot deg? Hadde du da trodd han/hun elsket deg?? Nei, utroskap er heeelt uakseptabelt og utilgivelig, spør du meg! Hadde samboern min vært utro mot meg, så hadde han vært borte for leeenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...

Nei, det går ikke an å elske noen, og i tillegg være utro.

Jo, faktisk. Det du sier er at du kan ikke tenke deg at det er slik. Men vi er mennesker. Vi trenger nærhet, ømhet, varme, gode ord, kjærlighet. Noen ganger får en ikke det av den en elsker. Da er fristelsen stor.

Anonymkode: 1e167...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne aldri falt meg inn å være utro mot mannen min. Jeg elsker han over alt og bare tanken på at han skulle vært utro eller at jeg skulle vært det gjør meg kvalm. Jeg  tror at dersom du elsker en person så kan man ikke være utro, for om du virkelig elsker noen så er det den personen som kommer først. Det å dele noe så intimt og personlig som kroppen sin med en annen enn den du er sammen med er kun respektløst og da invisterer du ikke i forholdet du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er veldig gammel! 

Men kan jo svare allikevel.... Den som er utro burde fortelle det. Jeg hadde aldri akseptert det.. Eksen min var utro og jeg gjorde det slutt på flekken jeg fant det ut.. Skulle absolutt ønske at han hadde fortalt meg det, men tviler på om det hadde endt annerledes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk. Det du sier er at du kan ikke tenke deg at det er slik. Men vi er mennesker. Vi trenger nærhet, ømhet, varme, gode ord, kjærlighet. Noen ganger får en ikke det av den en elsker. Da er fristelsen stor.

Anonymkode: 1e167...4ca

Etter 13 år så kan det jo hende at personen har skjønt det :fnise:

Anonymkode: ea4ee...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...