Gå til innhold

Arrgh!...lørdag,-og her sitter jeg.....


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Åhhh!!!!må bare få ut frustrasjonen min!!!

Herregud,nå er det lørdag kveld,og her sitter jeg mutt alene foran pcèn :sur:

Er bare så utroooooolig lei av å være singel!!!og KJEMPELEI alle venninnene mine som liksom misunner meg mitt egoistiske og frie liv!!!Greit at jeg har frihet til å gjøre som jeg vil,men da må jeg i såfall gjøre det alene-alle venninnene mine har jo kjernetid med familien sin hver kveld,-for ikke å snakke om lørdagskveldene!!!!

Er det å sitte alene mesteparten av helgene noe å trakte etter??Vet det finnes mange sider av saken,og gresset er ikke grønnere på den andre siden og bla bla bla,-men dette er som sagt ikke et reflektert innlegg-bare et frustrasjonsinnlegg-begynner jo allerede å funke... ;) Er vel bare at noen ganger blir jeg litt lei av å alltid være den single og barnløse venninnen som alltid skal invitere,være barnevakt,alltid hjelpe til,være til støtte osv kun fordi jeg "jeg har bare meg selv å tenke på,og har så mye fritid".Åhhh,-blir å irritert,-er liksom MITT liv så spennende da?lever ikke akkurat et "sex og singelliv,for å si det sånn :) nei,syns livet mitt for tiden er rimelig patetisk,faktisk :sur:

Noen andre som kjenner på det samme,eller er det bare meg?Og på forhånd takk for at dere som har mann og barn IKKE skriver svar om at gresset ikke er grønnere på den andre siden osv-dette er bare et innlegg for å få ut edder og galle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt liv er heller ikke så spennende. Jeg sitter også alene mange helger, og har ingenting å finne på. Har en del single venninner, men de bor såpass langt unna at jeg ikke alltid gidder å reise så langt kun for å ha selskap en helg liksom.

Men jeg synes det er deilig å være litt alene iblant.

Annenhver uke har jeg ungene, så da er jeg jo ikke alene.

Selvfølgelig føler jeg meg litt ensom en gang iblant, men tror ikke jeg har vondt av det. Man har sikkert godt av å kjenne litt på den følelsen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Joda,sikkert greit å kjenne på ensomhetsfølelsen en gang i blant,men ikke konstant!!!!!Og jeg har drøssevis med venner,men ikke 1 som ikke har mann og barn,-derfor blir jeg som regel sittende alende hver j.....helg og de fleste kveldene.Derfor syns jeg nok det blir litt vel mye ensomhetsfølelse å kjenne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Gjør mye jeg!Diverse helgekurs,inviterer kollegaer hjem,inviterer familie og venner osv.Er jo i konstant beredskap for nye bekjentskaper :ler: Blir kjent med mange nye folk,men ironien er at det bare er folk med mann/barn,eller de flytter til utlandet/andre steder i Norge osv.For å være ærlig,så syns jeg at jeg gjør det jeg kan,men akkurat nå er jeg nærmest sliten av å hele tiden være superåpen for å bli kjent,være den som inviterer osv.Er nok derfor jeg er i så utrolig dritthumør også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå ut alene?

Du trenger ikke nødvendigvis dra og sette deg mutters alene i baren et sted, men det er mye å finne på for dem som tør!

Jeg har det på samme måte som deg med at venninner enten har barn eller flytter fra byen.

Når jeg ikke får med venninnene ut og ikke har lyst til å sitte alene, går jeg ut likevel. På kino, f.eks, og konserter. Når du står og ser på et band så har det ingenting å si om du er alene eller sammen med noen. Og så er det MYE lettere å komme i snakk med folk (les: menn) når de ser at du er alene, da tør de komme bort :)

Og etter konserten, sent på kvelden, hvis du da stikker innom en pub og det begynner å nærme seg nachspiel-tid, og du er en jente alene, da skal det mye til å ikke komme i prat med noen!

(Faren blir da at det blir så gøy å gå ut alene at du nesten prioriterer dette til slutt...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som om jeg skulle ha skrevet det selv....

Jeg går noen ganger på cafe/konsert/bar alene - men synes ikke at det er så lett å komme i kontakt med folk. Og ofte er det de "patetiske" karen som tar kontakt, og hvordan bli kvitt en sånn som først har slått seg ned for en prat (han prater.....)

Var innom Südøst (populært sted i oslo) en lørdag kveld for noen uker siden, alene, og da slo det meg tydelig at folk som hadde med venner (som jo er de fleste... ikke en sånn nerd som meg... :D), brukte dem som støttekontakter slik at de kunne stå sammen med noen MENS de prøvde å få kontakt med noen nye mennesker. Så på en måte kunne mange ha gått ut alene, fordi de jo gjerne vil sjekke/bli kjent med noen de ikke kjenner fra før...

Når jeg sitter alene på cafe - flere ganger i uka - for en matbit/kopp te tenker jeg ofte at det sitter sikkert flere rundt omkring, alene som meg, hva om vi satt sammen??

La oss si at hver onsdag kl 18, så sitter jeg på feks QBA på Grünerløkka, jeg legger en rød pose på bordet, slik at alle som kjenner til dette tegnet (orker ikke sitte med en rose i munnen, liksom :D) kan slå seg ned på bordet mitt - for vi er jo i samme båt, single med begrenset vennekrets :0) god idé, eller!?

Blir som en slags fritidsklubb for voksne, man stikker innom og ser om det er noe liv, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg så utruleg godt igjen!! Og ingen forstår kva eg meinar når eg prøver å formidle til mine næraste koss det er, for "du har jo så enorm omgangskrets!" Jada, men ka når alle er etablert? Eller den her greia som så mange har no: Nei, eg skal ut med nåken venna, så vi kan ikkje gå ut... Koffor ikkje? Om nokon rundt meg ringer ein lørdag og er rastlause så tar eg dei jo med på kva det skal vere!! Eller inviterer dei hit. Eg "aksepterer" ikkje at mine vener skal føle seg utanfor og sånn når eg faktisk har ein mikroskopisk sjanse til å gjere noko for å endre det!

Ulizza: kjempeide! Men altså onsdag er ein litt dårleg dag, kva med torsdag? ;)

Ellers er eg fullt i stand til å gå ut på cafè, kino og sånn aleine, men ikkje konsert og bar og sånn, då føler eg meg skikkeleg Viggo (vennelaus...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløs er vel kanskje ikke rette ordet å bruke? Dere har vel enda muligheten til å få barn en gang? Måtte bare si det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har flere single venninner som aldri ber meg ut på verken kino eller café eller Høstutstilling eller noe som helst. De forutsetter at jeg vil bruke tiden i helgene fx sammen med min mann. Så når jeg og mannen min trenger litt luft fra hverandre, er det jeg som sitter der alene med en bok eller en avis.

Eller at jeg selv tar initiativet til å finne på noe sammen med venninner en lørdagsettermiddag eller -kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløs er vel kanskje ikke rette ordet å bruke? Dere har vel enda muligheten til å få barn en gang? Måtte bare si det.  ;)

Barnløs er man når man ikke har barn. Det har ingenting med hva som kan skje å gjøre.

Jeg har barn, men sitter mye alene selv om jeg har tilgang til barnevakt. Synes det er litt skummelt å gå ut alene. Riktignok ikke på kino, da sitter man jo i mørket, men på bar og konsert er det litt... skummelt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...