Gå til innhold

Finne bileier via registreringsnummer på bil?


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Apple-_*

Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror).

Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple- ikke innlogget
Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen.

Ikke hvis du ringer dem... Jeg gikk inn på biltilsynet.no for å finne tlf.nr og åpningstider, og der sto det (sitat): 'Biltilsynet må ikke forveksles med Statens Vegvesen'.

Da jeg ringte Biltilsynet, ba de meg ringe Statens Vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er en privatperson som har opprettet denne siden, og den har ingen ting med vegvesenet å gjøre. Det er bare noen som skal tjene penger.

"Alle" tror jo at det fremdeles heter Biltilsynet, men det gjør det nemlig ikke. Det heter trafikkstasjoner og hvis du ringer dit så får du nok svar på det du lurer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_ANONYM_*

FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15.

DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?

Tråden ligger under "bil og trafikk"

Ring 06650 da kommer du til Statens vegvesen. Åpningstiden er 0800 til 1530. Hold dere langt unna biltilsynet.no.....

Eller du kan hele døgnet får opplysninger på SMS.

Send REGNR "regnr på bilen" til 2282.

Følgende opplysninger inngår i en standard svarmelding:

Registreringsnummer

Merke

Navn på eier av kjøretøy

Bostedskommune til eier av kjøretøy

Når kjøretøyet sist ble EU-godkjent

Frist for når kjøretøy skal være EU-godkjent neste gang

Skyldig årsavgift

Omregistreringsavgift for kjøretøyet

Smart å gjøre før man skal kjøpe bil, så slipper man overraskelser som ubetalt årsavgift eller maglende EU.

Er det akutt utenom åpningtiden til Statens vegvesen kan du ringe politiet, men da bør du ha en grunn for å spørre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?

Brønnøysundregisteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ved å sende REGNR til 2282 til Statens Vegvesen vil du etter kort tid få opplysninger om bilens kjennemerke, bilmerke, navn og bostedskommune for eier, når kjøretøyet sist ble godkjent og når det er frist for neste EU-kontroll.

I tillegg får du opplysninger om eieren er skyldig årsavgift og omregistreringsavgift.

http://forbruker.no/bil/article1804991.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15.

DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL!

Joda, dette har blitt lett tilgjengelig offentlig informasjon! :)

Som andre her nevner: Send REGNR XX11111 (bilens registreringsnr) til 2282, så får du på få sekunder en liten sms med info om blant annet navn på bilens eier.

Enkelt, kjapt og greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15.

DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL!

Brønøysund registeret gir ikke opplysninger om hvem som er eier. Da må man ringe Statens vegvesen på telefon 06650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort mange ganger, og da ringer jeg statens vegvesen.

Nå har jeg en jobb som krever at jeg noen ganger trenger informasjon om eier og vognkort, men det har aldri vært noe problem å få den infoen jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

  • 3 måneder senere...
Gjest gunnar lokna
Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...

Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding.

http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?

Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding.

http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding.

http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8

TS spurte om dette i 2005, så jeg håper bileieren er funnet nå.

Hvorfor skal man betale 17 kr for at en app sender "REGNR XXYYYYY" til 2282 for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...