Gå til innhold

Seksualitet og skamfølelse


Gjest Ananas

Anbefalte innlegg

Jeg har skamfølelse i forhold til noe av jeg gjør og tenker av seksuell art. Men jeg synes dette er noe jeg ikke trenger å ha og jeg prøver å bli kvitt det. Jeg mener det å være kåt, ha ønske om å gjøre forskjellige ting seksuelt og det å gjøre ting som er godt men kansje litt ... spesielt er bra, og noe man ikke skulle behøve å være flau eller skamme seg over.

Noen ganger når jeg onanerer skammer jeg meg rett etterpå utifra hva jeg har fantasert om og gjort.

Er du noen gang flau over din egen seksualdrift?

Synes du at det er riktig at du har skam i forhold til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Så lenge man ikke skader andre, er det ikke noe galt.

Kunne selv før være skamfull over fantasier, men ikke nå lengere. Har blitt så voksen og vet at "alt" er normalt.

Og hvis man selv ikke skammer seg, så er det heller ingeting feil å fantasere eller gjøre det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Tror det er ganske vanlig å skamme seg over fantasier. Fantasier er jo ofte litt, tja du vet, det er jo derfor det er fantasi! Tror det er viktig å ikke sensurere/skamme seg over sitt indre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ganske ofte at folk bruker :rodme: - emoticonet når de forteller om ting i dette forumet.

Hvis man først har seksuell skam, er det vanskelig å bli kvitt, selv om man vet at den følelsen ikke trenger å være der. Det synes i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tittentine

Har altid hatt skamfølelse.

I oppveksten var sex tabubelagt hjemme, min mor sa altid "æsj, fysj, så ekkelt, osv" når det var nakne folk og sex scener på tvén...(så hun var så absolutt ikke den som fortalte meg om blomsten og bien :roll: )

Så jeg har derfor et "æsj" forhold til mitt eget underliv og seksualiteten min..

Er 23 år nå, og er forlovet med verdens beste mann, men han har aldri fått sett meg nedentil og jeg har aldri vist at jeg har nyter sexen vår..

Det "tør" jeg liksom ikke, blir flau fordi jeg føler jeg gjør noe galt...

Så jeg skammer meg over seksualiteten min, ja...... selvom jeg vet at det er noe helt normalt...

Men er ikke lett å kvitte seg med tankene fra barndommen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke stolt nei når jeg våkner opp av en orgasme etter å ha drømt ting om exen..

Når det er såpass off-limits så er det helt galt føler jeg, men hvem ellers skal jeg fantasere om? Sven O? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke skamfølelse, men av og til kan jeg riste på hodet av meg selv, jeg fantaserer om litt rare ting innimellom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss har vel hatt skamfølelse etter å ha onanert etter "forbudte" fantasier i ungdommen. Nå klarer jeg å slappe av mer, og tør å bruke alle mine fantasier uten å skamme meg. Når jeg har sex med mannen min hender det ofte at jeg fantaserer om andre for å få orgasme lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har derfor et "æsj" forhold til mitt eget underliv og seksualiteten min..

Er 23 år nå, og er forlovet med verdens beste mann, men han har aldri fått sett meg nedentil og jeg har aldri vist at jeg har nyter sexen vår..

dette bør du gjøre noe med snarest! dette er et kjempetap for forloveden din, og han kommer til å føle tungt på det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasier skammer jeg meg egentlig ikke over.. Tanken er fri, og vet at dersom fantasiene skulle vekke negative reaksjoner hos andre, er det bare å holde dem for seg selv.. ;)

Verre er det derimot når det kommer til å se på meg selv som et seksuelt vesen. Jeg har vokst opp i en familie hvor man ikke engang spøker om slikt, og det føles rett og slett galt å innrømme at man har seksuelle behov i det hele tatt.. Tror at hvis det ikke hadde vært for kommentarer og påvirkning fra familiemedlemmer, ville jeg ikke følt skam.. Det er vel kanskje vanlig? Har ikke snakket så mye om det egentlig. Men skammen og det at man fort kan føle seg billig eller horete bare ved å fantasere er kjipt. Muligens man burde distansiere seg fra personer som får en til å føle seg slik? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...