Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?


lillesky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg koker opp grøten etter frokost, skrur av plata, og setter hele kjelen inn i komfyren.

Har du noe som helst varme på komfyren da eller er den helt kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger ukas middager på søndag og hvem som skal lage den. Da slipper man å tenke på hva man skal ha til middag på ettermiddagen (når man er sulten!) og krangle om hvem som skal lage den. Lettere å gjøre innkjøp blir det også. (PS! Har alltid en pizza i frysern i tilfelle programmet endrer seg eller man ikke orker å lage mat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang grøten;

den er helt kald. er det ikke rart? men det funker. da trenger jeg bare å varme opp grøten igjen, så er det helt klart. jeg gjør det ofte, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Du kan jo lage dynegrøt, du koker den opp, setter lokk på og setter hele stasen inn i dyna di om morgenen. Når du kommer hjem har du nydelig god og varm klar grøt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta litt tøymykner på en klut og tørk over tven. Det gjør at det tar lenger tid før den blir støvete. Ungenes lego og andre hardplastleker går i oppvaskmaskin. (oppvasbørsten og hund og kattskål og) Ommøblerer titt og ofte de rom det går an på. En perfekt måte å få både forandring og helvask på. :ler: Kjempeflott tråd! Må bare huske og skrive ned alt dette nå. ;) Har forresten prøvd matolje på hvit flekk på bordet nå med hell!!! :klappe: Kom på en ting til. Jeg bruker vanlig olivenolje i badevannet til barna.( Det hender seg de er litt tørre i huden. ) Kjempefint for de med eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOmmøblerer titt og ofte de rom det går an på. En perfekt måte å få både forandring og helvask på. :ler: 

Akkurat som meg !! :ler:

Perfekt unnskyldning til å få flyttet om litt på møblene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en ting... :) Jeg kjøper aldri kluter. Jeg bruker gamle håndklær og laken og t skjorter. Har det lageret!! Kjekt å ha når ungene skal vaske i lekestua eller gubben skal polere bilen. De er også ferdig "slitt" og er gode og myke og jobbe med. Er forresten fan av tannbørsten. Bruker grønnsåpe på trebord og tredører(trehvite altså :kgblunk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker knottene til komfyren i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom.

Da blir de ikke så klissete! :)

Samme med slukene i vasken, de som samler "rusk".

Også har jeg nettopp funnet ut at det går fint an å vaske joggesko i vaskemaskinen. Da slipper de å bli så fulle av svette! :sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.....

Jeg har vasket joggesko, cherroxer og andre egnede sko i vaskemaskinen lenge. Men jeg har aldri tenkt på å putte harddisken i oppvaskmaskinen........ :ler:

Skal si ifra åssen det går jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...