Gå til innhold

pigmentflekker


illaba

Anbefalte innlegg

Sessongen for flere pigmentflekker er her igjen. Prøver i år å beskytte meg med solfaktor 30 for at jeg ikke skal bli verre. Ellers har jeg forsøkt med forskjellig ting for å fjerne de jeg har uten å lykkes noe særlig. Er det noen som har noen effetive råd til pleie av hud med pigmentflekker/ fjrning av pigmentflekker ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Decleor har en olje man smører på under fuktighetskrem og solkrem, den skal hindre pigmentflekker. Husker dessverre ikke navnet,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste produktene du får kjøpt i "håndkjøp" har en viss forebyggende effekt, men liten effekt på pigmentflekker du allerede har fått.

Hos hudlege (på resept) kan du få to forskjellige kremer med blekende effekt. Du må bruke kremene i 6-9 mndr. før du kan forvente å se effekt.

Det er lettere å gjøre noe med pigmentflekker som skyldes sol fremfor de du evt. har fått i forb. med graviditet.

Det er også mulig å redusere eller fjerne pigmentflekker ved hjelp av laser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det beste du kan gjøre, er å bruke høy solfaktor, Vichy på apoteket har en flytende lotion med faktor 60, det er vel det nærmeste man kommer sunblock. SPF 30 vil fortsatt slippe gjennom endel stråler så flekkene kan forverres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg er kjempe fornøyd med Anti pigment creme fra Super Glandin, som du får kjøpt på helsekostbutikkene. Har brukt den i ca 2 mnd nå, og har fått merkbart resultat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en pigmentflekk i panna som legen min frøys bort. Jeg fikk en skorpe på og når den falt av var pigmentflekken borte!

Bittelitt vondt, men helt klart noe jeg overlevde uten varige mén.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jorunn

Jeg fikk fjernet pigmentflekker på en klinikk som hadde IPL (en slags laser, tror jeg). Noen små lyglimt, så ble flekkene mørkere i et par uker - så forsvant de. Ingen smerter, bare små myggstikk, veldig effektivt og greit. Det kostet ca. 200 kr. pr. flekk. Klinikken ble drevet av en lege, han vurderte flekken først - det føltes trygt og ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flekkfri

Jeg har gjort som Siam: gikk til hudlege (Hudklinikken i Oslo) der de frøs vekk flekken. Ikke vondt i det hele tatt!

Hadde først bestilt time hos et hudpleiesenter der de bruker laser for å fjerne slike flekker, men det advarte hudlegen på det sterkeste mot. Noen er gode på det, mens andre klinikker vistnok ikke bruker riktig type laser, slik at flekken vil bli verre enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest hun der

Vet noen om noen kremer eller måter å fjerne hvite pigmentflekker på? Har uheldigvis fått en del av de, pga bruk av hydrokortisonkremer over lengre tid. Jenter, hold dere unna disse kremene jeg angrer bittert!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker p-piller kan du forsøke å slutte med det - de kan nemlig gjøre at du lettere får pigmentflekker. Hørte Ole Fyrand si en gang at han kunne sitte på trikken og se på damene og peke ut de som brukte p-piller... :-)

Jeg hadde slike selv i tinningen når jeg brukte p-piller, ett år etter at jeg slutta var pigmentflekkene borte, og de har ikke kommet tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg fikk også pigmentflekker etter at jeg begynte med p-piller.

Dessverre har de ikke forsvunnet selvom det er over et år siden jeg slutta nå...

Flekkene syns heldigvis ikke så godt om vinteren da, men nå kommer de jo veldig tydelig fram da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Har pigmentflekk rett under nesen jeg, ser ut som en liten bart:( Må prøve faktor 60 neste år, for det er litt flaut. Prøvde sånn ansiktsblekekrem, men det hjalp ikke, da det ikke er hårene som er mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest legne

Hvite pigmentflekker er det ingenting å gjøre med. Disse flekkene er der fordi du /mangler/ pigmenter. Er en spesiell sykdom, men jeg har ikke navnet på den i hodet.

Disse flekkene kan dermed ikke oppta farge.

Røde pigmentflekker finnes det hjelp for. Moren min bruker Vichy-serien (fåes kjøpt på apoteket), og den har hjulpet masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest tujann
Jeg fikk fjernet pigmentflekker på en klinikk som hadde IPL (en slags laser, tror jeg). Noen små lyglimt, så ble flekkene mørkere i et par uker - så forsvant de. Ingen smerter, bare små myggstikk, veldig effektivt og greit. Det kostet ca. 200 kr. pr. flekk. Klinikken ble drevet av en lege, han vurderte flekken først - det føltes trygt og ordentlig.

Hei

Kunne du oppgi navnet på denne klinikken? Er den i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker MD formulations - facial lotion på pigmentflekker i pannen. Den hjelper! Husker ikke pris - kun at den var DYR. Jeg tror det er fruktsyrer i den som bidrar til at flekkene gradvis forsvinner.

Lykke til! Det er skikkelig plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I asia er dette en rimelig vanlig problemstilling. Mange av de parfymerimerkene vi har her i landet har linjer med produkter som skal hjelpe mot hyperpigmentering, men som ikke selges i europa. Sjekk ut f.eks strawberrynet og produkter som heter ting med whitening i navnet. Japanske merker som Kanebo og Shiseido har f.eks flere linjer for ulike blekingsbehov. (Vi nordboere vil jo helst forbli brune...bare ikke flekkete;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Hvis du bruker p-piller kan du forsøke å slutte med det - de kan nemlig gjøre at du lettere får pigmentflekker. Hørte Ole Fyrand si en gang at han kunne sitte på trikken og se på damene og peke ut de som brukte p-piller... :-)

Jeg hadde slike selv i tinningen når jeg brukte p-piller, ett år etter at jeg slutta var pigmentflekkene borte, og de har ikke kommet tilbake! :)

Jeg fikk også pigmentflekker etter at jeg begynte med p-piller.

Dessverre har de ikke forsvunnet selvom det er over et år siden jeg slutta nå...

Flekkene syns heldigvis ikke så godt om vinteren da, men nå kommer de jo veldig tydelig fram da... :roll:

hmm. er forskjellig fra person til person da. Jeg går på p -piller og tok sol 2 ganger. og nå har jeg to små lyserosa flekker over kinnene. De syns jo ikke så godt. men jeg håper bare ikke jeg får flere til sommeren!! skal nemlig til hellas i 3 uker :O tenkte jeg skulle gå til legen får å få vite mer om det. Hører at de fleste prigmentflekker er mørke. Hvis de er lyse, kan det hjelpe med selvbruning kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Eg har slutta å sola meg. Fekk ein pimentflekk under eine auget i fjor. Og ja, eg brukar hormontabletter. Så no blir det berre brun-utan-sol på meg! Og høøøg solfaktor til sommaren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest

har du vært hos legen enda?

jeg har nemmelig en stor trekant i pannen som kom en gang jeg tok sol, og nå vil den ikke forsvinne :S

jeg gikk på p-piller da jeg fikk det, men så sluttet jeg for å sjekke, har begynt igjen nå, men ble ingen forandring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Aberela tilsatt hydrokonin(tror jeg det var) fra fastlege fjernet pigmentflekkene mine. Visst huden tåler det så bruk La roche posay sin faktorkrem, den er visst best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...