Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Vi var i et bryllup i fjor hvor det var viktigst for brudeparet å be flest mulig...altså er bryllup på sparebluss....og det var faktisk ikke vellykket.

:)

Synes brudeparet selv at det ikke var vellykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er noe jeg ikke får med meg her.. Men hvorfor må et bryllup hvor brudeparet ønsker å be flest mulig, være et bryllup på sparebluss..... Bare fordi det ikke er gratis alkohol hele natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes brudeparet selv at det ikke var vellykket?

Først et spørsmål: Er det helt underordnet om gjestene har et fint bryllup?

Så til svaret....vel brudeparet forstod ikke hvorfor det nesten ikke var noen igjen kl. 23.00 da. Men mulig de opplevde det som vellykket siden de sparte penger. :wink:

Og er det noen minnerik dag da...å ha bryllup på sparebluss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først et spørsmål: Er det helt underordnet om gjestene har et fint bryllup?

Så til svaret....vel brudeparet forstod ikke hvorfor det nesten ikke var noen igjen kl. 23.00 da. Men mulig de opplevde det som vellykket siden de sparte penger. :wink:

Og er det noen minnerik dag da...å ha bryllup på sparebluss?

Det er så klart ikke underordnet at gjestene opplever et bryllup som en minnerik dag de også.

Men et bryllup på sparebluss, hva er egentlig det? Som jeg har skrevet tidligere oppfatter ikke jeg vårt bryllup som "et bryllup på sparebluss"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i et bryllup i fjor hvor det var viktigst for brudeparet å be flest mulig...altså er bryllup på sparebluss....og det var faktisk ikke vellykket.

:)

Hva var det som gjorde at det var på sparebluss da? Var det ikke nok mat og kaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

bryllup uten alkohol blir som en kjedelig komfirmasjon.

synes ikke gjestene skal betale for det. og de kan drikke SÅ mye de vil.... :)

brudeparet MÅ ha nok økonomi viss det skal bli bra. kan ikke kjipe inn på sånt!

da får de heller spare penger et år ekstra.

jeg hadde personlig fått sjokk om jeg møtte i bryllup, og måtte betale selv for øl etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det som gjorde at det var på sparebluss da? Var det ikke nok mat og kaker?

Det som gjorde at det var på sparebluss var jo at de ville det skulle være billigst mulig da.

Om det var nok mat og kaker....vel...de hadde tydeligvis funent ut at det var penger å spare på å droppe desserten...og så var det ei bryllupskake + ei kringle og to slag småkaker. Alkoholen var gratis.

Serveringspersonalet var kjente som stilte opp gratis...og det funket forsåvidt det....selv om maten hadde blitt kald innen de siste ble servert.

Ikke var det ordnet med system for spilling av musikk...så det ble bare kaos...hehe....vi hørte ikke en hel sang ferdig den stunden vi var der.

For oss som hadde kjørt 70 mil for å delta i dette bryllupet så ble det rett og slett for dumt, men det hadde også litt med at det ble gitt blaffen i gjestene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup uten alkohol blir som en kjedelig komfirmasjon.

synes ikke gjestene skal betale for det. og de kan drikke SÅ mye de vil.... :)

brudeparet MÅ ha nok økonomi viss det skal bli bra. kan ikke kjipe inn på sånt!

da får de heller spare penger et år ekstra.

jeg hadde personlig fått sjokk om jeg møtte i bryllup, og måtte betale selv for øl etc.

Men det er jo faktisk ikke alle som vil ha alkohol i bryllupet sitt. Ikke pga at de ikke har råd, men andre ting. Religion, at de selv ikke drikker, alkoholikere i familien osv..Kan en ikke respektere det da? Og hvorfor må det bli kjedelig uten alkohol?! Det er det da gjestene selv som legger opp til! Har vært i bryllup uten å drukket alkohol jeg. Og det gikk veldig bra! Var en fantastisk fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup uten alkohol blir som en kjedelig komfirmasjon.

synes ikke gjestene skal betale for det. og de kan drikke SÅ mye de vil.... :)

brudeparet MÅ ha nok økonomi viss det skal bli bra. kan ikke kjipe inn på sånt!

da får de heller spare penger et år ekstra.

jeg hadde personlig fått sjokk om jeg møtte i bryllup, og måtte betale selv for øl etc.

Jeg har vært i endel bryllup nå.... Og i alle sammen har de valgt samme løsning som oss:=)

Det er forskjellige holdninger til alkohol, og akkurat der er vi nok ytterpunkter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i endel bryllup nå.... Og i alle sammen har de valgt samme løsning som oss:=)

Jeg har også vært i mange bryllup...og aldri noen gang hørt om at gjestene må betale for drinkene....aldri...før denne diskusjonen dukket opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i mange bryllup...og aldri noen gang hørt om at gjestene må betale for drinkene....aldri...før denne diskusjonen dukket opp her.

Ser man det... Forskjellige erfaringer! Ikke rart vi reagerer da. Men da må det jo finnes rom for forskjellige løsninger da kanskje? Så får man heller være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjorde at det var på sparebluss var jo at de ville det skulle være billigst mulig da.

Om det var nok mat og kaker....vel...de hadde tydeligvis funent ut at det var penger å spare på å droppe desserten...og så var det ei bryllupskake + ei kringle og to slag småkaker. Alkoholen var gratis.

Serveringspersonalet var kjente som stilte opp gratis...og det funket forsåvidt det....selv om maten hadde blitt kald innen de siste ble servert.

Ikke var det ordnet med system for spilling av musikk...så det ble bare kaos...hehe....vi hørte ikke en hel sang ferdig den stunden vi var der.

For oss som hadde kjørt 70 mil for å delta i dette bryllupet så ble det rett og slett for dumt, men det hadde også litt med at det ble gitt blaffen i gjestene.

:)

Ok... I see. Manglet kanskje litt plalegging også da. Sånn som at maten skal være varm osv er jo noe som en bør klare å få til. I det du skrev her så jeg er enig i at en da kanskje burde spart opp litt mer penger...Sånn som f.eks å spare inn på dessert høres jo litt spesielt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok... I see. Manglet kanskje litt plalegging også da. Sånn som at maten skal være varm osv er jo noe som en bør klare å få til. I det du skrev her så jeg er enig i at en da kanskje burde spart opp litt mer penger...Sånn som f.eks å spare inn på dessert høres jo litt spesielt ut.

Å neida...de hadde planlagt i lang tid. Men de ville bruke minst mulig penger....ga blaffen i gjestene.

Klart de kunne fått til at maten var varm...hvis de hadde giddet å betale for serveringsfolk som kunne jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det... Forskjellige erfaringer! Ikke rart vi reagerer da. Men da må det jo finnes rom for forskjellige løsninger da kanskje? Så får man heller være enige om å være uenige.

For meg må folk få gjøre hva de vil...det er opp til meg om jeg vil gå i bryllup eller ikke. :)

En gang har vi blitt bedt til kaffe i bryllup...og det takket vi nei til.

Uansett....husk at både brudepar og gjester skal ha en minnerik dag....det blir ikke det hvis dere skal ha det på sparebluss.

:)

Det morsomste bryllupet jeg har vært i var forresten alkoholfritt (brudeparet er pinsevenner)...de hadde leid inn en proff toastmaster...som var med hele resten av kvelden også...han fant på så mye artig at vi lo fra vi kom til vi gikk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

mener fortsatt det jeg skrev.

drikker ikke brudeparet, så skal ikke gjestene heller! det blir for dumt...

religion, ja ok, da er vel alle enig, og ingen drikker alikevel?

alkoholproblemene til "onkel knut" , hva så? skal 60-70 andre Voksne mennesker ikke drikke på grunn av det?

og det blir bedre stemning med alkohol.

mine tanker da.

jeg har betalt så det er FRI DRIKKING , så regner jeg med folk er voksne og klare å styre seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle

Å neida...de hadde planlagt i lang tid. Men de ville bruke minst mulig penger....ga blaffen i gjestene.

Klart de kunne fått til at maten var varm...hvis de hadde giddet å betale for serveringsfolk som kunne jobben sin.

Så man må betale for serveringspersonal, for å få jobben gjort? :roll: Det er det dummeste jeg har hørt, for selv profesjonelle kan slite med å servere alle gjestene varm mat.

Så du mener at man bare skal kunne ha en bryllupsfest, om man kan betale for profesjonelle serveringspersonal + profesjonelle musikere + profesjonelle i det hele tatt? Vel da er det ikke mange som hadde hatt fest gitt :wink:

Har vært i bryllup der venninner av foreldrene til brudeparet har servert, og det var INGEN som helst problemer med det. Har også vært i bryllup med profesjonelle serveringspersonal, der maten var alt for kald. Så sorry, men det du sier der er bare for å klage.

Enkelte velger bort desserten, fordi de serverer kakene rett etter middag. De bruker da kakene som dessert, og det må da virkelig være lovlig. Eller må alle bryllup være helt like?

Hva brudeparet ønsker å gjøre får være opp til de, men jeg mener at en kan velge billigere alternativer fremfor å la gjestene måtte betale for alkoholen. men om en ikke har god økonomi, så sparer man selvfølgelig inn der man kan, for hvorfor betale 10000 kr for serveringspersonalet når man kan få de gratis. Hadde ikke jeg gjort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kvasse ord til stille ettertanke gitt…… Er enig i at bryllup kan medføre en del kjedelig venting mellom vielse, middag og kaffe. Her kan mye gjøres for at ventetiden kan kortes ned litt. På den andre siden, et bryllup er ikke et stand-up show, man kan ikke forvente å bli underholdt absolutt hele tiden.

Jeg håper at i vårt bryllup vil folk med holdninger tilsvarende Bree holde seg hjemme. Vi kommer ikke til å ha fri bar, rett og slett fordi vi ikke ser på det som vårt ansvar at gjester skal sitte og tylle i seg sprit. Jeg hadde heller ikke reagert om jeg kom i et bryllup og måtte betale drinkene selv, jeg hadde aldri tatt det som en selvfølge at brudeparet skulle stå for min rotbløyte (selv ikke om jeg kom langveisfra):o . Hadde det vært så grusomt viktig for meg å bli beruset på andres regning, hadde jeg heller holdt meg hjemme dersom det viste seg i ikke være fri bar. Når bryllupet holdes, har de aller fleste brudepar brukt lang tid på å tilrettelegge dagen slik at flest mulig blir fornøyde. Det ligger mye arbeid bak menyvalg, lokale, fremkomstmåter og overnattingsmuligheter.

Synes det er like utakknemmelig av gjester jeg, å komme i bryllup og sitte og gremmes over talene og rørte slektninger. Ikke alle taler er like spennende, og noen kan være i lengste laget, men jeg mener det har noe med å være i stand til å vise storsinn på en sånn dag. Som andre har nevnt i denne tråden, så har flere av talene vært jobbet med lang, lang tid i forveien. Det må jo være mulig å ”holde ut” en tale eller fem, uten å surne… Og er det sånn fatt med folk at de må pimpe alkohol for å holde ut et bryllup, kan de holde seg hjemme og heller vurdere å oppsøke AAA :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt, jeg Bree..........

Er det for mange folk? Er det for dyrt å reise? Synd du at du skal la vær å kjøpe presang, eller vil du at folk skal slutte å holde taler....? Eller var det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må folk få gjøre hva de vil...det er opp til meg om jeg vil gå i bryllup eller ikke. :)

En gang har vi blitt bedt til kaffe i bryllup...og det takket vi nei til.

Uansett....husk at både brudepar og gjester skal ha en minnerik dag....det blir ikke det hvis dere skal ha det på sparebluss.

:)

Det morsomste bryllupet jeg har vært i var forresten alkoholfritt (brudeparet er pinsevenner)...de hadde leid inn en proff toastmaster...som var med hele resten av kvelden også...han fant på så mye artig at vi lo fra vi kom til vi gikk. :ler:

Så godt å høre! Flere som har skjønt at det går an å ha det morro uten alkohol! =) HURRA!!! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...