Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

å tusen takk for mange tips, jeg skriver og skriver her, jammen meg godt at jeg satte opp dette tema. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å tusen takk for mange tips' date=' jeg skriver og skriver her, jammen meg godt at jeg satte opp dette tema. :-)[/quote']

Ja det var kjempe smart :Nikke: Dette har vi vel alle nytte av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta bilder med brud alene og sammen med nærmeste familie. På alle bildene holder jeg kjolen samlet, jeg hadde jo langt slep som burde ha vært dandert foran, hadde vært mye stiligere. Har kun ett bilde der slepet vises slik det skal være.

(det ble mye nok styr med fotografering allikevel... )

Kom på i kirka at jeg hadde glemt å øve på å si ja, så jeg ble litt redd for om det ble for lavt/høyt. Men det gikk jo fint :hoho:

holdt på å glemme talen min hos frisøren =stress for forloveren som fikk i oppdrag å lokalisere den.

Men ikke noe farlig..

murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi glemte

- Bilder av brudgommen alene hos fotograf (skulle så gjerne hatt det!)

- Å ha noen til å organisere fotograferingen utenfor kirken. Vi har sikkert 40-50 bilder, men sikkert ikke mer enn 2 hvor alle klarer å se på samme kamera samtidig :roll:

Ellers gikk det meste bra!

Hadde organisert underholdning for de minste, men skulle jeg gjort det om igjen, så hadde vi ikke invitert noen under 8 år (som var alderen til brudgommens yngste søster)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ellers gikk det meste bra!

Hadde organisert underholdning for de minste, men skulle jeg gjort det om igjen, så hadde vi ikke invitert noen under 8 år (som var alderen til brudgommens yngste søster)!

Kva var grunnen til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Her er noen tips fra meg og noen ting vi glemte:

* Ang. barn: Ha et rom de kan være på ,der dere har noen som tar seg av de. Med tv/video, tegnesaker, spill etc.

(Vårt bryllup ble nesten "ødelagt" av barn helt uten grenser av foreldrene. Det er liksom ikke så greit å være brudepar og måtte i rettesette andres barn. For oss var det "umulig" å ikke innvitere barn, da vi er onkel og tante til en hel drøss...)

* Sett ut engangskameraer, som gjestene kan ta i bruk. Gjestene tar gjerne mange morsomme og fine bilder, hvis anledningen byr seg. Det er ikke alltid like enkelt å få bilder fra gjestene etterpå, selv i denne digitale verden.

* Ha noen uten om toastmaster og forlovere til å huske ting for dere, feks bilder av brudepar m/ søsken, brudepar m/ forlovere, brudebukett, bruden osv.

(min søster klarte å få til skikkelig fotografering i vårt bryllup - det er jeg evig takknemmelig for. Uten henne hadde jeg glemt alle disse oppstilte bildene man gjerne vil ha i etter tid)

* Sjekk med hotellet - enda en gang - om når dere må sjekke ut dagen der på.

(Vi hadde avtale om kl 15.00 og når vi ankom hotellet langt på natt sa de at vi måtte sjekke ut før kl 12. Tideligere avtaler var helt glemt. Skikkelig utrivelig)

* Få noen til å ta bilder av bordene, maten, gavene, kakene ol. Det er så gøy å ha dette senere.

Lag skikkelige avtaler med folk, ikke forvent noe uten å spørre.

(Min forlover kom ikke til frisøren min før jeg skulle gå. Jeg følte i grunn det hadde vært bedre med selskap i alle disse pynte timene. Slike ting kan gjøre begynnelsen på dagen litt trist...)

Ellers så er en god huske regel å dobbelt sjekke alt på forhånd....

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Forloveren min glemte vesken min, så jeg gikk rundt og lånte leppestift her og der... På et av bildene har jeg en grell knall-rosa farge som ikke ser spesielt lekker ut på meg. Så jeg skulle gjerne hatt min egen...

*En annen superviktig ting er å huske å ta brudebuketten ut av vannposen en liten stund før man skal gå til vielsen. Det hadde ikke jeg fått med meg, så satinbåndet blomstene var bundet sammen med var grått og dyvått. Jeg fikk tørket det av på skjerfet til broren min i sekundet før jeg holdt på å få grønne vannmerker nedover hele fronten av kjolen... Dette var i samme øyeblikk som kirkeklokkene ringte, så derfor var skjerfet eneste alternativ.

*Vi glemte å sørge for betaling av gjeste-maxitaxien fra kirken til selskapslokalet. Har forresten ennå ikke funnet ut hvem av gjestene som endte opp med å betale den...oooops...

*Det er fortsatt (9 måneder etter bryllupet) to takkekort jeg har glemt å skrive, selvom de fleste ble sendt etter 2 måneder....

Dette er hva jeg kommer på i farten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt utrolig nyttig tråd!!

Her har jeg funnet masse tips som vi har notert oss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Ingen fotograf-bilder av brud/brudgom alene.

* Glemte å legge ut scrapboken som skulle være gjestebok og fremtidig fotoalbum. Kom på at den manglet godt ut i festen, men den ble ikke funnet før flere av gjestene hadde dratt hjem, og da blåste jeg i det. Bruker den til fotoalbum/scrapbook/spare-pene-kort-i-bok. :-)

* Toalettsaker til bryllupsnatten. Jeg pakket tøy (for meg) før jeg dro til forloveren min kvelden i forveien, men han glemte alt annet - tøy, toalettsaker... :wink:

Selv om han fikk med hårbørste! En absolutt nødvendighet når man har hatt håret oppsatt.

Husk:

-hvem skal ta hånd om gavene når dere drar for kvelden? Kan de stå i lokalet, eller kan noen pakke dem ned og ta dem hjem (/til dere)?

-hvem skal vaske dagen derpå, dersom det må gjøres? Fint å ha dette avklart på forhånd, slik at ikke alle som 'sikkert kunne hjelpe til' er bakfulle og trøtte neste dag.

Det var det jeg kunne komme på nå, i alle fall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tenkte bare å skyve denne litt opp...

I tilfelle det er noen nye tips, og slik at de som snart skal gifte seg får sett den... (brud2005.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005
Tenkte bare å skyve denne litt opp...  

I tilfelle det er noen nye tips, og slik at de som snart skal gifte seg får sett den... (brud2005.. ;) )

Tusen takk, snille My! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte faktisk å stryke brudekjolen, eller rette ut krøllene på den.

Så 40 min før vielsen kom jeg på det... mamma blei ikke så veldig gla da akkurat :ler:

Vielsen ble forsinket, men det var heldigvis ikke min feil!

Vi hadde laget lister som het; hvem er hvem er der det sto bare kort om feks. Marit....... brudgomens mor.

Det hadde kanskje vært greit i et bryllup med 77 gjester, men vi glemte listene hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen av dere nygifte som har noen flere tips???

Jepp.

Vi har nesten ingen bilder av bare brud og brudgom. Ikke engang utenfor kirken, brudepiken er med oss på alle derfra. Og også resten av kvelden er det oss med noen andre. Vi tok noen hos fotografen da.

Hvis det er et bryllup rett etter dere i kirken, så har man stortsett ganske dårlig tid utenfor, derfor er det litt lurt å ha tenkt igjennom hvilke bilder man vil ta der ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nuwanda_*

Ha kontroll på hvem som skal hjelpe dere dagen etterpå med å pakke alle gavene ned i igjen... Vi hadde alt klart med opppakkere som skrev lister og klistretnumre etc på gavene, men kun ansvarsfølelse fra deres side + god tid til flyavgangene gjorde at de også var der å hjalp oss om søndagen å pakke alt inn i eskene igjen og ned i bilen vår. OG - husk teip til denne prosessen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...