Gå til innhold

Langvarig diare'


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Allergier kan komme brått. Selv om man har tålt melkeprodukter og gluten hele livet, så er det ikke sikkert at man vil fortsette å gjøre det. Derfor bør du sjekkes for dette også.

Jeg er sikker på at du kan få deg en legetime før oktober. Mye bedre å komme seg dit raskt, bli ferdig med det.... Ingenting er verre enn å gå og grue seg.

Og jeg synes virkelig ikke det er rart at du er litt depressiv etter et helt år med diaré. Konstant bekymring og fysisk nedbrutt kropp tærer på humøret. Du skal ikke se bort ifra at når du finner løsningen på fordøyelsen din så forsvinner også depresjonen.

Åh.. Jeg tenkte å ta en allergi test så snart jeg har råd osv. Å bare teste meg for alt mulig (spessielt allergi for dyr, har så lyst på hund, men tror jeg var allergisk mot katta mi)

Legen har sikkert ingen problemer med å gi meg time, men jeg får ikke fri fra jobb. Jeg jobber helt alene på dagtid (stress), fem dager i uken + annen hver lørdag frem til oktober. I oktober har jeg en dag fri i uken. Dersom jeg blir syk eller noe er det ingen som kan jobbe og jeg må alikevel stille opp på jobb.

Har jo ikke hatt diarè hver dag i et år da, kun de dagene jeg har stått opp tidlig. Og det er ikke hver dag før nå når jeg fikk meg ny jobb.

Men jeg har slitt med depresjon siden 13årsalderen + selvskading.. :/

Og etter årsskifte ble jeg helt rar. Plutselig kan jeg bli barnslig og skifte like fort til å være voksen og alvorlig... Jeg har utrolig humørsvigninger og noen dager er jeg helt daff mens andre dager er jeg full av energi og MÅ f.eks vaske vaske vaske..

Jeg har også mistet total sexlyst for omtrent et år siden om ikke mer. Det tror jeg kommer av depresjonen. Og det sliter jo på forholdet, så fører til krangling og mer depresjon... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh.. Jeg tenkte å ta en allergi test så snart jeg har råd osv. Å bare teste meg for alt mulig (spessielt allergi for dyr, har så lyst på hund, men tror jeg var allergisk mot katta mi)

Legen har sikkert ingen problemer med å gi meg time, men jeg får ikke fri fra jobb. Jeg jobber helt alene på dagtid (stress), fem dager i uken + annen hver lørdag frem til oktober. I oktober har jeg en dag fri i uken. Dersom jeg blir syk eller noe er det ingen som kan jobbe og jeg må alikevel stille opp på jobb.

Har jo ikke hatt diarè hver dag i et år da, kun de dagene jeg har stått opp tidlig. Og det er ikke hver dag før nå når jeg fikk meg ny jobb.

Men jeg har slitt med depresjon siden 13årsalderen + selvskading.. :/

Og etter årsskifte ble jeg helt rar. Plutselig kan jeg bli barnslig og skifte like fort til å være voksen og alvorlig... Jeg har utrolig humørsvigninger og noen dager er jeg helt daff mens andre dager er jeg full av energi og MÅ f.eks vaske vaske vaske..

Jeg har også mistet total sexlyst for omtrent et år siden om ikke mer. Det tror jeg kommer av depresjonen. Og det sliter jo på forholdet, så fører til krangling og mer depresjon... :|

Huff, det høres ut som en stressende arbeidssituasjon. Det er ikke holdbart å legge opp til at ansatte ikke engang kan komme ifra for å gå til lege.

Jeg må bare ønske lykke til med å finne ut av problemene. Håper du har en flink lege som klarer å fange opp alle signaler og evt. sender deg videre til gode spesialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som en stressende arbeidssituasjon. Det er ikke holdbart å legge opp til at ansatte ikke engang kan komme ifra for å gå til lege.

Jeg må bare ønske lykke til med å finne ut av problemene. Håper du har en flink lege som klarer å fange opp alle signaler og evt. sender deg videre til gode spesialister.

Nå fikk jeg innkallelse til rønken (kneet mitt) midt i arbeidstiden. Sjefen er vekkreist og er den eneste som kan jobbe for meg. Han kommer ikke hjem før tirsdag så håper jeg får kontakt med han for å spørr om han kan stå en time for meg på onsdag.. :/ Hvis ikke sliter jeg...

Legetime fikk jeg fredag 19. Klokken 8 (midt i da jeg pleier og sitte på toalettet) de sulle prøve å gjøre seg kjappe med spørringen osv slik jeg rakk jobb hall9. snakka med sjefen om det i dag, men han sa det ikke var så nøye om jeg ikke rakk åpningstiden på prikken.. Så det var jo bra da at han var litt samarbeidsvillig..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime fikk jeg fredag 19. Klokken 8 (midt i da jeg pleier og sitte på toalettet) de sulle prøve å gjøre seg kjappe med spørringen osv slik jeg rakk jobb hall9. snakka med sjefen om det i dag, men han sa det ikke var så nøye om jeg ikke rakk åpningstiden på prikken.. Så det var jo bra da at han var litt samarbeidsvillig..=)

Så fint at du fikk time så raskt! Lykke til med å finne ut av det. Og husk på at du ikke avfinner deg med svar som at du bare er hypokonder eller liknende. Stå på kravene og be om at alle mulige prøver blir tatt. Min erfaring er nemlig at man må være ganske så pågående og bestemt for å komme noen vei:-)

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk time så raskt! Lykke til med å finne ut av det. Og husk på at du ikke avfinner deg med svar som at du bare er hypokonder eller liknende. Stå på kravene og be om at alle mulige prøver blir tatt. Min erfaring er nemlig at man må være ganske så pågående og bestemt for å komme noen vei:-)

Nå er det bare noen dager igjen til lege timen. Går igjennom litt av det jeg skal fortelle legen.. Kan dere hjelpe meg med om jeg har glemt noe..

i ett årstid har jeg, de dagene jeg står opp rundt 7, hatt diare om morgenen. Det har gått over. Men nå siden slutten av august, da jeg begynte i ny jobb, hatt diare de dagene jeg skulle på jobb og sto opp kl 7. Jeg har da ikke kommet meg ut døra før ca kl8. Nå i den siste uken har det ikke nødvendigvis vært løs avføring, men også hard. Eller hard først og så løs, samme morgenen..

Dette er veldig ugunstig siden jeg er alene på jobb og ikke kan springe på toalettet i arbeidstiden og bruke den tiden jeg trenger. Derfor har jeg brukt idoform, en-to kapsler til dagen. Hva kan dette være? jeg har ikke endret noe i mat veien, uten om at jeg har kuttet ut brus og godter i to uker man-fre fordi jeg vil gå ned i vekt. Men nå har jeg falt tilbake og drikker brus og spiser hva jeg vil. Det for en ukes tid siden, og da har jeg ikke hatt fullt så mye diare men alikevell tilbringt en halvtimes tid på toalettet hver morgen.

I den første perioden våknet jeg også med mage smerter, det kjentes ut som ekstreme mens smerter. Smerten var ikke akkurat i magen men heller der hvor man får menssmerter *peke på'

Det er hva jeg har tenkt til å si. muligens ikke med slike store pene ord.. (bruker sikkert ord som dass, drite osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lege besøket over. Gikk bedre enn forventet. Hadde gruet meg veldig til å sitte å fortelle om det. Men det gikk greit.

Ikke fant de utav noe med rønken bildene av kneet mitt.

Men jeg tok blodprøve for å se om jeg er full av virus eller noe. Og en allergi test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...