Gå til innhold

Iiik! Tånegler som løsner!


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Uff og æsj. Jeg holder på å miste de to tåneglene som er "i midten" på hver fot. Har ikke slått dem, men de har blitt hvite og den ene har løsnet helt. Det er ekkelt, men ikke vondt - i alle fall ikke den som har løsnet helt.

hva er dette? Kan det ha med neglesopp å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

jeg ville ha ringt legen min, jeg..

faller de ut, er det jo en fare for infeksjoner, og uansett er dette et tegn på at noe er ikke helt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mangel på noen næringsstoffer? Har hørt at b-vitaminer skal hjelpe på vekst, kanskje de vil styrker neglene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gått med trange sko da? Jeg gjorde det (bare noen få ganger faktisk), og det var nok til at en tånegl datt av - lenge etterpå. Heldigvis hadde det allerede kommet en ny en under ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som neglsopp. Prøv med Lamisil' date=' hjelper ikke det ville jeg tatt en tur til legen.[/quote']

Enig, helt typisk neglesopp. Enkleste måten å bli kvitt dette er tablettkur (som dessverre er dyr...) eller en slags lakk man kan smøre på. Lamisil, Canesten m.m. er verdt et forsøk, men tar ofte bare fotsopp, ikke neglsopp. Uansett, beste er vel en tur til legen. Tablettkuren er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det bare er en tå på begge føtter tipper jeg på sko.

Jeg gikk en tur i ferien i fjor i et par sko, jeg trodde var mine (Det var sønnens og et nr. for små). De første par dagerne var jeg litt øm på neglene på en nestytterste tå på begge føtter. I vinter datt neglene av. De ble også hvite da de løsnet fra huden under.

Soul skrev: "Enig, helt typisk neglesopp."

Nope! Typisk neglesopp gir tykk misfarget, oftest gul negl.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Hmmm... Kjøpte meg nye sko for en måneds tid siden. Har ikke tenkt over at de er spesielt trange, men jeg har brede og føtter, så det kan jo ha klemt på neglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...