Gå til innhold

An instance of the fingerpost


instance

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Home at last! :)

Her er høsten på sitt vakreste, utenfor er det oransje og rødt og gult om hverandre. Rognebærene henger tunge fra trærne og det lukter skogbunn ute. Mose og sopp. Kjenner at det er alt for lenge siden jeg var hjemme sist! I kveld blir det stekt ørret med agurksalat til middag og en film litt senere. Koser meg glugg ihjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Utrolig hvor lite jeg er i stand til å få oppdatert denne tingen. :) Nå er året på hell, og jeg ser at forsettene om å være flinkere til å skrive ikke helt slo til i år heller. Kanskje neste år? ;)

Skal stikke hjem fra jobb snart, det har vært særdeles stille og rolig her i dag. Ganske deilig egentlig, men jeg fikk ikke gjort så mye som jeg hadde tenkt. Er ganske trøtt i dag, selv om jeg egentlig sov nok i natt. Er vel døgnrytmen som ikke er helt på plass etter ferien.

Lagde ribbemiddag selv i går for første gang, og var selv svært fornøyd. instancemannen, derimot, mente at ribben var for salt. Hørt sånt tull?! :) Den skal være salt. Så det så! Ellers smaker det jo svinestek, og det blir noe helt annet.

Er uansett fornøyd med julen i år, så langt. Har litt julestemning fremdeles, selv om jeg er tilbake på jobb. Har julepyntet leiligheten med både dekketallerkener og sølvtøy og juletre og greier, så det er ganske så juleaktig der når jeg kommer hjem i alle fall!

I kveld skal vi bort på middag hos et vennepar, det blir koselig, men jeg håper jeg ikke kommer til å gjespe for mye, så trøtt som jeg er. Får hive i meg litt kaffe før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt år, nye muligheter. Jeg begynner med store forhåpninger om en mer aktiv dagbokføring i år. :) Første dag i det nye året har stort sett blitt tilbrakt i sengen, og man kan trygt si at jeg har gått sløvt inn i 2009. Nyttårsaften ble feiret med gode venner, champagne og kalkun, og det ble en veldig koselig kveld. Jeg klarte dessverre (styringspinneforbud til tross) å få noe tull i øynene (kan ha vært aske fra stjerneskkudd?), og har forsøkt å holde dem igjen så mye som mulig i dag. De er ganske røde, men jeg tror ikke det er noe farlig. Hvis ikke det er bedre i morgen, så skal jeg ringe og høre om jeg får meg en tur opp til legen.

Uansett gleder jeg meg veldig til å se hva året 2009 bringer. Jeg er generelt glad i nyttårstiden, følelsen av blanke ark og masse muligheter er veldig inspirerende. For den saks skyld liker jeg også mandager og den 1 hver måned av samme grunn. :)

Mine nyttårsforsett er i år litt varierte. Jeg skal gå inn for å komme meg i seng tidlig alle hverdager, slik at det ikke blir så fryktelig grusomt å stå opp om morgenen. (Dette begynner etter helgen ;) ) Ellers skal jeg få skikk på treningen (3x i uka) og surfe mindre på nett i fritiden. Og forsøke å være litt mer aktiv kulturelt sett, mer kino, teater og konserter i året som kommer. Har også et vagt håp om å faktisk få pløyd gjennom avisen hver dag, (nettaviser teller ikke) men her ser jeg at det kan bli vanskelig.

Uansett; skål for et minneverdig 2009! Velkommen skal året være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det altså vanvittig kaldt! Sitter på kontoret med både pulsvarmere og skjerf på meg, og fryser litt allikevel! Har akkurat laget en stor kopp te, og håper det vil hjelpe litt.

Kom meg i seng i forholdsvis rimelig tid i går, men sovnet egentlig ikke før i tretiden, så jeg er litt trøtt i dag. Regner med at døgnrytmen er på plass til i kveld hvis jeg bare holder meg våken resten av dagen. Har mye å gjøre i dag, så inspirert av lunacia lager jeg en liste over ting jeg skal gjøre i dag:

1. Hente pakker

2. Kaste juletre

3. Pakke vekk julepynt

4. Trene

5. Kjøpe gardiner/henge opp gardiner

6. Skifte sengetøy

Altså en salig blanding av store og små prosjekter. Det har vært veldig koselig å ha juletreet oppe, så jeg synes det er litt trist å kaste det ut allerede. Men det blir godt å komme tilbake til hverdagen også, og jeg gleder meg skikkelig til å henge opp de nye gardinene!

Jaja, får hive meg rundt og få gjort noe på jobb igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er praktisk når det er mye stress og hodet er fullt av tanker. Man slipper å glemme noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort alt som stod på listen i går, og er veldig fornøyd med det. Det å krysse av punkt på lister gir en uforholdsmessig stor tilfredstillelse. :D

Det ble kjempefint i stua med de nye gardinene. De må dessverre legges opp ørlite, akkurat nå henger de helt ned i bakken, så jeg må vel til med nål og tråd etterhvert. Gruer meg ganske mye til akkurat det, jeg er ikke så vel bevandret i håndarbeidets verden. Men det var uansett godt å få julen ut av huset, og våren inn. Ironisk nok sprang amaryllisen min ikke ut før idet juletreet forsvant. Kanskje de ikke likte hverandre?

Godt å være igang igjen med treningen også. Var ikke i så dårlig form etter juleferien som jeg hadde trodd. Kjente at det strammet litt ekstra i bukselinningen, men kondisen hadde holdt seg greit, virket det som. :)

I kveld skal jeg ta det rolig. Tror jeg skal se Roman Holiday med Audrey Hepburn, den har ligget på vent i videokøen en stund nå, og lage meg en god kopp julete og krype ned under pleddet. Kanskje et bittelite stykke krydderkake er lov også? Jeg var jo på trening i går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det blir vel litt te og film på deg også, Bokalven, når du har fått kommet deg i orden i den nye leiligheten. :) Håper du trives!

Her går det i ett på jobben for tiden, men det er veldig deilig egentlig. Jeg kjenner at jeg trives mye bedre med å ha mye å gjøre, enn å ha litt for lite. Og det jeg holder på med nå er interessant også, så jeg er fornøyd.

Får klemt inn litt trening også, har begynt på noe nytt og spennende nå på nyåret. Har meldt meg opp på ballettkurs, klassisk ballett, og har vært der to ganger allerede. Det er veldig vanskelig (spesielt når man er så "gammel" som meg), men kjempegøy. Kjenner at jeg får brukt mye muskler som jeg ikke bruker ellers, og at det er en fin utfordring for kroppen å måtte bevege seg på en helt ny måte.

Det er forsåvidt en fin utfordring for hodet også. ;) Jeg blir nok aldri noen ballerina, men er litt stolt av meg selv som har turt å melde meg på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...