Gå til innhold

Dere som bor veldig tett på andre naboer og har trampoline.Sier dere til barna at de ikke må rope så høyt eller være høylytte,eller sier dere ingen ting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her klager en nabo hele tiden.Jeg hører jo at støynivået kan bli høyt hvis de feks er 4 stykker.Men jeg kan ikke kontrollere andre barn.

Anonymkode: 6a014...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er din trampoline så får du nekte barna å bruken den hvis de ikke kan være stille.. Værre er det ikke. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta hensyn bør alle lære seg. Så jo man sier i fra om at de ikke bør skrike for høyt. Er andre barn på ditt barns trampoline kan du og bør gi de samme beskjed som egne barn. Man tar hensyn.

Anonymkode: d1b2f...6f5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest at det er plagsomt å høre på kirkeklokker, på bønnerop, og nå på barn. Jaja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et godt tegn å høre litt barnelatter ute, om man ikke tåler det, bør man flytte. 

Men man kan jo ta hensyn til når det er greit å leke.... Tidlig/sent på dagen eller helligdager bør man kanskje være mer rolige.

Anonymkode: 8ada4...664

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er lovlige tidspunkter bryr jeg meg ikke, men regelrett brøling er ganske plagsomt å høre på, da..

Ber mine om å være litt stillere hvis de begynner med umotivert kauking ute. Greit å rase fra seg litt, men et sted går grensen, liksom. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er et godt tegn å høre litt barnelatter ute, om man ikke tåler det, bør man flytte. 

Men man kan jo ta hensyn til når det er greit å leke.... Tidlig/sent på dagen eller helligdager bør man kanskje være mer rolige.

Anonymkode: 8ada4...664

 

9 hours ago, SoWhat? said:

I dag har jeg lest at det er plagsomt å høre på kirkeklokker, på bønnerop, og nå på barn. Jaja.

Det er stor forskjell på "normal" lek og barnelatter, og på at barna rett og slett skriker og hoier. Det er ikke så vanskelig å ta hensyn, slik at det kan være hyggelig for flere å være ute. Mine foreldre ville sagt at vi fikk enten dempe oss, eller så måtte vi av trampolina. Jeg kommer til å videreføre det om jeg selv får barn.

For ordens skyld: jeg synes det er hyggelig å høre barna leke, og latter er koselig. Det er den unødvendige voldsomme skrikingen, som bare er for "gøy" eller hva det nå er, som er plagsom.

Anonymkode: b223a...5f6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd der hadde jeg bedt ungene slutte å rope og skrike, gang etter gang om jeg måtte. Har gjort det i mitt borettslag og etter en stund lærte de seg å ta hensyn. Man kan fint si fra til andres barn jo!

Ja barn må få være barn men de skal vite at ikke all oppførsel passer seg overalt gog at man må ta hensyn til andre. Folk spiser middag eller ser på kveldsnytt, og når man bor tett på andre folk kan man ikke lage masse støy. Da får man gå ut i skogen å leke om man vil det.
Jeg kunne også funnet på å henge opp en lapp på trampolinen om at det ikke var lov å skrike og bråke, så en trampoline i et nabolag der de hadde hengt opp lapp om at trampolinen kun var lov til å brukes mellom visse tider, og det syns jeg er helt innafor. Jeg kunne også funnet på å ta det opp med borettslagets styre og evn krevd trampolinen fjernet om det var et stort problem med støy for meg og andre naboer.

Anonymkode: 62b52...bde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg bodde slik ville jeg nok tatt en prat med naboen så kunne vi blitt enige sammen, med mindre naboen er av typen ''barn skal bare sees, ikke høres''. Barn har ikke vondt fra en liten pause i middagstider, slik at naboen kan få spise middagen sin ute på en fin sommerdag, uten alt bråket fra trampolinen. Samtidig så bør det være lov å hoppe masse, le og snakke, men barna trenger ikke rope og hyle. 

Anonymkode: aa643...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er stor forskjell på "normal" lek og barnelatter, og på at barna rett og slett skriker og hoier. Det er ikke så vanskelig å ta hensyn, slik at det kan være hyggelig for flere å være ute. Mine foreldre ville sagt at vi fikk enten dempe oss, eller så måtte vi av trampolina. Jeg kommer til å videreføre det om jeg selv får barn.

For ordens skyld: jeg synes det er hyggelig å høre barna leke, og latter er koselig. Det er den unødvendige voldsomme skrikingen, som bare er for "gøy" eller hva det nå er, som er plagsom.

Anonymkode: b223a...5f6

Samme her. Lek og latter er OK men skrikestemme er ikke lov. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at en lar seg plage av skrik og skrål. Har selv fått ødelagt et par morgener av barn som står og brøler i bakgården, enten som del av lek eller en krangel med foreldre, og lurer veldig på hva foreldre som lar barna oppføre seg slik, og plage naboer, tenker. For all del, lek og litt lyd i forbindelse med dette er ikke noe problem, men jeg tror også barn har godt av å lære å ta et minimum av hensyn til andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dem inn til nettbrettet så blir det stille.

Anonymkode: 4e2c9...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du si ifra til barn som er på besøk til dine barn hvis de tar helt av Ts! Ditt hus, dine regler. 

Nå har mine barn blitt for gamle til vill trampolinelek, men da de var yngre kunne det fort bli et vanvittig støynivå. Og de fikk grei beskjed om å dempe seg litt, med den begrunnelsen at vi har naboer. Hopp i vei, le og ha det gøy, men ingen grunn til å vræle og hyle så innmari at folk rundt må sitte å drikke kaffen sin med hørselvern

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar hensyn i den grad at høylydt lek er tillatt frem til 19 på hverdager og mellom 10-20 i helgene. Kommet noen klager innimellom, men det er mer for å være sær enn at det er plagsomt.

Anonymkode: a3b05...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lek, latter og moro er lov, skriking er ikke lov! Og så pleier jeg å be de roe ned litt ekstra om jeg ser naboene setter seg ute med grilling for middag. Greit med litt middagsro, prøver å ta middagen vår i samme slengen da også :) 

Anonymkode: fa90b...31c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har stor trampoline og har satt regel på at det kun er lov 2 -3 av gangen. Hyling og skriking er ikke lov, latter og normal lek er så klart innafor. 

Tror jeg blir mere halvsprø enn naboen. Det er ofte sånn "se på meg nå" i 4 timer strekk. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utestemme er lov og det bremser jeg ikke. Direkte hyling over tid dempes. Unger har lov å leke og herje ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm! Bor i blokk, de under meg har trampoline på terrasen (de i første meg god plass på verandaen 😫, jeg i andre). 

Har lyst å skrike ut til dem med alt støyet som oppstår, men... pust rolig inn og ut.... Alle må håndete bråkete naboer, ikke bare meg, den tanken hjelper litt. (De har jo lov å "bo" like mye som meg, og lyder vil da oppstå).

Og tenker at skal de kanskje snart må flytte da de har 3 unger (som bare blir eldre og større med tiden) og leiligheten kun har 2 soverom. 

Anonymkode: 690c8...8c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fordi vi bor så nærme naboene så har vi ikke trampoline. Det bråker veldig! 

Anonymkode: 86bd5...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...