Gå til innhold

Mannen vil at barnet ikke skal ammes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid og mannen ønsker at barnet skal få flaske. Da kan han sidestilles med mamma i matingen. 

Han er redd puppene blir stygge etter amming og mener babyen fint kan få flaske. 

Hvordan løse dette, hvems hensyn kommer først mannens eller barnets?

Skal fortsette studier kort tid etter at barnet er født og trenger nattesøvnen. Mannen skal være hjemme i permisjon.

Anonymkode: a199b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da pumper du. Så lenge du kan og vil amme så ammer man. Mannen sine behov skal ikke komme før barnets. Puppene blir ikke ødelagt av amming. Det er graviditeten som gjør puppene dvaske, ikke amming. Så om du ammer eller ikke har ingen betydning for puppene. Men jeg vet at flere som ammer opplever å miste gravidkiloene raskere enn de som ikke ammer. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? Hensynet til barnet kommer selvsagt først. Dersom du ønsker og får til å amme, så gjør du det. Mannen har ingenting han skulle sagt. Skal du ut av huset må jo barnet få flaske mens du er borte, men du kan fortsatt amme når du er hjemme om du ønsker. 

Og puppene påvirkes av graviditeten i seg selv, ikke ammingen. 

Anonymkode: b94f8...d60

ja seriøst, babyen får da forsatt mat om det er fra pupp eller flaske. Det her har ingenting med hensynet til barnet da den får mat uansett, bare på en annen måte Får forsatt samme næringsstoffer. Her hadde jeg spillt på lag med mannen for å unngå kvalme

Anonymkode: 0562d...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja seriøst, babyen får da forsatt mat om det er fra pupp eller flaske. Det her har ingenting med hensynet til barnet da den får mat uansett, bare på en annen måte Får forsatt samme næringsstoffer. Her hadde jeg spillt på lag med mannen for å unngå kvalme

Anonymkode: 0562d...9a2

Det har ikke med flaske å gjøre eller ei, men om man selv ønsker å amme så skal man da gjøre det og ikke la være fordi mannen mener puppene blir stygge. Herregud. 

Anonymkode: b94f8...d60

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja seriøst, babyen får da forsatt mat om det er fra pupp eller flaske. Det her har ingenting med hensynet til barnet da den får mat uansett, bare på en annen måte Får forsatt samme næringsstoffer. Her hadde jeg spillt på lag med mannen for å unngå kvalme

Anonymkode: 0562d...9a2

MM kan aldri sidestilles med mme.

Og om det er puppene mannen til ts er redd for, kan jeg opplyse om at det er den samme prosessen som sørger for at muligheten til å amme forsvinner, både når man velger og amme eller ikke. Så mange opplever "tomme" bryst uansett, da det er den samme celledøden som skjer.

Det er IKKE samme stoffer i mm og mme. Og velger TS og pumpe, kunne hun like så gjerne ammet.

Flaske kan man gi selv om man ammer, så det er da bare å lære barnet til å ta flaske, så kan far flaskemate i nye og ne.. 

Herregud så dumme og overfladiske vi er blitt i dag.. 

Anonymkode: ea12e...cde

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prioritert morsmelken 😊 Den har en unik virkning som ikke morsmelkserstatningen har.. melken tilpasser seg.. Om barnet er forkjølet f.eks vil melken endres og hjelpe til å få bort forkjølelsen 😀 Morsmelk er magisk sånn assa 😂😂

Anonymkode: d76d5...3a0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kommer barnets behov foran mannens! Han er redd for at puppene ikke skal holde seg? Da må bytte dame ofte (yngre og yngre) og ikke gjøre noen av dem gravide, for alder og tyngdekraft gjør sitt, uansett. Og det er gravididet som påvirker puppene, ikke amming. Han tror kanskje at hans kropp er like hot om 40 år som den er nå også? 

Anonymkode: 5dc0c...415

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg kjenner jeg blir overrasket over at dette overhode er et tema? Hvis du ønsker å amme (og får det til) så ammer du, ønsker du ikke så er vel ikke dette et tema. Hva mannen ønsker er irrelevant. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likestilles? Ved at begge gir flaske? 

Du kan bare gratulere han med å opplyse at han bidrar til sitt eget barns undergang på den måten.

Anonymkode: ccb57...fd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er egoist x hundre, og vil ha puppene dine flotte og fine og for seg sjøl.  Idioten er ikke engang våken nok til å vite at pupper først og fremst er der som barns matstasjoner.  Hjelpes!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets behov kommer så klart før mannens ønske om noe fint å se på. Puppene er ikke til for mannens nytelse, men for at barnet skal få mat. For en fjott

Anonymkode: 240a2...fe0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig ammer du. Og så øver du tidlig på pumpe, og etterhvert på flaske. 

Her argumenterer du med fire ting 1) likestilling 2) stygge pupper 3) nattesøvn 4) mating når du ikke er til stedet. 

Og ærlig talt, de første to argumentene er fullstendig irrelevante. Jeg drister meg til og med til å si at argument tre og fire ikke er tilstrekkelig for å gi ME. Selvfølgelig med full respekt for de som ikke har et annet valg. 

Anonymkode: 3fb2e...b6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ammer du. Og så øver du tidlig på pumpe, og etterhvert på flaske. 

Her argumenterer du med fire ting 1) likestilling 2) stygge pupper 3) nattesøvn 4) mating når du ikke er til stedet. 

Og ærlig talt, de første to argumentene er fullstendig irrelevante. Jeg drister meg til og med til å si at argument tre og fire ikke er tilstrekkelig for å gi ME. Selvfølgelig med full respekt for de som ikke har et annet valg. 

Anonymkode: 3fb2e...b6a

Enig. Og hvis han tror at barn som får MME sover om natta, så kunne han fått prøvd seg noen netter med mitt flaskebarn... han sov ikke noe bedre enn de to som ble fullammet.

Anonymkode: 5dc0c...415

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er redd puppene blir stygge etter amming og mener babyen fint kan få flaske. 

Hvordan løse dette, hvems hensyn kommer først mannens eller barnets?

Anonymkode: a199b...c25

... Hva tenker du selv? Hvorfor har vi pupper egentlig? For en avskyelig type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystmelk er vel best for barnet? Om argumentet er at han også vil mate babyen, så er vel pumping og flaske fullt mulig - i tillegg?

Så må han huske at det eneste formålet brystene våre har, er å mate barna våre. Om han er redd for at du skal få bryster uten "luft", så får han begynne å spare til en boob job :P

Man kan ikke bare droppe ammingen kun fordi kjæresten er redd for at det kanskje kan resultere i slappe bryster?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...