Gå til innhold

Sko til barnebunad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Må" en to-åring med bunad, ha bunadsko på 17.mai? 

Har ganske fargerike joggesko, men tror kanskje ikke at det blir så pent? Eller gårder fint? Kan man bruke litt nøytrale sandaler f.eks?

Anonymkode: 894ca...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ensfargede sko er finest til bunad, de fleste bruker vel svarte sko. Ikke flerfargede joggesko, i hvert fall. Hadde ikke kjøpt bunadsko til en 2-åring, men sandaler går greit. 

Anonymkode: 0259f...cdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi bruker ikke bunadssko. Mini skal gå med skinnsko som matcher dressen, og jenta i mørke sandaler/pensko/joggesko - alt etter været! :-) 

Anonymkode: 71334...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en toåring må ikke ha bunadsko. Velg det som ser penest ut, men som samtidig passer godt til vær/føre og planlagte aktiviteter den dagen. Et par nøytrale sandaler høres helt fint ut. Hvis barnet har et par behagelige pensko i en nøytral farge er det også veldig greit å bruke.

Anonymkode: db1f1...7b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper bunadsko, men det er mest for å please oldemor som syr barnebunadene deres. Vi kjøper enten brukt eller på europris. I fjor fikk jeg tak i pensko til eldste med bunadspenne man kunne ta av slik så det ble vanlige pensko når man ikke brukte bunad. Det var veldig kjekt 👍

jeg ville nok ikke tatt de mest fargerike joggeskoa hvis jeg var deg, men heller valgt de litt mer nøytrale sandalene.

 

Anonymkode: 582c6...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår treåring skal ha bunadsko. Spar kjøp feks selger de rimelig. Synes det er penest til bunad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror aldri jeg brukte bunadsko før jeg fikk skikkelig bunad. Stort sett mener jeg det var et par nøytrale pensko på føttene. Ville sagt at nøytrale sandaler funker fint, ikke velg noe som tar mye oppmerksomhet.

Anonymkode: 43d36...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha bunadsko. Men det koster 149.90 for bunadsko på europris :)

Anonymkode: e7a2a...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Må" en to-åring med bunad, ha bunadsko på 17.mai? 

Har ganske fargerike joggesko, men tror kanskje ikke at det blir så pent? Eller gårder fint? Kan man bruke litt nøytrale sandaler f.eks?

Anonymkode: 894ca...5fd

Joggesko til bunad :riste:

Pene mørke eller hvite sandaler er da bedre. 

Billige bunadssko finnes, men de er gjerne av dårlig kvalitet mht. støtte for foten. For en gangs bruk er jo det også en del penger en helst ikke vil bruke på bunadssko til barn. Sandaler eller andre sko er da bedre, men ikke fargerike joggesko, da? 

Anonymkode: 64826...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen selger bunadsko til 50,- på finn.no evt kjøpe-selge sider på facebook. Jeg synes det er fineste med passende pensko/sandaler, eller bunadsko. Er det pga økonomi så hadde jeg nok bare latt han ha på jobgeskoene.

Anonymkode: 4c8b0...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandaler eller joggesko. Blir fryktelig dyrt dette 27 mai med alle detaljer 

Anonymkode: 88dd7...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe sorte pensko til 2-åringen i år. De kan hun forhåpentlevis bruke ved senere anledninger også.

Kjøpte bunadsko i fjor, men da gikk hun ikke, så skoene ble knapt brukt. 

Anonymkode: 1a41e...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å kjøpe svarte pensko til bunaden, pent men kan brukes til andre anledninger også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det svarte joggesko og bunad  17.mai. Hun er 3 år og skal gå i 17.maitog, være med på leker og få nyte dagen i gode sko. Vi har et par arva bunadssko hun får ha på noen oppstilte bilder her hjemme. Vonde sko skal barna mine slippe. 

Anonymkode: 4e8a7...ed5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Vi bruker noen enkle lær-å-gå-sko som han har. De er små svarte skinnstøvler. Hvis jeg bare hadde hatt flerfarga joggesko ville jeg kanskje sett etter noen billige sko på Finn/Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gått for joggesko vi :) Det viktigste er at skoene er gode å gå med, mange tog går jo både en og to kilometer. Da skal da ikke barnet fly i stive sko det får gnagsår av!

Anonymkode: d9e99...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler sorte eller hvite sko eller sandaler. Kjøp noe som kan brukes til annet enn bunaden også, enten til hverdags eller andre pynteanledninger. Kjøper du bunadsko så vil de jo bare bli brukt en gang, de vokser jo så fort. I tillegg er de jo ikke akkurat de mest behagelige skoene vanligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten det er tullete å bruke mye penger på et par sko som skal brukes noen timer en dag i året, neste år er de mest sannsynlig for små. Sløseri. Så klager folk gjerne i samme slengen på prisen på vanlige joggesko, som skal brukes en hel sesong.

Anonymkode: 4e8a7...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid gått for joggesko vi :) Det viktigste er at skoene er gode å gå med, mange tog går jo både en og to kilometer. Da skal da ikke barnet fly i stive sko det får gnagsår av!

Anonymkode: d9e99...3fe

Godt poeng! Tenkte ikke på det jeg, siden vi skal ha vår i vogna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Godt poeng! Tenkte ikke på det jeg, siden vi skal ha vår i vogna :D

Hvert eneste år når vi sitter på skolen etterpå hører jeg unger som kommer og klager over vonde sko, og foreldrene misunner oss som gav litt blanke i utseendet :) Nå klarer jeg ikke selv å gå i vonde sko pga sykdom, så jeg har forsåvidt alltid måtte tålt at andre har stusset over mitt fottøy. Kanskje derfor jeg aldri har vurdert noe annet :) 

Anonymkode: d9e99...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...